Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-28, 19:02
  #37
Medlem
Jag önskar att jag blev förvånad, men faktiskt inte. Siffrorna är så klart förfärliga. Varje övergrepp, speciellt mot ett barn, är ett för mycket.
Citera
2017-11-29, 19:32
  #38
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voizo
Jag önskar att jag blev förvånad, men faktiskt inte. Siffrorna är så klart förfärliga. Varje övergrepp, speciellt mot ett barn, är ett för mycket.
Det beror väl på VAD som är ett övergrepp? Feminister brukar ju ha ett svävande svar på vad övergrepp är beroende på var, när och vem som gör något. Bara för att man är vit man så är det ett sexuellt övergrepp att bara existera enligt en del. Och trots att (i princip) inga vita män gifter sig med barn så är vita män det ondaste i världen enligt många feminister.

Samtidigt så tycker många feminister att det är okej om de groomar tjejer i yngre tonåren. Se bara förnedringen som den allsvenska damfotbollsspelaren fått av feministmaffian.

Önskvärt är att det sattes klara regler om vad ett sexuellt övergrepp är men sånt kommer föralltid vara svävande så länge fel människor styr över det. Och det är ingen förändring i sikte. Snarare så kommer hudfärg avgöra de närmaste åren, inte själva övergreppet.
Citera
2017-11-30, 20:18
  #39
Medlem
Hur många unga pojkar i högstadie/gymnasieåldern har inte blivit antastade någon gång av en eller flera bögar? Nu menar jag inte våldtäkt enbart men lättare saker som fått sexuella förslag, oönskade bögkommentarer om ens kropp på badhuset/omklädningsrummet/gymmet, blivit tafsade på eller smygfotade/filmade när man duschat på gymmet?

Det räknas ju in och skruvar upp statistiken rejält. Lägg därtill invandrare som agerar så mot tjejer, med sammantaget bögar och invandrare så är det inte konstigt med såna siffror.
Citera
2017-12-03, 16:55
  #40
Medlem
Ratozs avatar
Om 20 % av alla barn har blivit utsatt för sexuella övergrepp ger enkel huvudräkning att 40 % av de som nu är barn kommer ha utsatts för sexuella övergrepp som barn när de blivit vuxna (om vi förutsätter att övergreppen inte ökar med åldern, för då blir siffran högre).

Å andra sidan om vi förutsätter att det inte finns fler pedofiler än vanliga borde sifran öka med åldern och landa på över 50 %. Det borde svara mot att varannan på Flashback har utsatts för övergrepp som barn.

Känns det rimligt? Jag blev inte utsatt så jag vet inte.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback