Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 13:59
  #1
Medlem
Hej! Min laptop har lagt av så nu måste jag hitta något nytt. Jag kan ingenting om datorer så jag hoppas att någon här kan hjälpa mig! Det är en Asus R505CM-XX144H jag har haft, vet inte vilka specifikationer som är relevanta att nämna men den har haft en 5 3317U-processor, 4GB ram och ett Geforce GT 635M (2GB) grafikkort.

Det viktigaste är att den nya laptopen jag köper är allra minst lika bra prestationsmässigt. Är den bättre än den gamla är det ju bara trevligt, men ju bättre desto dyrare såklart. Smärtgränsen ligger väl runt 8000kr lite drygt, men jag vill väldigt gärna hålla priset så lågt som möjligt. Någon som kan tipsa om något?
Tack på förhand!
Citera
2017-10-01, 19:04
  #2
Medlem
x1ofdewms avatar
Jag behöver också ny dator och har också smärtgräns runt 8000 SEK.

Det är väl det vanliga jag behöver:

Så snabb processor som möjligt
Så mycket RAM som möjligt
Så bra högtalare som möjligt
Minst 256 GB SSD-disk
Spelar inga spel, och jag förstår att man inte får några gaming laptops för 8000 SEK, men om man skulle kunna spela något icke jättekrävande spel så vore ju det trevligt.

Stämmer det att Lenovo har bäst kvalité på komponenterna nu för tiden?
Och kan man få någon "ultrabook" / 2-in-1 för 8000-9000 SEK? Alltså kunna ta av skärmen och använda som surfplatta.

Tack på förhud
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback