2019-12-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Fattar inte varför Moderaterna låter Ulf fortsätta leda partiet, det verkar som att han bara sitter o hoppas på att han ska bli vald till statsminister utan att göra nånting, han vill heller inte ha ett konservativt block där SD ingår utan vill fortsätta med den liberala linjen som Reinfeldt körde på.

För Kristersson och moderaterna är successionsordningen vid en icke röd regering en moderat, han själv d.v.s. Kristersson. För att det ska bli verklighet kan ju inte Sd;s in flytande tillåtas bli för stort. Därför måste alliansen på något sätt finnas med i beräkningen att återuppstå.

Alliansen förde än äkta borgerligt liberal politik sådan som Kristersson vill ha. Men det kan man inte räkna med om Sd är med och i alla fall i teorin är mellan högersosse och moderaterna i ekonomisk politik och inte liberala utan konservativa i värdefrågor.

Vi ska inte klaga på Kristersson hans situation att få till en allians som förutsätter att Sd lägger sig platt, den är hopplöst ogenomförbar. Lår honom hacka på Steffe så slipper Sd slita ut sig med det.

Det är långt till valet då maktpositionerna fastställs sedan ska en politik förhandlas och en regering bildas. Går inte att förutse men moderaterna och Kd är Sd;s närmaste vänner just nu.
Citera
2019-12-22, 16:55
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Simon Ridell: De här fyra klapparna lägger den röda tomten under högerns julgran

En ryggrad till Ulf Kristersson och empati till det ”konservativa blocket”. Det är två av totalt fyra saker som Arbetarbladets Simon Ridell vill ge till Sveriges högerpartier i julklapp.

https://omni.se/ledare-hoppas-kriste...-i-ar/a/Jo2vl4
Citera
2019-12-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Jävlar vad moderaterna har öst på med populistiska förslag under partistämman, det märks att de är desperata. Om folket går på det här dravlet är de idioter.

Och nu är tuffe Uffe tydligen orolig för dotterns säkerhet också, klämde han fram en krokodiltår när han sa det? Jobbigt när våldet kryper allt närmare? Innan brydde han sig inte ett skit.

2019 är verkligen kappvändarnas år, men nu är det så dags. Det är alldeles för sent, Sverige går till botten ändå.

2019 har verkligen varit kappvändarnas år. Både bland politiker och i media. Nu ger man SD rätt i det dom har sagt hela tiden men nu är det för sent. Den negativa utvecklingen har gått för långt och kommer att fortsätta på samma sätt.
Citera
2020-02-27, 11:36
Medlem
"– Det är min absoluta bild att vi är det ledande oppositionspartiet och att vi kommer förbli det av flera skäl."

"Kristersson har tidigare pekat ut Liberalerna som ett möjligt parti att, förutom Kristdemokraterna, få med i en framtida regeringsbildning. Men i intervjun med DI nämner M-ledaren inte Centerpartiet i det sammanhanget:

– Man måste vara tydlig med att man vill ha en borgerlig regering. Jag skulle värdesätta om L var med på det. Jag uppfattar att de har en lite mer krass syn på januariöverenskommelsen."

https://www.expressen.se/nyheter/kri...-bra-det-gatt/

snart är nog även annie med på "allians-tåget"? (efter att hon har försökt neutralisera sossarna)

man får väl hoppas på att sd inte går med på vad som helst?
Citera
2020-02-27, 20:30
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"– Det är min absoluta bild att vi är det ledande oppositionspartiet och att vi kommer förbli det av flera skäl."

"Kristersson har tidigare pekat ut Liberalerna som ett möjligt parti att, förutom Kristdemokraterna, få med i en framtida regeringsbildning. Men i intervjun med DI nämner M-ledaren inte Centerpartiet i det sammanhanget:

– Man måste vara tydlig med att man vill ha en borgerlig regering. Jag skulle värdesätta om L var med på det. Jag uppfattar att de har en lite mer krass syn på januariöverenskommelsen."

https://www.expressen.se/nyheter/kri...-bra-det-gatt/

snart är nog även annie med på "allians-tåget"? (efter att hon har försökt neutralisera sossarna)

man får väl hoppas på att sd inte går med på vad som helst?

Skulle SD släppa fram en regering där Fjamåt ingår, då kan dom glömma min röst för all framtid.
Citera
2021-10-21, 16:31
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Ulf fyller 58 nästa år, efter 4 lugna år till i opposition är han 62 och redo för en fet livslång pension...är han rätt man att vända utvecklingen nej, precis...det värsta är att M tillåter honom vela och slösa bort dyrbar tid, noll trovärdighet för detta parti. De är inte intresserade av att hjälpa sverige. Fick leta länge innan jag hittade denna tråd att väcka liv i, säger väl det mesta, den mannen står inte i fronten och tar smällarna som behövs, han bara gliiiider in i det ljuva pensionärslivet...end of story
Citera
2021-11-24, 23:27
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Ulf fyller 58 nästa år, efter 4 lugna år till i opposition är han 62 och redo för en fet livslång pension...är han rätt man att vända utvecklingen nej, precis...det värsta är att M tillåter honom vela och slösa bort dyrbar tid, noll trovärdighet för detta parti. De är inte intresserade av att hjälpa sverige. Fick leta länge innan jag hittade denna tråd att väcka liv i, säger väl det mesta, den mannen står inte i fronten och tar smällarna som behövs, han bara gliiiider in i det ljuva pensionärslivet...end of story
Exakt.

Idag, den så kallade superonsdagen, fick jag upp ögonen för hur seg Kristersson är. Han blev intervjuad i aktuellt jämte Busch. Han är ju lika energisk och entusiasmerande och som en gardin.

Och som du säger slösar M bort tid med honom. Jag tror M pga Kristersson kommer göra ett uselt nästa val. Jag tycker nästan lite synd om M-väljare.

Jag tror jag nu upptäckt att Kristersson är så menlös eftersom Löfven lämnat scenen. Nu är det Kristersson som är hinken med murbruk som står där och långsamt torkar.
Citera
2022-09-17, 09:25
Medlem
Var håller dvärgen hus..?
Citera
2022-09-17, 10:50
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Var håller dvärgen hus..?

Det undrar jag med. Är nog inte så lätt att samsas på hans högersida. Ebba Buske tycks vilja ha alla tunga poster och L vill vara med i regeringen, något som SD inte vill. Blir väl en flopp igen som för fyra år sedan när Uffe redan på valnatten skulle byta ut Löfven.
Citera
2024-05-24, 07:55
Medlem
"Existentiell hälsa
Ulf Kristersson skriver på Facebook:

”Nu kommer Birgitta driva denna rätt unika plats vidare – parallellt med sitt arbete som församlingspräst i Svenska kyrkan."

Birgitta Ed skriver på Facebook:

”Jag är övertygad om att vår tid behöver fler platser där människor kan mötas på djupet och där dialog och gemenskap får stå i centrum. Jag är därför glad att jag nu tagit ett steg för att förverkliga en dröm. Tillsammans med några kloka människor kommer vi under nästa år att starta en verksamhet för att arbeta med existentiell hälsa.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ard-i-sormland

låter nästan som en sekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in