Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-02, 20:42
  #13
Medlem
TinFoilHats avatar
På stenåldern när jag tränade boxning så var tränarnas våta dröm att få in antingen hockeyspelare eller crossåkare då dessa som regel hade grymt starka handleder. Så vill du kombinera nytta med nöje skaffar du en cross och bränner så ofta du kan. Annars kan jag bara repetera vad andra har svarat, armhävningar på knogarna (gärna med mjukt underlag), träning med skivstänger och hantlar men även att köra på vattensäck utan lindor.

När jag körde på stenhårda sandsäckar (dvs sådana fyllda med sand och lite sågspån och inte vattensäck eller "vanliga" sandsäckar som till mestadels är fyllda med hårt packade tygtrasor) slog jag som regel för hårt med bägge händerna. Den högra var jag tvingen att ha två lindor på för att handen inte pallade trycket och på den vänstra fick jag ha två lindor på för att handleden inte höll. Successivt blev dom dock bättre i och med man tränade men aldrig så pass hårda/starka så att jag kunde köra stenhårt på stora stygga sandsäcken utan lindor. Vanliga säckar och alla sorters mitts tränar jag dock på utan varken säck eller handskar utan problem å det med 100% av min styrka (vad det ny än betyder).
Citera
2017-10-03, 00:39
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
På stenåldern när jag tränade boxning så var tränarnas våta dröm att få in antingen hockeyspelare eller crossåkare då dessa som regel hade grymt starka handleder. Så vill du kombinera nytta med nöje skaffar du en cross och bränner så ofta du kan. Annars kan jag bara repetera vad andra har svarat, armhävningar på knogarna (gärna med mjukt underlag), träning med skivstänger och hantlar men även att köra på vattensäck utan lindor.
.

Haha, det hade jag ingen aning om. På vilket sätt menade han att det sade någonting om deras potential i boxning? Att de kunde köra på med kraft utan att dalta?
Citera
2017-10-03, 01:59
  #15
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Haha, det hade jag ingen aning om. På vilket sätt menade han att det sade någonting om deras potential i boxning? Att de kunde köra på med kraft utan att dalta?

Precis! Dels hade dom som regel starka handleder men även som regel hade dom oxå bra kondition och övrigt bra grundstyrka i kroppen. Mindre "startsträcka" helt enkelt innan man fick duglig fason på dom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback