Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 11:34
  #1
Medlem
Tjo, fick en form av idè hær om dagen som jag tænkte att man kanske kunde bolla runt hær før att ens se om det ær møjligt.

Jag jobbar och bor i Norge i en relativt liten skithåla, det som ær speciellt med denna lilla skithåla ær att det ær nærmare 11 vældigt stora hotell (sæsongsstælle).
Så min tanke var att jag tænkte starta ett føretag vid sidan av mitt vanliga jobb och sælja tvål... Jobbar i just ett av detta hotellen och vet vilka jævla mængder med tvål som faktiskt går åt.

Tanken ær att agera någon form av återførsæljare, køpa in billig tvål från något land, kanske till och med samma som redan anvænds såklart något billigare æn vad dem køper in och sen sælja till hotellen før samma pris eller kanske till och med billigare æn vad dem køper in før.
Tror ni att detta ær møjligt?
Vill mer æn gjærna høra era tankar om detta.

jag hoppas att ni fattar vad jag skriver då jag skrver på norsk tastatur.


Mvh: Minty-Fresh
Citera
2017-10-01, 11:54
  #2
Medlem
Jernmaskens avatar
Fråga hotelldirektören på det hotell du jobbar på. Där borde du få ett bättre svar än här på fb.
Citera
2017-10-01, 12:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Fråga hotelldirektören på det hotell du jobbar på. Där borde du få ett bättre svar än här på fb.

Jodå jag har kollat med honom hurvida han skulle vilja køpa av just mig och det ær absolut ingen fara sålænge det ær møjligt før honom att spara cash.

ær væl egentligen mest nyfiken på lite tips och så, om någon vet vart man faktiskt kommer i kontakt med tillverkare och så?

ær verkligen helt grøn nær det kommer till detta, kommer inte starta någon førrens jag vet om det ær vært øverhuvudtaget.
Citera
2017-10-01, 12:14
  #4
Medlem
ElvisFans avatar
Köper inte hotell och liknande verksamheter allt från en eller ett par leverantörer? Då kan de beställa allt. Att ha en leverantör av tvål, en av skithuspapper, en av schampo, en av plastpåsar blir väldigt rörigt.
Citera
2017-10-01, 12:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Mejla hotellen och fråga om vilket pris och kvalitet som krävs för att de ska byta tvålleverantör.

tænkte først och fræmst ta och førsøka få tag på tillverkarna av dem tvålar vi har och se vad dem tar før priser om man køper direkt av dem, evt førhandla fram något pris.

hotellet anvænder sig av en leverantør (Asko) så utgår från att dem också skall ha en del av kakan.

førsøker liksom luska fram hur mycket leverantøren sætter i egen ficka och se om jag på något sætt kan underhugga det på något sætt. eller helt enkelt køpa in billigare tvål och sælja billigare.

nær jag væl vet priset så tænker jag att jag tar reda på vad hotellet faktiskt betalar
Citera
2017-10-01, 12:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Köper inte hotell och liknande verksamheter allt från en eller ett par leverantörer? Då kan de beställa allt. Att ha en leverantör av tvål, en av skithuspapper, en av schampo, en av plastpåsar blir väldigt rörigt.

Nej faktiskt inte.. just dærfør jag kom på idèn från børjan då dem har en speciell før just tvålar
resterande ær från en ænda dock
Citera
2017-10-01, 13:05
  #7
Moderator
Diablo1118s avatar
Ekonomi: övrigt --> Företagande och företagsekonomi
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback