Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 20:05
  #1
Medlem
2 personer kan vara 20 år gamla exempelvis, där den ena har betydligt större underarmar än den andra, och både är ändå samma vikt, och lika långa exempelvis.

Har det med generna bara att göra, dvs benstrukturen eller vadå?

Samma med t.ex ben hur kommer det sig vissa har betydligt större ben än andra (lår, nedre ben/vader etc) fastän man är samma vikt eller även där den med större ben t.ex väger till och med mindre..

någon förklaring?
Citera
2017-10-01, 20:50
  #2
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen
2 personer kan vara 20 år gamla exempelvis, där den ena har betydligt större underarmar än den andra, och både är ändå samma vikt, och lika långa exempelvis.

Har det med generna bara att göra, dvs benstrukturen eller vadå?

Samma med t.ex ben hur kommer det sig vissa har betydligt större ben än andra (lår, nedre ben/vader etc) fastän man är samma vikt eller även där den med större ben t.ex väger till och med mindre..

någon förklaring?
Kan det inte ha mycket med muskulatur att göra och vad man utsätter sin kropp för? Jag kan till exempel tänka mig att en vardagscyklist generellt sett har större lår än en bussåkande och ständigt sittande datornörd till exempel.
Citera
2017-10-01, 21:30
  #3
Medlem
En vattenbuffel har tjockare hals än en struts. Skulle det bero på något annat än djurens gener? Och om vi lägger biblar och genusvetenskapliga teorier åt sidan, finns det någon anledning till att människors anatomi skulle fungera annorlunda?
Citera
2017-10-09, 01:02
  #4
Medlem
Gener såklart, vad annars? Vf är vissa 10 cm längre än andra?
Citera
2017-12-22, 20:06
  #5
Medlem
Vissa ser ju ut som små petita och perfekta gorillor redan som bebisar så det lär ju va genetiskt det... Jag fantiserar om det ibland, att ha en rejält satt liten hona som sover på yttersidan om mig och beskyddar mig med sina grova underarmar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback