Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 23:00
  #1
Medlem
Godkväll

Har nog provat de kändaste distarna. Kali, Cyborg, Trails och nu senast fastnade jag för Parrot Sec just för att Parrot är en "pentest" OS men kommer med "vanliga" program också.

Och det är just det jag letar efter den dist som har mest penetration testing program och scripts & så vidare MEN inbakat i en SÄKER men ändå familiär grund med mängder av vanliga program.
Jag har med andra ord tänkt att använda just en sådan dist till allt möjligt inte bara pentest.

Finns det något utöver ParrotSec ni kan rekommendera mig?

Tack på förhand!
Citera
2017-10-02, 23:16
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Godkväll

Har nog provat de kändaste distarna. Kali, Cyborg, Trails och nu senast fastnade jag för Parrot Sec just för att Parrot är en "pentest" OS men kommer med "vanliga" program också.

Och det är just det jag letar efter den dist som har mest penetration testing program och scripts & så vidare MEN inbakat i en SÄKER men ändå familiär grund med mängder av vanliga program.
Jag har med andra ord tänkt att använda just en sådan dist till allt möjligt inte bara pentest.

Finns det något utöver ParrotSec ni kan rekommendera mig?

Tack på förhand!

Man ska inte använda samma maskin till pentest och vardagsanvändning. Det är riskabelt som bara den. Visst, det kan vara varsin VM som kör på samma host, men då har du ingen anledning att köra en pentest-dist för vardagsanvändningen.
Citera
2017-10-03, 14:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Godkväll

Har nog provat de kändaste distarna. Kali, Cyborg, Trails och nu senast fastnade jag för Parrot Sec just för att Parrot är en "pentest" OS men kommer med "vanliga" program också.

Och det är just det jag letar efter den dist som har mest penetration testing program och scripts & så vidare MEN inbakat i en SÄKER men ändå familiär grund med mängder av vanliga program.
Jag har med andra ord tänkt att använda just en sådan dist till allt möjligt inte bara pentest.

Finns det något utöver ParrotSec ni kan rekommendera mig?

Tack på förhand!

Om du nu måste blanda vardagsprylar och pentestos så varför krångla? Kali, exempelvis, är ju debian i botten. Om inte standard debianrepos finns bland sources från början är det ju bara att lägga till dem och sedan installera de program du vill ha från debiankällorna.
Citera
2017-10-05, 15:56
  #4
Medlem
Kör VM som andra föreslagit.
Allt du kan göra i Kali, kan du göra i Ubuntu med, bara du vet vad du ska göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback