Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 19:33
  #1
Avstängd
Både frugan och jag hade en S6 edge när den kom 2015 men hennes var mycket snabbare än min då min laggade emellan åt medan hennes gick skit snabbt. Aldrig sett på maken hur snabb en mobil kunde vara. Aldrig laggat eller strulat medan min fungerade oså bra men mer långsamt + lagg lite här o där. Vi hade exakt samma mappar oh lika många

Nu har jag en Samsung S8 och den fungerar lagg fritt och lika snabb som frugans S6edge var medan syrran har en samma lur men hennes laggar här o där

Varför skiljer mobiler inom samma märke och modell så mycket ?
Citera
2017-10-02, 21:39
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Kan vara allt möjligt, och är ingen Samsung expert.

Men (i alla fall förut) skiljde det sig mellan vissa Samsung lurar (trots samma Sx modell) vart dom såldes (typ USA/Europa/Asien). Oftast processor/GPU enbart (men kanske mer). Och skillnaden var inte jätte stor...

Så har du inhandlat din S6 i Asien eller import så kanske den kan skilja sig gentemot "Export" versionen... eller tvärtom...

Det kan ju vara så fortfarande... som sagt... har dålig koll på Samsung lurar nu...
Citera
2017-10-03, 12:17
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Både frugan och jag hade en S6 edge när den kom 2015 men hennes var mycket snabbare än min då min laggade emellan åt medan hennes gick skit snabbt. Aldrig sett på maken hur snabb en mobil kunde vara. Aldrig laggat eller strulat medan min fungerade oså bra men mer långsamt + lagg lite här o där. Vi hade exakt samma mappar oh lika många

Nu har jag en Samsung S8 och den fungerar lagg fritt och lika snabb som frugans S6edge var medan syrran har en samma lur men hennes laggar här o där

Varför skiljer mobiler inom samma märke och modell så mycket ?

De ska inte skilja sig åt om de är från samma land.
Citera
2017-10-03, 12:28
  #4
Medlem
Gjorde ni en fabriksåterställning av båda telefonerna och såg om det fortfarande var skillnad på dem?

Om ni har något problem som du beskriver så börja med att fabriksåterställa och se om det löser problemet. Se också till att ni kör samma version av OS:et.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback