Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 19:45
  #1
Avstängd
Hej

Sambon och jag har problem med hunden då hon blir ledsen varje gång husse försvinner hemifrån. Hon vill varken äta, dricka eller leka. Hon brukar hoppa upp i sängen och vila på husses kudde om inte det så väntar den på sko hyllan tills husse kommer tbx. Till riktiga problemet är att idag när husse var på jobbet och när vi pratade i telefon så satte jag på högtalaren och min sambo sa åt hunden att äta och förvånade så gick den till skålen för att äta upp sin mat när hon hörde min sambos röst

Visst är det gulligt men det är sjukt att en hund kan älska någon annan så mycket att den påverkas för mycket när husse är borta. Det börjar bli sjukligt. Vet någon om man kan göra något åt det här eller kommer hunden sluta med tiden fast att det gått nu 6månader. Första 2åren var husse hemma men jobbar nu
Citera
2017-10-02, 19:51
  #2
Medlem
Trivselgruppens avatar
Vad är det egentliga problemet? Om du är sotis för att hunden inte har en lika intensiv relation till dig som den har till husse får du väl jobba på er relation. Just nu verkar den se husse som den enda källan till glädje, och det är ju onödigt när den skulle kunna ha kul med dig med.
Citera
2017-10-02, 20:33
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Det är inte sjukligt, husse är för många hundar, deras bästa vän, deras välgörare, deras lärare och deras försörjare. Husse är gud om han är en bra husse.

Klart vovven blir ledsen när husse är borta, inget är roligt då.

Problemet är nog snarare svartsjuka från TS sida.
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2017-10-02 kl. 20:36.
Citera
2017-10-02, 20:47
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Husse är flockledaren, och hunden gör det ledaren vill. Du är bara en annan medlem i flocken som hunden inte bryr sig om. Vad är problemet?
Citera
2017-10-02, 21:39
  #5
Medlem
cacas avatar
Vad är det för ras? Olika hundar som ex Collie hundar tyr sig mest till en person som blir deras ledare, den de följer vart den än går i huset osv, andra raser accepterar hela familjen som ledare osv.
Så mycket beror på vilken ras ni har. Googla hunden och läs på om just den ras ni har, mycket möjligt att även eran hund fäst sig mer till husse, men det betyder inte att den inte accepterar och lyder matte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback