Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 19:21
  #1
Medlem
catfishgirl99s avatar
Hejheej!
Såhär ligger det till; en utav mina vänner har bestämt sig för att tatuera sig och ville ha hjälp med designen. Han vände sig då till mig, jag gjorde klart tatueringen (den är ca 15x10cm stor), och han frågar nu vad jag vill ha för designen.

Jag har ingen aning?

Vad tar man för en tatueringsdesign? Jag är ingen professionell designer såklart, men har lagt ner mycket tid på den.

Tack på förhand!
Citera
2017-10-02, 19:40
  #2
Medlem
Bulkninjas avatar
Är ni vänner? Ingenting, eller ett flak öl typ.

Det brukar väl vara ganska olustigt att ta betalt av vänner
Citera
2017-10-02, 19:44
  #3
Medlem
Eftersom du inte verkar ha förväntat dig någon betalning hade jag nog sagt något i stil med "Du behöver absolut inte betala. Känner du att du verkligen vill så betala vad du tycker att det är värt" eller något sådant.
Citera
2017-10-02, 20:34
  #4
Avstängd
56Kmodems avatar
13:- och en kebab.
Citera
2017-10-02, 20:37
  #5
Medlem
Är ni vänner så tar du ingenting alternativt att han bjuder på en pizza. Nästa gång är det du som behöver hjälp med någonting som han är duktig på och kan hjälpa dig med.

Är ni mer avlägsna vänner så kan du väl ta en hundring per nedlagd timme.
Citera
2017-10-03, 04:47
  #6
Avstängd
Plaguetongues avatar
man tar inte betalt av vänner på det sättet såvida man inte kommit överens om det innan. bjud på mat eller nåt sånt istället, nästa gång är det den andre som behöver hjälp och då är det samma sak. man hjälper sina vänner, det är vad vänner är till för, och en kabab rulle på nåt pizzahak med sin kompis är ju bättre än en hundring i handen ;-)
Citera
2017-10-03, 15:14
  #7
Medlem
catfishgirl99s avatar
Tack alla! Har kommit fram till majoriteten av era svar - inte ta betalt! Det är egentligen icke-pengar för mig ändå ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2017-10-04, 00:17
  #8
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catfishgirl99
Tack alla! Har kommit fram till majoriteten av era svar - inte ta betalt! Det är egentligen icke-pengar för mig ändå ¯\_(ツ)_/¯

får vi se hur den ser ut då ?
Citera
2017-10-04, 00:56
  #9
Medlem
afrodisiaks avatar
Vilken äcklig kompis som fundera på att ta betalt för något sådant. Visst ett flak öl eller liknande men pengar???
Citera
2017-10-05, 21:20
  #10
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Vilken äcklig kompis som fundera på att ta betalt för något sådant. Visst ett flak öl eller liknande men pengar???

17850 kr exakt, så slipper du vara vän med personen i all evighet.
Citera
2017-10-08, 17:38
  #11
Medlem
catfishgirl99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Vilken äcklig kompis som fundera på att ta betalt för något sådant. Visst ett flak öl eller liknande men pengar???

Ah fast hallå, påhopp eller? Det var inte jag som la förslaget om kostnad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback