Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 17:52
  #1
Medlem
Hallå allesammans, letar nu efter en elcykel som skall användas för att ta sig till och från skolan (sammanlagt ca 12km) samt köra lite off-road i skogen.

Jag söker en cykel som inte är begränsad med en motor på 250w utan något starkare 500w>,

http://www.epowerbike.se/tde18-fatboy-vit-34848917
https://www.cyclotricity.com/se/dual...h-1000w-n.html

Dessa två^ har jag kikat lite på, ägar någon här kanske en av dem eller har några synpunkter, eventuellt andra förslag på schyssta färdigbyggda cyklar (Vill inte bygga själv!).

Hjälp uppskattas snarast!
Citera
2017-10-02, 20:54
  #2
Medlem
negetes avatar
Jag har ägt min Stealth 1000W i ca 2 år.
95% av cykeln funkar riktigt bra.

Det som suger är bromsarna tyvärr, underdimensionerade och av dåliga kvalitet, så byt ut dessa.
Men jag tror jag har lagt ut ca 1500kr (750kr på diverse tillbehör så som en snap-on pakethållare, nya handtag, mobilhållare) utöver köpet av cykeln så är jag riktigt nöjd med denna cykel.

Efter 1,5 år byte jag kassetten (mot en som är lägre växlad) då denna paja, tog 10 minuter att byta och kostade ca 200kr.

Och så länge du inte väger närmare/över 90kg så kan man med 100-50% batteri ligga i ca 55-60km/h. (speciellt om man byter kassetten, annars måste man trampa så jävla snabbt).
Vad jag märkt så finns det ingen övre gräns där motorn slutar hjälpa, vart uppe i runt 75km/h i nedförsbacke.
Citera
2017-10-02, 21:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negete
Jag har ägt min Stealth 1000W i ca 2 år.
95% av cykeln funkar riktigt bra.

Det som suger är bromsarna tyvärr, underdimensionerade och av dåliga kvalitet, så byt ut dessa.
Men jag tror jag har lagt ut ca 1500kr (750kr på diverse tillbehör så som en snap-on pakethållare, nya handtag, mobilhållare) utöver köpet av cykeln så är jag riktigt nöjd med denna cykel.

Efter 1,5 år byte jag kassetten (mot en som är lägre växlad) då denna paja, tog 10 minuter att byta och kostade ca 200kr.

Och så länge du inte väger närmare/över 90kg så kan man med 100-50% batteri ligga i ca 55-60km/h. (speciellt om man byter kassetten, annars måste man trampa så jävla snabbt).
Vad jag märkt så finns det ingen övre gräns där motorn slutar hjälpa, vart uppe i runt 75km/h i nedförsbacke.

Mycket tacksam för svaret, det lutar åt Stealthen, riktigt schyssta hastigheter på en inte allt för dyr färdigbyggd cykel!
Citera
2017-10-03, 07:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negete
Jag har ägt min Stealth 1000W i ca 2 år.
95% av cykeln funkar riktigt bra.

Det som suger är bromsarna tyvärr, underdimensionerade och av dåliga kvalitet, så byt ut dessa.
Men jag tror jag har lagt ut ca 1500kr (750kr på diverse tillbehör så som en snap-on pakethållare, nya handtag, mobilhållare) utöver köpet av cykeln så är jag riktigt nöjd med denna cykel.

Efter 1,5 år byte jag kassetten (mot en som är lägre växlad) då denna paja, tog 10 minuter att byta och kostade ca 200kr.

Och så länge du inte väger närmare/över 90kg så kan man med 100-50% batteri ligga i ca 55-60km/h. (speciellt om man byter kassetten, annars måste man trampa så jävla snabbt).
Vad jag märkt så finns det ingen övre gräns där motorn slutar hjälpa, vart uppe i runt 75km/h i nedförsbacke.

En till fråga jag kom på nu på morgonkvisten är hur du kunde låsa upp den(1000w läget)? Fick man med ett papper att signera i kartongen eller var det digitalt på något sätt?
Citera
2017-10-03, 08:00
  #5
Medlem
negetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
En till fråga jag kom på nu på morgonkvisten är hur du kunde låsa upp den(1000w läget)? Fick man med ett papper att signera i kartongen eller var det digitalt på något sätt?

När du fått cykeln mailar du dem att du vill låsa upp.
Dem skickar en pdf som du skriver på så får du sen koden för att låsa upp den.
Citera
2017-10-26, 20:41
  #6
Medlem
1000W + pedalkraft. Du kommer att flyga!
Proffsen utvecklar väl 1500W i spurterna
Citera
2017-10-27, 07:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigleg77
1000W + pedalkraft. Du kommer att flyga!
Proffsen utvecklar väl 1500W i spurterna

Något sådant. Borde väl kunna hålla 70 på platten med en sån?
Citera
2017-10-27, 14:51
  #8
Medlem
Ja, 65km/h iaf jag om du trampar på bra själv. Uppskattningsvis.
Du måste ju öka på några hundra watt själv och det tar sina ben!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback