Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 01:52
  #1
Medlem
Jaggermeisters avatar
Tjena.

Första gången jag någonsin har hcg. Och i den lilla ampullen så är pulvret en ända klump bara. Är de gammalt eller?
Citera
2017-10-01, 09:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Tjena.

Första gången jag någonsin har hcg. Och i den lilla ampullen så är pulvret en ända klump bara. Är de gammalt eller?


har du blandat det med BAC vatten?
Citera
2017-10-01, 09:35
  #3
Medlem
Sigstens avatar
Pulvret ska vara fint fördelat. Som strösocker fast mindre partiklar.

Så ja, nåt fel är det.
Citera
2017-10-01, 09:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Tjena.

Första gången jag någonsin har hcg. Och i den lilla ampullen så är pulvret en ända klump bara. Är de gammalt eller?

Förmodligen har det dragit åt sig fukt och sen torkat ihop. Ovisst om det har sämre verkan, möjligtvis lite sämre men förmodligen kommer det fungera fint.
Citera
2017-10-01, 17:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Pulvret ska vara fint fördelat. Som strösocker fast mindre partiklar.

Så ja, nåt fel är det.


vad fan snackar du om mannen?

när pulvret är blandat så ska det vara en vätska lika klar som vanligt kranvatten....
Citera
2017-10-01, 21:47
  #6
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
vad fan snackar du om mannen?

när pulvret är blandat så ska det vara en vätska lika klar som vanligt kranvatten....

Han snackar nog om hur det ser ut innan man blandar.

Om han har rätt eller inte låter jag vara osagt för jag minns inte hur det brukar se ut.
Citera
2017-10-01, 22:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack
Han snackar nog om hur det ser ut innan man blandar.

Om han har rätt eller inte låter jag vara osagt för jag minns inte hur det brukar se ut.


om det är det frystorkade pulvret han pratar om ska det vara lika lent som bakpulver, det ska vara puder inte pulver.. oftast så är det dock i en stor klump för att det som sagt är frystorkat och sen fördelat ros relaterat men pudret i sig ska vara puder och inget annat
Citera
2017-10-02, 10:15
  #8
Medlem
Jaggermeisters avatar
Asså det s.k pulvret i ampuller är bara en stor klump. Ser ut som fukt har åkt in o fuckat de. Bör jag kasta sliten, eller ska jag köra ändå?
Citera
2017-10-02, 10:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Asså det s.k pulvret i ampuller är bara en stor klump. Ser ut som fukt har åkt in o fuckat de. Bör jag kasta sliten, eller ska jag köra ändå?


du svarade ju inte på frågan... har du blandat det med bac vatten? om det inte är blandat så är det exakt så som det ska se ut men då måste du ju givetvis blanda iordning det...

har du blandat det och det ändå ligger i en stor klump så ska du kasta skiten och kontakta återförsäljaren
Citera
2017-10-02, 12:49
  #10
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
du svarade ju inte på frågan... har du blandat det med bac vatten? om det inte är blandat så är det exakt så som det ska se ut men då måste du ju givetvis blanda iordning det...

har du blandat det och det ändå ligger i en stor klump så ska du kasta skiten och kontakta återförsäljaren
Men.. nej jag har inte blandat skiten. Istället för ett fint poröst pulver så är det en stor fuktig klump. Ampullen är förseglad.
Citera
2017-10-02, 14:46
  #11
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Men.. nej jag har inte blandat skiten. Istället för ett fint poröst pulver så är det en stor fuktig klump. Ampullen är förseglad.

HCG kan se ut på olika sätt, ibland är det mer löst och finfördelat pulveraktigt ibland är det mer som pulver i en massa. Om det är en förseglad ampull är chansen att det skulle ha kommit in väta oerhört liten, kan i så fall röra sig om ett produktionsfel. Risken finns att det är fake (jo sådant förekommer även med HCG). Det finns ju inga bombsäkra tips för att avgöra om det är fake (alltså UG eller verkningslöst pulver), utgånget eller råkat ut för några missöden på väg till dig men ett par frågor du kan besvara på egenhand är:

- Vad är det för märke? UG eller HG?
- Står det något utgångsdatum?
- Hur har ampullen förvarats?
- Har du köpt dem av en trovärdig försäljare?

Sen kan du alltid testa och blanda ut och köpa ett gravtest köra ett par droppar på det och se om det blir positivt.

Alternativt så får testa på dig själv och se. Kom ihåg att ta det subukant, får du en infektion av det så är den väsentligt mycket lättare att hantera än en intramuskulär.
Citera
2017-10-03, 10:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Men.. nej jag har inte blandat skiten. Istället för ett fint poröst pulver så är det en stor fuktig klump. Ampullen är förseglad.


då låter det legit to me men givetvis mycket enklare för dig att bara ladda upp en bild ^^
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback