Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-03, 22:51
  #25
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Jag väljer att inte gå i polemik med dig angående ditt hat gentemot det du ansera vara rasism.

Det spelar ingen roll om jag tycker det är rasism eller inte, för min poäng var hur jävla dubbelmoraliskt det är att sitta och klaga på vänstermänniskor som vill förbjuda vapen och samtidigt vilja förbjuda muslimer från att komma in i landet när det sker ett terrordåd.

Citat:
Men jag vill påstå att Watson är en av de mer seriösa journalisterna och jag bara påpekar att alla har agendor, det är att vara en människa.

Okej, skulle du kunna komma med belägg för att han är en av de mer "seriösa journalisterna" där ute? Jag tycker Skurt och Clark Kent är de mest seriösa journalisterna som finns, men bara för det så betyder det inte att jag har rätt och att de faktiskt är det.

Alla har agendor, men alla är bevisligen inte lika oseriösa och lögnaktiga som Paul Joseph Watson i det som rapporteras. The Federalist, Newsmax, The American Conservatives, Reason och National Review har tydliga högeragendor, men de lyckas åtminstone vara seriösa och respektabla journalister till skillnad från PJW. Sen vad PJW rapporterar om och vad för typ av Manufacturing Consent som pågår på dessa andra högermedier är inte direkt relevant i själva frågan huruvida någon är en seriös journalist eller ej, eftersom PJW är inte en seriös journalist då han inte har någon som helst respekt för fakta och kommer med påståenden som han inte har några som helst belägg för.

Samma sak gäller hans efterblivna chef:

(FB) Alex Jones: "Reality Winner ville döda alla vita människor och samarbetade med ISIS".


Citat:
Det är väl också typ det första jounralister får lära sig på deras flummutbildning.

Ja, men vet du ifall PJW har gått på någon journalistutbildning?

Enligt Wikipedia står det att han:

Citat:
One of his first jobs was cleaning toilets at a sports arena, but he gave this up to concentrate on InfoWars and his website PropagandaMatrix.

- https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Joseph_Watson

Väldigt träffsäker symbolik där och jag förstår att han gillar att vara runt exkrement hela dagarna, eftersom han själv är full av skit.

Citat:
Men Watson är i alla fall öppen med det.

Bara för att han är öppen med att han har en tydlig agenda så betyder det inte att han är sanningsenlig och en seriös journalist.

Citat:
Se det som underhållning blandat med jouranlistik. Jag gillar det.

Nej, och det är därför han inte är en seriös journalist. Alla människor som jobbar med Infotainment ska man inte ta på allvar och dessa nyhetsorgan (exempelvis Fox News, Infowars, CNN, MTV News, Aftonbladet och Expressen) är motbjudande skräp som är den bidragande faktorn till att vår civilisation håller på att förvandlas till en idiotrepublik.

Nyheter ska inte vara "underhållande", utan de ska vara seriösa och faktamässiga (men givetvis är det en omöjlighet för filiströsa babianbarbarer att förstå skillnaden, eftersom allting som inte är Infotainment för dem är "tråkigt", "svårt", "torrt", "pretentiöst", "elitistiskt" och "pseudointellektuellt". Jag kan lova dig till 100% att minst 90% av alla Trumps fotsoldater som påstår att The New Yorker, Jacobin, Mother Jones, The Atlantic och The Economist är "fääääääjk nääääws" har aldrig ens orkat ta sig igenom en hel artikel från dessa nyhetsorgan eftersom de får "huvudvärk" och blir så "uttråkade" av alla "pretentiösa och komplicerade ord och formuleringar". Tvivlar även på att någon av dem ens har läst igenom en hel dagstidning från The New York Times, eller ens orkat lyssna seriöst på NPR i över 10 minuter.

Citat:
Jag har läst dina analyser men det är mest åsikter blandat med hat gentemot det du anser är fel.

Okej, och det betyder alltså att jag har fel för att du anser att mina analyser bara är blandat med åsikter, hat och vad jag anser är fel? Du kommer ju inte med några som helst belägg för att det jag anser är fel egentligen skulle vara rätt och att mina åsikter/hat inte är berättigade. Så försök igen eller erkänn att du lyckades öppna upp den barnsäkra korken till blekningsmedlet när du var liten.
__________________
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-10-03 kl. 23:07.
Citera
2018-12-23, 16:00
  #26
Medlem
Watson säger inte ett ord falskt i senaste videon. Skrattade som ett svin när han visade upp konversationen mellan en cuckmod och en streamare. Har ingen sympati med ett sådant jävla djur, man förtjänar inte ens att bli kallad för människa när man beter sig som ett sådant svin.

Att vara en cuck är att inte bara spottat på dåtida kämpar utan också att förnedra hela mänskligheten. SLUTA CUCKA
Citera
2018-12-24, 09:14
  #27
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Nyheter ska inte vara "underhållande", utan de ska vara seriösa och faktamässiga (men givetvis är det en omöjlighet för filiströsa babianbarbarer att förstå skillnaden, eftersom allting som inte är Infotainment för dem är "tråkigt", "svårt", "torrt", "pretentiöst", "elitistiskt" och "pseudointellektuellt". Jag kan lova dig till 100% att minst 90% av alla Trumps fotsoldater som påstår att The New Yorker, Jacobin, Mother Jones, The Atlantic och The Economist är "fääääääjk nääääws" har aldrig ens orkat ta sig igenom en hel artikel från dessa nyhetsorgan eftersom de får "huvudvärk" och blir så "uttråkade" av alla "pretentiösa och komplicerade ord och formuleringar". Tvivlar även på att någon av dem ens har läst igenom en hel dagstidning från The New York Times, eller ens orkat lyssna seriöst på NPR i över 10 minuter.

Fejk-nyheter är ett faktum. "Halmgubbe" är samma sak och jag märker det på Flashback. Det används av de regimlojala för personattacker mot SDare och mot Trump. Man snurrar helt enkelt vidare på rykten och maler och maler för att folk ska tro att det finns sanning bakom dessa rykten. Trams, borde inte bemötas annat än att vara kort.
Citera
2019-01-07, 06:34
  #28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Det spelar ingen roll om jag tycker det är rasism eller inte, för min poäng var hur jävla dubbelmoraliskt det är att sitta och klaga på vänstermänniskor som vill förbjuda vapen och samtidigt vilja förbjuda muslimer från att komma in i landet när det sker ett terrordåd.



Okej, skulle du kunna komma med belägg för att han är en av de mer "seriösa journalisterna" där ute? Jag tycker Skurt och Clark Kent är de mest seriösa journalisterna som finns, men bara för det så betyder det inte att jag har rätt och att de faktiskt är det.

Alla har agendor, men alla är bevisligen inte lika oseriösa och lögnaktiga som Paul Joseph Watson i det som rapporteras. The Federalist, Newsmax, The American Conservatives, Reason och National Review har tydliga högeragendor, men de lyckas åtminstone vara seriösa och respektabla journalister till skillnad från PJW. Sen vad PJW rapporterar om och vad för typ av Manufacturing Consent som pågår på dessa andra högermedier är inte direkt relevant i själva frågan huruvida någon är en seriös journalist eller ej, eftersom PJW är inte en seriös journalist då han inte har någon som helst respekt för fakta och kommer med påståenden som han inte har några som helst belägg för.

Samma sak gäller hans efterblivna chef:

(FB) Alex Jones: "Reality Winner ville döda alla vita människor och samarbetade med ISIS".




Ja, men vet du ifall PJW har gått på någon journalistutbildning?

Enligt Wikipedia står det att han:



Väldigt träffsäker symbolik där och jag förstår att han gillar att vara runt exkrement hela dagarna, eftersom han själv är full av skit.



Bara för att han är öppen med att han har en tydlig agenda så betyder det inte att han är sanningsenlig och en seriös journalist.



Nej, och det är därför han inte är en seriös journalist. Alla människor som jobbar med Infotainment ska man inte ta på allvar och dessa nyhetsorgan (exempelvis Fox News, Infowars, CNN, MTV News, Aftonbladet och Expressen) är motbjudande skräp som är den bidragande faktorn till att vår civilisation håller på att förvandlas till en idiotrepublik.

Nyheter ska inte vara "underhållande", utan de ska vara seriösa och faktamässiga (men givetvis är det en omöjlighet för filiströsa babianbarbarer att förstå skillnaden, eftersom allting som inte är Infotainment för dem är "tråkigt", "svårt", "torrt", "pretentiöst", "elitistiskt" och "pseudointellektuellt". Jag kan lova dig till 100% att minst 90% av alla Trumps fotsoldater som påstår att The New Yorker, Jacobin, Mother Jones, The Atlantic och The Economist är "fääääääjk nääääws" har aldrig ens orkat ta sig igenom en hel artikel från dessa nyhetsorgan eftersom de får "huvudvärk" och blir så "uttråkade" av alla "pretentiösa och komplicerade ord och formuleringar". Tvivlar även på att någon av dem ens har läst igenom en hel dagstidning från The New York Times, eller ens orkat lyssna seriöst på NPR i över 10 minuter.



Okej, och det betyder alltså att jag har fel för att du anser att mina analyser bara är blandat med åsikter, hat och vad jag anser är fel? Du kommer ju inte med några som helst belägg för att det jag anser är fel egentligen skulle vara rätt och att mina åsikter/hat inte är berättigade. Så försök igen eller erkänn att du lyckades öppna upp den barnsäkra korken till blekningsmedlet när du var liten.
När en journalist på högerkanten får en autistisk vänsterpajas på FB att gå banans. Då måste journalisten göra något rätt.
Citera
2019-03-21, 19:39
  #29
Medlem
Paul Joseph Watson uppmanar alla att skänka pengar till moskén i Zya Zeeland och de som drabbades av attacken.
https://dailystormer.name/paul-josep...ic-terrorists/

Vad tycker ni om detta?
Citera
2019-03-21, 21:05
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Paul Joseph Watson uppmanar alla att skänka pengar till moskén i Zya Zeeland och de som drabbades av attacken.
https://dailystormer.name/paul-josep...ic-terrorists/

Vad tycker ni om detta?


Det blir så svart vitt, bara för att massmördaren var riktigt dålig människa så betyder det inte att organisationen han attackerade var bra. De har ju tidigare haft al Qaida samröre i den mosken.

Skjuter någon upp ett nazi sympatisör möte så ska man då också skänka till denna nazi organisation?

Islam likställer jag med nazism, minns det var många nazister där jag växte upp, många snälla och trevliga som även hade utlänningar till vänner. Men de sympatiserade med en tro som ville andra ont, precis som islam. Och om det kom till kritan så precis som muslimer så ställer de till med elände när de uppnår en viss procent av befolkningen.
Citera
2019-03-21, 21:36
  #31
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Paul Joseph Watson uppmanar alla att skänka pengar till moskén i Zya Zeeland och de som drabbades av attacken.
https://dailystormer.name/paul-josep...ic-terrorists/

Vad tycker ni om detta?
Dåligt givetvis, muslimska organisationer eller islam som helhet har inget existensberättigande och bör inte få ekonomiskt, politiskt eller något som helst stöd. Spelar ingen roll att moskén blev terroriserad; muslimer, äkta muslimer, terroristdödar varje dag kristna utan att man ser några "moderata muslimer" uttrycka och tycka till att andra "fredliga muslimer" ska stödja de drabbade kristna med ekonomiska medel osv. Muslimer/islam har ingen som helst empati eller sympati för kristna och andra icke-muslimer, och muslimer bör behandlas så som de behandlar andra. Troligtvis tycker PJW själv inte att man bör donera pengar till moskén men har stor social press på sig just nu att visa medlidande osv. Har han donerat något själv?
Citera
2019-03-21, 23:03
  #32
Medlem
Paul har väl blivit lite mer svartpillrad och övergett supporten till Trump på sistone.
Så kan nog bli en intressantare kanal
Alla vet ju att det politiska spelet bara är en chimär. Men det var kul så länge det varade.
Citera
2019-12-05, 01:47
  #33
Medlem
PUBG2018s avatar
En ny video av PJW.

https://youtu.be/4oOgNAIasO0

Paul har bra analyser och tar upp viktiga sakfrågor som gäller den moderna samhället. Jag håller inte med han i många områden men ändå intressant att lyssna på honom!
Citera
2019-12-06, 19:32
  #34
Medlem
godhetsapostelns avatar
Tycker han ger ett gapigt intryck. Finns andra vars tonläge jag föredrar. Såg hans klipp ofta samband med presidentvalet men inte sett så mycket efteråt. Youtube verkar inte föreslå honom lika ofta.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback