Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 16:14
  #1
Medlem
Hej. Någon som vet hur en avgiftning går till? Och vad som krävs för att åka på avgiftning?
Och hur lång tid efter ett bedömningssamtal på en beroendemottagning brukar det ta innan man åker på avgiftning, dagar/veckor eller direkt?
Och vad händer efter avgiftning, skickas man hem eller på behandlingshem?

Min sambo ska imorgon på bedömningssamtal för eventuell avgiftning. Han har sökt hjälp via soc och det är tal om behandlingshem. Frågan är bara om han behöver avgiftning. Han har gått på subutex i 4år som han slutat med tvärt i somras själv. I samband med det så började han istället ta tjack varenda dag och fåTT psykoser av det. Han röker hasch flera gånger om dagen. Han har också tagit benzo, metadon m.m.
Just nu är det dock enbart tjack och röka han använt. Vilket dom nog kommer märka på honom imorgon och vet inte om dom tar prover eller hur det går till.

Finns de någon här som vet hur de går till?
Citera
2017-10-01, 18:11
  #2
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarapedersen
Hej. Någon som vet hur en avgiftning går till? Och vad som krävs för att åka på avgiftning?
Och hur lång tid efter ett bedömningssamtal på en beroendemottagning brukar det ta innan man åker på avgiftning, dagar/veckor eller direkt?
Och vad händer efter avgiftning, skickas man hem eller på behandlingshem?

Min sambo ska imorgon på bedömningssamtal för eventuell avgiftning. Han har sökt hjälp via soc och det är tal om behandlingshem. Frågan är bara om han behöver avgiftning. Han har gått på subutex i 4år som han slutat med tvärt i somras själv. I samband med det så började han istället ta tjack varenda dag och fåTT psykoser av det. Han röker hasch flera gånger om dagen. Han har också tagit benzo, metadon m.m.
Just nu är det dock enbart tjack och röka han använt. Vilket dom nog kommer märka på honom imorgon och vet inte om dom tar prover eller hur det går till.

Finns de någon här som vet hur de går till?

Det är väldigt individuellt, jag åkte in på psyket via min beroendemottagning i samband med vanföreställningar. Fick då valet att antingen ta den hjälp jag blir erbjuden, eller eventuellt LVM.
Jag blev avgiftad i samband med min lilla tripp till psyket ;p
Citera
2017-10-01, 18:16
  #3
Medlem
oftast söker du upp en beroendeenhet. där får du träffa en läkare efter 45 min-1.5 timme. Har du gått på benzo så läggs du förmodligen in med Diazepam som nedtrappning vad det gäller opiater så skulle jag tro att det är ungefär lika men max 6-10 dygn på missbruksenheten. I 9/10 fall så är det behandling eller öppenvård som väntar LVM ska du haåkt på några LOBs pissat positivt missat möten osv.
Citera
2017-10-01, 18:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Det är väldigt individuellt, jag åkte in på psyket via min beroendemottagning i samband med vanföreställningar. Fick då valet att antingen ta den hjälp jag blir erbjuden, eller eventuellt LVM.
Jag blev avgiftad i samband med min lilla tripp till psyket ;p

Ojdå. Just nu har han vanföreställningar. Han får det såfort han tar tjack, han sover ingenting och pratar om sjuka saker som inte finns.
Och det lär helt klart hålla i sig tills imorgon om han inte sover inatt och då kommer han vara ännu värre. Då kanske de blir en tripp in till psyket för honom också. Vi får väl se!
Citera
2017-10-01, 18:57
  #5
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarapedersen
Ojdå. Just nu har han vanföreställningar. Han får det såfort han tar tjack, han sover ingenting och pratar om sjuka saker som inte finns.
Och det lär helt klart hålla i sig tills imorgon om han inte sover inatt och då kommer han vara ännu värre. Då kanske de blir en tripp in till psyket för honom också. Vi får väl se!


Försök att få i honom något lugnande och lägg tjacket åt sidan. Kan vara svårt att kommunicera med någon som har psykos eller vanföreställningar men någonstans inom sig så känner man av att något är fel. Så pröva att tala lite vett i han ;p
Citera
2017-10-01, 19:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Försök att få i honom något lugnande och lägg tjacket åt sidan. Kan vara svårt att kommunicera med någon som har psykos eller vanföreställningar men någonstans inom sig så känner man av att något är fel. Så pröva att tala lite vett i han ;p

Har inget lugnande, och han har inget tjack Heller. Han tog senast igårkväll men han blir värre och värre för varje natt han inte sover. Så imorgon kommer han vara ännu värre om han inte somnar inatt vilket jag har svårt att tro att han kommer göra.
Haha jag har försökt. Omöjligt att tala vett i han i detta skicket
Citera
2017-10-01, 19:03
  #7
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarapedersen
Har inget lugnande, och han har inget tjack Heller. Han tog senast igårkväll men han blir värre och värre för varje natt han inte sover. Så imorgon kommer han vara ännu värre om han inte somnar inatt vilket jag har svårt att tro att han kommer göra.
Haha jag har försökt. Omöjligt att tala vett i han i detta skicket

Haha, ahh då är det bara att rida ut stormen
När jag psykosa så bad jag min mamma ringa till psyket och köra mig dit, för jag märkte att något va fel.
Ska han träffa någon läkare på beroendemottagning imorgon så kan dom eventuellt lägga remiss till psyk där han får medicin och vila, det var vad som krävdes för mig iallafall hoppas allt går bra för er, håller tummarna 😉
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback