Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 02:31
  #1
Medlem
rytaris avatar
`fick påhälsning när jag skulle ta fram min röka i helgen, stoppade i panik ner den i en vattenkanna, har provat lite nu och känner att den tar liiiiite...kan tänka mig att den är som röka var på 50-60-talet nu vet ni eller inte? antar att det finns folk som rökte mycket weed vs lite

frågan är om det är bnra eller inte
Citera
2017-10-01, 08:38
  #2
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
`fick påhälsning när jag skulle ta fram min röka i helgen, stoppade i panik ner den i en vattenkanna, har provat lite nu och känner att den tar liiiiite...kan tänka mig att den är som röka var på 50-60-talet nu vet ni eller inte? antar att det finns folk som rökte mycket weed vs lite

frågan är om det är bra eller inte
Jag skulle säga att det INTE är bra. Weed som varit nerstoppat i en vattenkanna vinner absolut inget på att ha varit dränkt i vatten. Bättre med weed som är som det är 2017 än vad det var på 50-talet.
Citera
2017-10-01, 09:20
  #3
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Vet inte hur insatt du är inom cannabisodling, men är du bekant med hur man odlar och kurerar sitt odlade gräs så bör du ha hört talas om sk. "vattenkurering" vilket är en teknik där man låter budsen ligga och dra sig i vatten i några dagar och sedan torkar dom.

Det som händer med gräset är att budsen blir aningen mindre än om dom skulle ha kurerats på vanligt sätt plus att dom inte luktar speciellt mycket längre, men potensen är inte ett dugg sämre i det gräs som har vattenkurerats jämfört med det gräs som kurerats på vanligt sätt.
M.a.o har gräset blivit blött så är det bara att låta det torka igen och sedan röka det, ingen nämnvärd förlust av potens bör märkas av enligt min och en mängd andra odlares erfarenheter.
__________________
Senast redigerad av IbrahimZlatanovic 2017-10-01 kl. 09:28.
Citera
2017-10-01, 13:03
  #4
Medlem
Drumedarens avatar
Cannabis blir inte mindre potent för att det har varit blött. Låt skiten torka igen och röjk!
Citera
2017-10-01, 13:08
  #5
Medlem
MrWalldemars avatar
THC är inte vattenlösligt så det är ingen fara.

Bara lägg det på tork och sen är det inga problem
Citera
2017-10-01, 16:15
  #6
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
`fick påhälsning när jag skulle ta fram min röka i helgen, stoppade i panik ner den i en vattenkanna, har provat lite nu och känner att den tar liiiiite...kan tänka mig att den är som röka var på 50-60-talet nu vet ni eller inte? antar att det finns folk som rökte mycket weed vs lite

frågan är om det är bnra eller inte
Jag kan tänka mig det är en skillnad om det inte "brinner" riktigt.
Annars är det väl bara torka så är cannabis tillbaka som den var före den var blöt. igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback