Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-02, 16:22
  #1
Avstängd
Det är en jävligt stor siffra. Hur är det möljigt? Vad är det som sker och görs?

Är det inte ett bevis på vilka jävla svin ni är?

Källa: https://www.raddabarnen.se/vad-vi-go...agor-och-svar/

Citat:
Hur vanligt är det?

Både i Sverige och internationellt uppskattas det att ungefär 20 % av alla barn utsatts för sexuella övergrepp. I en stor nationell undersökning från 2015, med nästan 6 000 gymnasieungdomar, hade 21 % varit med om att de övertalats, pressats eller tvingats till att onanera åt någon, ha sex med någon, att någon försökt klä av dem eller tagit på deras könsdelar fast de inte ville.


TEXT

källa: http://www.allmannabarnhuset.se/wp-c...ler-1-av-5.pdf

Fråga: inser ni inte hur jävla stort och fel det är? Inser ni inte hur jävla vanligt det är? Varför gör ni ingenting? Vad har du gjort åt saken? Säkert hänger en och annan skyldig person på det här forumet också.
__________________
Senast redigerad av kundvagnsohlsson 2017-10-02 kl. 16:33.
Citera
2017-10-02, 16:24
  #2
Medlem
Lugna ner dig en smula. Vad baserar du denna siffra på? Länka gärna källor så vi kan ha en saklig diskussion.
Citera
2017-10-02, 16:24
  #3
Medlem
Blahfackss avatar
Var kommer den siffran ifrån?
Citera
2017-10-02, 16:30
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kekland
Lugna ner dig en smula. Vad baserar du denna siffra på? Länka gärna källor så vi kan ha en saklig diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av Blahfacks
Var kommer den siffran ifrån?

Se edit.
Citera
2017-10-02, 16:40
  #5
Medlem
Blahfackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnsohlsson
Se edit.
Ah, ja, det låter inte helt orimligt. Nu klumpar man ihop barn med ungdomar. Det rör sig förmodligen främst om killar som utnyttjar tjejer genom övertalning eller framfusighet. Känner massor av killar (män idag) som tjatat eller övertalat till sig sex tyvärr.

Sen är det ju väldigt vanligt att män (och kvinnor för den delen) tafsar på dansgolvet utan att nödvändigtvis ha fått "ett tydligt okej". Att sådant här kan tänkas hända åtminstone en femtedel av "barn" i 17-årsåldern är inte alls otänkbart.
__________________
Senast redigerad av Blahfacks 2017-10-02 kl. 16:43.
Citera
2017-10-02, 16:43
  #6
Medlem
Skulle inte förvåna mig. Var ett par killar i klassen som tog varje chans att tafsa på tjejerna när vi var små. När vi blev äldre fortsatte dessa killar att tafsa på krogen.

Några få rötägg som aldrig fått lära sig att respektera tjejer kan ge ett mycket stort antal tjejer men.
Citera
2017-10-02, 16:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnsohlsson
Åter igen säger er tystnad allt.

Jag bryr mig inte längre om er människor. Jag är färdig med er. Jag har tröttnat.

Jag kommer framöver att slänga mina förpackningar i skogen även om det finns en papperskorg i närheten. Jag tänker dumpa min bil i skogen om det spara mig skrotningsavgifter.

Hahah du är för bra. Ursäkta vår existens å du överlägsne riddare i skinande dager. Blotta synen av din majestät får bergen att krympa till kullar, haven till sjöar och kungar till bönder. Vi äro dig skyldiga allt som vi kan frambringa! Jag svär dig mitt förstfödde barn som gåva för er storslagenhet.
Citera
2017-10-02, 16:47
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Skulle inte förvåna mig. Var ett par killar i klassen som tog varje chans att tafsa på tjejerna när vi var små. När vi blev äldre fortsatte dessa killar att tafsa på krogen.

Några få rötägg som aldrig fått lära sig att respektera tjejer kan ge ett mycket stort antal tjejer men.

Majoriteten av dessa övergrepp begås av icke jämnåriga.
Citera
2017-10-02, 16:53
  #9
Medlem
Blahfackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnsohlsson
"klumpar ihop barn med ugndomar". Dö din jävel. 17 år är inte barn nog för dig?

Angående jämnåriga (från källan som rädda barnen använder):
En dryg tredjedel av förövarna (36 %) var någon som var relativt jämnårig med den som utsatts. Resterande 64 procenten var underåriga då eller? Eller en 17-åring som tar på en 11-åring, det är bara lite tjatsex kanske.
När jag var 17, rökte cigg, hasch och drack sprit skulle jag själv inte klassat mig som ett barn, nej. Du tycker siffran är väldigt hög och jag skriver att om du använder det du har innanför pannbenet och tänker efter är det inte chockerande. Ingenstans har jag sagt att det är rättfärdigat att utnyttja någon sexuellt. Jag konstaterar bara att om man har någon förankring i verkligheten och inte levt hela livet i skyddad verkstad så är siffrorna inte chockerande.

Du kan inte komma med ny fakta och anklaga mig för att inte ha tagit den i beaktning. Skärp dig.
Citera
2017-10-02, 16:55
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blahfacks
Du kan inte komma med ny fakta och anklaga mig för att inte ha tagit den i beaktning. Skärp dig.

Ja men nu vet du.

Jag håller också alla föräldrar ansvariga som inte gjort något åt saken.
Citera
2017-10-02, 17:07
  #11
Avstängd
Trodde siffran var högre
Citera
2017-10-02, 17:18
  #12
Medlem
HotFreaks avatar
japp. som tjej så kan det hända flera gånger fast att det är olika förövare. Jag själv har blivit utsatt väldigt många gånger, det har alltid varit pojkvänner, killkompisar eller folk som man känner till helt enkelt. Tjatsex, tjatsex när man är onykter fast man säger nej och personen fortsätter ändå är väldigt vanligt. Väldigt vanligt att det händer om man låtsas sova med. Hänt mig flera gånger att killar försökt ta på mig och föra min hand till deras skrev men brukar alltid låtsas sova o vrida bort mig, för jag helt enkelt vill undvika den situation som uppstår om man är vaken och säger nej. Och nej jag har aldrig övervägt att anmäla för pallar inte sånt, dessutom har jag aldrig mått psykiskt dåligt av det. Jag har en tendens att, som de flesta andra 18-åriga tjejer, att försätta mig i dåliga situationer med helt fel killar. Lyckligtvis har jag dock aldrig blivit våldtagen, alltså tvingad till samlag, endast mindre sexuella saker. Jag är INGEN feminist heller så ni vet.
sorry för lång text.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback