Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 17:14
  #1
Medlem
Hej

För några dagar sen var jag och köpte ett par Cohen jeans för ca 3.500 kr. Byxorna var på tok för långa och behövdes läggas upp. Jag gick till en skräddare på vägen hem som la upp dem. Skräddaren la sedan upp jeansen ca 3 cm för långt än vad längden visade när de nålades på NK. Nu upptäcker jag även att den ena sidan på jeansen är ca 1,5 cm än den andra. Ett misstag som helt klar gjordes av skräddaren.

Om skräddaren lägger upp den andra sidan 1,5 cm blir båda sidorna för korta, har jag rätt att kräva skräddaren på ett par nya jeans, alt ersättning (3.500 kr) och vad är oddsen på att man lyckas med det?
Citera
2017-10-02, 17:18
  #2
Medlem
Du har rätt att kräva att skräddaren avhjälper felet. Det kanske går att återställa? I så fall har skräddaren rätt att ge det ett försök.
Citera
2017-10-02, 23:13
  #3
Medlem
de sant att han har rätt att återställa felet. men de låter ju minst sagt struligt att återställa ett byxben så de blir längre! så självklart har du rätt till ersättning i detta fall de räcker med att skräddaren har gjort ojämna längder på byxben och att justering inte är möjlig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback