Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 23:11
  #1
Medlem
Godkväll

Min förra Laptop en HP 14 vart stulen för 2 veckor sedan. Den var inte försäkrad så jag har inte ens bemödat mig ringa och anmäla den stulen. Vad ger det liksom är min tanke? Eller kan jag kanske se underverk på något sätt jag inte tänkt på?

Det jag tänkte på däremot är att spåra vart den befinner sig. Jag vet att McAfee e installerat och den kör Windows 10 home.

Jag hade även installerat Metasploit på den under windows om man kan göra något genom det programmet...

Ideer, tips, rekommendeatoner ?

Vad JAG VILL?
SJälvklart få tillbaka den men jag vet inte vart den befinner sig. Eller få tillbaka iaf en del av summan jag pungade ut runt 5000-5500.

Tack på förhand!
Citera
2017-10-03, 04:36
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Godkväll

Min förra Laptop en HP 14 vart stulen för 2 veckor sedan. Den var inte försäkrad så jag har inte ens bemödat mig ringa och anmäla den stulen. Vad ger det liksom är min tanke? Eller kan jag kanske se underverk på något sätt jag inte tänkt på?

Det jag tänkte på däremot är att spåra vart den befinner sig. Jag vet att McAfee e installerat och den kör Windows 10 home.

Jag hade även installerat Metasploit på den under windows om man kan göra något genom det programmet...

Ideer, tips, rekommendeatoner ?

Vad JAG VILL?
SJälvklart få tillbaka den men jag vet inte vart den befinner sig. Eller få tillbaka iaf en del av summan jag pungade ut runt 5000-5500.

Tack på förhand!

Har du installerat något som ger dig datorns nuvarande IP-nummer? eller ger dig någon som helst koppling till datorn? (TeamViewer, Dropbox o.s.v) Annars är du helt rökt och kan glömma bort tanken.
Citera
2017-10-03, 16:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Har du installerat något som ger dig datorns nuvarande IP-nummer? eller ger dig någon som helst koppling till datorn? (TeamViewer, Dropbox o.s.v) Annars är du helt rökt och kan glömma bort tanken.

Jag har teamviewer installerat på den.
Citera
2017-10-03, 16:27
  #4
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag har teamviewer installerat på den.
Har du provat att använda det då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback