Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 22:42
  #1
Medlem
Köpte en ny dator idag. En som rubriken säger Lenovo Yoga 510-14. Jag är en ganska fattig människa så min budget var max 6500, vilket var vad den kostade.

Väl hemma och exalterad så satte jag igång datorn. Datorn frågade om tangentbord och land etc. och sen när jag väl var inloggad i datorn så skulle jag testa att gå ut på youtube för att kolla ljudet. Det tog 5 minuter att få igång och sen kunna spela upp en låt som gick att streama 1 min och sen så hänger sig skiten. Fläkten var igång för fullt och lät och ja ingenting funka. Så besviken.

Sen är det ju windows 10 på datorn vilket jag inte bara hatar utan jag förstår ingenting av det och vill inte heller. Ponera att det är något fel på datorn och jag kan få byta den mot en ny; Går det då att nedgradera sig till Windows 7 ? Jag är van vid och gillar Windows 7.

Är det kanske inte datorn det är fel på utan alla jävla appar och skit. jag försökte tacka nej till så mkt jag kunde när jag satte igång datorn. Jag vill exvis. inte ha mcafee. Jag vill inte ha bing som sökmotor. Jag vill inte ha tusen appar eller ens någon etc.etc.

Jag försökte ställa in google som startsida, för det vill jag ha, men det hände inget/fungerade inte när jag la in det i internetinställningarna.

Är Lenovo och/eller windows 10 någon slags konspiration. Eller är det något fel på själva datorn? Nån som vet?
Citera
2017-10-02, 23:02
  #2
Medlem
Nasiphes avatar
Den innehåller en APU och du undrar varför den är seg.

Är det elgiganten du köpte den på så lämna tillbaka den, bör inte vara några problem. 30 dagars öppet köp.

Sedan frågar du nästa gång du köper någon elektronik, du har ingen aning om vad du håller på med.
Citera
2017-10-02, 23:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasiphe
Den innehåller en APU och du undrar varför den är seg.

Är det elgiganten du köpte den på så lämna tillbaka den, bör inte vara några problem. 30 dagars öppet köp.

Sedan frågar du nästa gång du köper någon elektronik, du har ingen aning om vad du håller på med.

Nej netonnet Men är ju öppet köp där också. Och nej jag är noll insatt i elektronik. Vad är APU?
Citera
2017-10-02, 23:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasiphe
Den innehåller en APU och du undrar varför den är seg.

Är det elgiganten du köpte den på så lämna tillbaka den, bör inte vara några problem. 30 dagars öppet köp.

Sedan frågar du nästa gång du köper någon elektronik, du har ingen aning om vad du håller på med.

Känner en som har en Lenova Yoga, vet inte om det är samma modell. Men verkade funka snabbt när jag såg henne använda den.

Någon som har ett tips på en bra och lätt laptop som väger lite och inte mindre än 14"? Ska funka att jobba med och surfa. Behöver inte ha touchscreen eller kunnas göras om till surfplatta. Bara snabb, lätt och bra.
Citera
2017-10-03, 12:56
  #5
Medlem
annanmedlems avatar
Apu är vad amd kallar chip med cpu och integrerad grafik.

Intel har motsvarande chip. Amds har inte varit snabbt i världen men ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback