Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-21, 18:32
  #97
Medlem
Han har fortfarande inte svarat på det SD har sagt om hans fjäsk. Men förvånar mig inte för han skulle ändå inte kunna bevisa att det han säger är sant. Hans tysthet kommer slå tillbaks mot M i det långa loppet.
Citera
2017-10-28, 16:03
  #98
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Kristersson har garanterat cementerat sitt stöd inom partiet nu när opinionssiffrorna pekar uppåt igen. Både Centern och SD backar till Moderaternas fördel verkar det som. Jag tror Moderaterna kommer börja bjuda över SD i invandringspolitiken inför valet eftersom det hittills har varit ett framgångsrecept. Frågan är bara om trovärdigheten kommer tillbaka för M i de frågor som SD har vunnit väljare på.
Citera
2017-10-28, 17:47
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Kristersson har garanterat cementerat sitt stöd inom partiet nu när opinionssiffrorna pekar uppåt igen. Både Centern och SD backar till Moderaternas fördel verkar det som. Jag tror Moderaterna kommer börja bjuda över SD i invandringspolitiken inför valet eftersom det hittills har varit ett framgångsrecept. Frågan är bara om trovärdigheten kommer tillbaka för M i de frågor som SD har vunnit väljare på.
Den stora gåtan är annars hur trovärdigheten kom tillbaka för de moderata väljare som först gick till C och nu återvänt.

Enligt förståsigpåarna så tappade M till C därför att AKB närmade sig SD, men när Kristersson nu cementerar AKBs flyktiga flört mot Åkesson så passar det plötsligt att vara moderat igen. Det är något som inte stämmer.
Citera
2017-11-18, 22:51
  #100
Avstängd
kubwezeras avatar
Han har lika kall och psykotisk blick som landsförrädaren Fredrik Reinfeldt och han kommer gå på Reinfeldts linje vad gäller "öppna hjärtan", oavsett vad han säger nu för att vinna tillbaka röster från SD. Kristersson var nämligen en av de få som stod bakom just det uttalandet om att värna om tålamod och förståelse för hela tredje världen.

Med tanke på att Kristersson utan skrupler kunde ta emot lägenheter som utsatta och hemslösa skulle haft, åkte på upprepade Kinaresor för skattebetalarnas pengar, kastade ut cancersjuka från sjukförsäkringen o.s.v., så kan man nog förvänta sig vad som helst av denne psykopat.
Citera
2017-11-23, 10:37
  #101
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Jag tror Moderaterna kommer börja bjuda över SD i invandringspolitiken inför valet eftersom det hittills har varit ett framgångsrecept. Frågan är bara om trovärdigheten kommer tillbaka för M i de frågor som SD har vunnit väljare på.
Om så sker blir det ännu mer obegripligt och ologiskt att man inte kan tala med SD i andra frågor än migration/integration, precis det Nyamko Sabuni föreslog i en intevju nyligen.
Citera
2017-12-10, 19:01
  #102
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Nya Moderatledaren snabbklättrar i ny förtroendemätning

Citat:
I Novus decembermätning av förtroendet för riksdagspartiernas partiledare hamnar Moderaternas Ulf Kristersson på tredje plats och klättrar därmed tre placeringar på förtroendelistan. Annie Lööf (C) petar ner Stefan Löfven (S) och toppar åter listan.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...troendematning
Citera
2017-12-10, 23:49
  #103
Medlem
Vem0ths avatar
Vet inte om han har flugit utanför min radar men har någon några VODs där han debatterar? Har inte en susning på hur han är på rörlig bild.
Citera
2017-12-11, 01:08
  #104
Medlem
Fris avatar
Rimligen mer av samma som han levererade medan han regerade som socialförsäkringsminister i fyra år nyligen, och av hans åtskilliga år som lagstiftare i Riksdagen: ingenting!
Konsekvenserna av att i stort sett inte göra någonting alls som minister, och att ha helt fel i det lilla man ändå gör, kan ändå bli spektakulära. Som socialförsäkringsminister 2010-14 så faller det väl på något sätt under hans ansvar det där med att tiggeriet mångdubblades under de åren. Socialförsäkringar marknadsfördes en gång i tiden just som ett sätt att bli av med tiggeriet.

Jan stod bakom någon slags förändring av arbetslöshets- och sjukförsäkringar som vänstern påstår gör massor av folk "utförsäkrade", men vad det innebär konkret känner jag inte närmare till. Det är bara vänstern som pratar om vad han gjorde som minister, och de har från börjat hatat honom för det. Han eller hans parti har inte lyckats nå ut till t.ex. en intresserad medborgare som jag med vad det är han åstadkom.
__________________
Senast redigerad av Fri 2017-12-11 kl. 01:10.
Citera
2017-12-11, 01:18
  #105
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Det gäller att han levererar konsekvent. Nolltolerans mot brott, stängda gränser och inga oförtjänta bidrag. Då kan han bli en frälsare.
Citera
2017-12-11, 09:33
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Han har lika kall och psykotisk blick som landsförrädaren Fredrik Reinfeldt och han kommer gå på Reinfeldts linje vad gäller "öppna hjärtan", oavsett vad han säger nu för att vinna tillbaka röster från SD. Kristersson var nämligen en av de få som stod bakom just det uttalandet om att värna om tålamod och förståelse för hela tredje världen.

Med tanke på att Kristersson utan skrupler kunde ta emot lägenheter som utsatta och hemslösa skulle haft, åkte på upprepade Kinaresor för skattebetalarnas pengar, kastade ut cancersjuka från sjukförsäkringen o.s.v., så kan man nog förvänta sig vad som helst av denne psykopat.
Exakt! Honom glömmer man inte i första taget, om man varit utsatt.. "Han" slängde ut mig två gånger- utförsäkrad från försäkringskassan. ALDRIG mer önskar jag dem vid makten!
Problemet är bara att dom verkar vara samma sorts slödder allihop. vilka ska man välja???
SD, kanske? Det enda jag vet säkert är: antingen de sistnämnda eller ingenting alls!
Citera
2018-01-01, 15:46
  #107
Medlem
Ördögs avatar
Fantastisk förutsägelse han gör, Uffe. Integrationen av de nyanlända är de nästa årens stora utmaning som kan gå lysande eller också käpprätt åt skogen. Han poängterar att Allahiansen nu filar på sitt gemensamma valmanifest, där reformerintegrationsområdet är en central del.

Kristersson konstaterar ävenså att alla former av samarbete med SD är uteslutna, eftersom han inte delar deras grundläggande värderingar.

Ulf Kristersson: "Kan gå käpprätt åt skogen"
https://www.expressen.se/nyheter/ulf...att-at-skogen/
Citat:
– Det kan gå lysande och det kan gå käpprätt åt skogen, säger moderatledaren Ulf Kristersson.

Han syftar på integrationen av nyanlända som han ser som Sveriges stora utmaning de kommande åren.
----
Integrationsfrågan är ett av de områden där moderatledaren vill att Alliansen presenterar gemensamma reformer i det kommande valmanifestet. Arbetet för ett sådant pågår och resultatet kommer att presenteras en bit in på nästa år, enligt Kristersson. De andra områdena han nämner är den ekonomiska politiken och lag och ordning, områden som också Socialdemokraterna satt högst.
-----
Men han vill inte samarbeta med Sverigedemokraterna.

– Jag ser inga förutsättningar för att budgetförhandla eller samregera eller samarbeta med SD, för jag delar inte deras grundläggande värderingar.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2018-01-01 kl. 15:54.
Citera
2018-01-01, 17:15
  #108
Medlem
Vilka värderingar menar han? Att det ska finnas nåt svenskt kvar i Sverige eller vad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback