Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-10-31, 04:43
  #97
Medlem
Hoppas det går att leva utan att jobba, för jag börjar bli så jävla trött på att jobba natt. Skönt att Flashback finns att hänga på.
Citera
2017-10-31, 04:48
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Det går att hanka sig fram på sjukskrivningar och socialbidrag ifall man inte har några större ambitioner. Personligen tillbringar jag hellre dagen läsandes en god bok och drickandes en kopp kaffe istället för att jaga runt i ekorrhjulet. Jag är medveten om att jag enbart är en belastning för samhället. Men jag lever inte med någon chimär om att mitt liv har betydelse eller fyller något syfte.

Hm, men hur gammal/ung är du?
Citera
2017-10-31, 04:50
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Hoppas det går att leva utan att jobba, för jag börjar bli så jävla trött på att jobba natt. Skönt att Flashback finns att hänga på.

Ja, jag finns ju här. En fördel med vissa nattjobb är att man hinner med lite sånt här.

Men jobbar väl främst för pengarna.
Citera
2017-10-31, 04:51
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Problemet är att du alltid kommer ha en person över dig som säger att du får eller inte får pengar och så som allt utvecklar sig kommer det vara en invandrare som på bruten svenska talar om för dig ifall du kommer kunna betala hyran eller inte.

Försök utveckla dig till att arbeta med något där du kan jobba som du vill och dra in nog med pengar på det för att överleva. Jag kan jobba en vecka i månaden och ändå betala min hyra och ha lika mycket pengar i fickan som om jag gick på soc. Men samtidigt har jag möjlighet att jobba massor ifall jag planerar för något. Jag arbetar ungefär 9 månader om året och trivs bra med det.

Wow, vilket jobb då?
Citera
2017-10-31, 16:41
  #101
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Hm, men hur gammal/ung är du?
Passerade 30 för ett antal år sedan.
Citera
2017-10-31, 16:51
  #102
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
ja om du vill jobba, försöker dra ditt strå till stacken så är det klart att du ska få stöd. Men nu var det väl snarare dom som inte vill bidra till samhället ska heller inte ha bidrag från samhället.

En stor del av allt lönearbete finns bara för att makthavarna inte gillar att folk har gott om fritid och kan fundera för mycket över saker. Myten om att alla behöver arbeta 40 timmar i veckan har med kontroll att göra.
Citera
2017-10-31, 20:05
  #103
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Jag vet inte om ett liv där ingen arbetar är värt att leva.
Ingen mat, el, värme, avlopp o.s.v.
Inte går det att resa någonstans heller för ingen flyger planet, fyller tanken på macken eller liknande.
Känns som om det kvittar.
Då kan du ta ditt liv direkt, eftersom ingen flyger planet redan idag. Alla plan går på autopilot, piloterna sitter där enbart om det skulle bli kris i maskineriet, som en säkerhetsåtgärd.

Tanken på macken har inte någon utomstående fyllt på senaste århundradet.

Runt 90 % av alla jobb, ja alla jobb du ser ute i Sverige idag är värdelöst skit, vissa jobb till och med kontraproduktiva för människan.

Senaste decenniet har flera värdelösa jobbkategorier blivit borttagna, t ex aktiemäklare, sitta framför dator och skyffla pengar från en till en annan. Fanns hela små städer mitt i städerna med aktiemäklerier, 90 % av bankjobben är borta (betala räkningar åt någon annan, kul jobb (jag testade på det) men onödigt).

Men det finns många andra skitnödiga jobb som är onödiga eller direkt kontraproduktiva så som telemarketing - störa människor och sälja skit de inte behöver, vilket även renderar många säljare som helt onödig verksamhet.

Postkontor gissar jag kommer bli helautomatiserade inom nära framtid. Som Schenker har det nu. Skriv ut lapp lämna in -> scannas och skickas -> med lastbilar som kör själva, ge det 16 år.

Kassörskejobb är snart borta.

Politiker är värdelösa i dubbel bemärkelse, och kostar massor. Det hade fungerat betydligt bättre med äkta demokrati, logga in med bankID och rösta på förslag = folkstyre.

Media idag är värdelös och hålls uppe med statliga medel (till 80 % i genomsnitt).

Sedan finns vissa jobb som de styrande har skapat men som inte behövdes om man inte skapade behovet : poliser t ex. Poliser är till 90% värdelöst, utan mansmassinvasionen hade vi inte alls behövt så många poliser och fast vi har skitmånga poliser löser de 2 % av inbrotten och 5 % av våldsbrotten.

Andra administratörsjobb som håller på att fasas ut är redovisningsbranschen (som redan är superkorrupt i alla fall). Robotar kan göra bättre jobb där inom väldigt nära framtid.

Nästa marknad som man osökt kommer tänka på är rättsväsende som i Sverige är helt onödigt och svindyrt, där går hur många miljarder som helst till dyra löner åt människor som känner sig viktiga fast de inte presterar ett skit. I USA finns numera AI-robotar som assisterar i dombesluten. Ett par AI-robotar skulle kunna döma mycket mer exakt och utan påverkan än en domare som i sina beslut är partisk.

https://www.youtube.com/watch?v=3pYRndPdYmY
En hel transporthangar på flygplats helt automatiserad.

https://www.youtube.com/watch?v=Qb0Kzb3haK8
Automatiserade lastbilar från automatiserad fabrik, chaffören vilar sig innuti lastbilen och läser en tidning.

https://www.youtube.com/watch?v=J6xj_FWZO6Q
Denna lastbilchaffis blir superlack, ganska intressant, han kommenterar förra videon.
__________________
Senast redigerad av Agamantum 2017-10-31 kl. 20:46.
Citera
2017-11-01, 06:12
  #104
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
En stor del av allt lönearbete finns bara för att makthavarna inte gillar att folk har gott om fritid och kan fundera för mycket över saker. Myten om att alla behöver arbeta 40 timmar i veckan har med kontroll att göra.

att det finns oändligt med skattepengar är också en myt. Vad säger ditt samvete när du sitter och proppar i dig mat som andra fått arbeta för att få fram?
Citera
2017-11-01, 12:27
  #105
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
att det finns oändligt med skattepengar är också en myt. Vad säger ditt samvete när du sitter och proppar i dig mat som andra fått arbeta för att få fram?

Vem har sagt att det finns oändligt med skattepengar?
Citera
2017-11-01, 13:02
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
En stor del av allt lönearbete finns bara för att makthavarna inte gillar att folk har gott om fritid och kan fundera för mycket över saker. Myten om att alla behöver arbeta 40 timmar i veckan har med kontroll att göra.

Jobbar du 40h per vecka finns det ändå gnaska mycket tid över att tänka på anant.
Citera
2017-11-01, 13:16
  #107
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briklin
Jobbar du 40h per vecka finns det ändå gnaska mycket tid över att tänka på anant.

I och för sig. Det de ogillar är nog att folk skulle ha ständig fritid.
Citera
2017-11-01, 22:22
  #108
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Ja självklart. Man kan beckna, samla pant, gå på Soc. Sen finns det massa andra saker man kan göra ☺
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback