Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-06, 18:56
  #37
Medlem
herrrobotkrabbas avatar
Jag brukar alltid ha mobilen i höger ficka. Så när någon ringer kan jag ta upp den med höger hand och prata i höger öra. Då blir det bara vänster ficka kvar till snusen. Därför har jag alltid snusen i vänster framficka. Det kan nog ha att göra med att många är högerhänta och därför har mobiltelefonen i höger ficka.
Jag har ingen aning, men det är därför folk har snuset i vänster ficka tror jag.
Citera
2017-12-08, 15:16
  #38
Medlem
Matte99ses avatar
Fan vad jag älskar att vara avig, speciellt när det sker omedvetet!

Högerhänt och har snusat (lös och portion) längre än det funnits mobiltelefoner.

Snusdosan i höger fram.
Nycklar i vänster fram.
Mobil i vänster bak.
Plånbok i höger bak.
Citera
2018-01-22, 07:25
  #39
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Mobil i höger byxficka. Alternativt höger bakficka på jeanstajts. I värsta fall höger jackficka. Nu är mobilen för stor för att ha i bhn. Plånbok i mobilskalet.

Vänster kör jag samma som med höger i mån av plats och där ligger alltid ciggen (nu snusdosan då jag slutat)
Beror nog på att när jag började var alla andra ställen redan upptagna.

Nycklar i samma som nikotinet om det inte finns plats. Annars höger jackficka.
Mp3 och hörlurar, neutralt läppstift, babyborste och aux-sladd i vänster jackbröstficka. Den är bottenlös.
Behöver jag fler grejer måste jag ta väska eller påse.
Citera
2018-01-24, 13:20
  #40
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus

Exakt så, ja. Jag har dock testat att ha snusdosan i andra fickor men det känns helt enkelt fel. Jag antar att den psykologiska aspekten av saker och ting spelar roll i sådana här fall. Jag liknar det vid något slags tvångsbeteende
Citera
2018-01-27, 18:33
  #41
Medlem
Inte-Igens avatar
Smidigast för att plocka upp en snus. Förutsatt att du är högerhänt.
Citera
2018-01-31, 14:14
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Jag är högerhänt men har snuset i höger jackficka eller i höger bakficka. Anledning? Det där med att man håller den i vänster hand så därför har man den i vänster ficka köper jag inte. Jag öppnar ju locket med höger hand och när jag tar ut dosan är det med höger hand på överdelen av locket vilket är alltså är det smidigaste och snabbaste. Sedan så hade de andra fickorna redan upptagna platser jag hade gjort till vana innan snusdosan introducerades som vana. Mobil (höger fram), nycklar (vänster fram) och plånbok (vänster bak).
^This!

V-Fram: Nyckelknippa + Bilnyckel
H-Fram: Mobil
V-Bak: Plånbok
H-Bak: Snusdosa
Innerficka, jacka: Reservsdosa
I varenda fack i bilen: Reservdosor

Har en irriterande men ibland bra vana att varje gång jag går någonstans/reser mig upp eller på annat sätt kan ha lagt bort något känner igenom fickorna och räknar mina 5 saker (nycklar, bilnyckel, plånbok, mobil, snusdosa). Blir det bara 4 får jag en lätt känsla av panik.
Citera
2018-01-31, 19:15
  #43
Medlem
D_V_Ss avatar
Vänster framficka: mobil, Fisherman's friend, Juicy fruit.
Höger framficka: Nycklar, Lypsyl.

Vänster bakficka: snussssssss
Höger bakficka: Plånbok

Jackfickor: Tomma. Står som reserv. Om jag kanske köpt en påse Ahlgrens Bilar

Tröjans luva: Tom.

Sockar: Tomma
Skor: Tomma
Uppvikta byxor, uppvikningen: Tom
Kalsong: Tom
Ryggsäck/väska: Matlåda. Gymgrejer. Tidningar och böcker.
Citera
2018-02-01, 20:30
  #44
Medlem
Dimaks avatar
Tror att det var någon för många år sen som sa att det var "gay" att ha dosan i högerfickan, kommer ihåg att någon berättade det för mig när jag var 16 bast och började snusa.

: Vänster nycklar och dosan
: Höger telefon med lurar
: Plånboken i innefickan !
Citera
2018-02-01, 20:33
  #45
Medlem
JBernards avatar
Snus höger sida, telefon vänster sida. Hur ska man annars kunna utföra en parallellsyssla med högern eller byta snus när man pratar i mobilen? Såvida man inte är vänsterhänt då.
Citera
2018-03-17, 17:21
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CUG
De allra flesta jag känner bär snusen i vänster ficka, mobiltelefon i höger och sina nycklar antingen i samma som snusen eller någon annanstans.
Helt normalt vid första anblick.

Men när jag minns tillbaka till då jag själv började snusa, lade jag snusen i vänster ficka då den var ledig, i min högra brukade jag ju redan ha mobilen.
Varför mobilen ligger i högerfickan är för att det är den naturliga fickan för en högerhänt att stoppa prylar i, och då mobilen var det första jag gick runt med dagligen fick den sin plats på höger lår.

En majoritet av de som började snusa innan mobiltelefonens framfart har dock snusen på vänster sida ändå, varför?
Är det så enkelt att man hade nycklarna i högerfickan tidigare, eller ska tråden flyttas till forumet för konspirationer?

Jag har alltid snuset i bakfickan, om jag har en bakficka. Men det va en intressant iaktagelse du gjort.. känns logisk oxå
Citera
2018-03-28, 14:44
  #47
Medlem
Snuset ska alltid ligga i vänstra fickan. Det är sedan gammalt
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback