Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-30, 21:52
  #1
Medlem
Kan börja med att säga att jag inte vet om denna fråga ligger i rätt kategori.

Men min fråga är alltså, går man ner fortare om man har mer övervikt? Tänker på biggest looser, där deltagarna äter nyttigt och tränar mycket. De går ner ca 2.5 i veckan. Medan jag kan äta lite och nyttigt, träna mycket och ändå inte gå ner speciellt mycket? Jag har då ungefär 10 kilos övervikt
Citera
2017-09-30, 22:02
  #2
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetogethealthy
Kan börja med att säga att jag inte vet om denna fråga ligger i rätt kategori.

Men min fråga är alltså, går man ner fortare om man har mer övervikt? Tänker på biggest looser, där deltagarna äter nyttigt och tränar mycket. De går ner ca 2.5 i veckan. Medan jag kan äta lite och nyttigt, träna mycket och ändå inte gå ner speciellt mycket? Jag har då ungefär 10 kilos övervikt


När du börjar så rasar du i vikt. Många tappar sedan lusten efter ett tag eftersom att de börjar tappa allt mindre vikt eftersom kroppen vänjer sig med rörelserna. Samt att de flesta börjar också lägga på sig muskler som självfallet tynger.


Fortsätt träna så kommer resultatet. Vill du gå ner så spring, vill du bygga så lyft.
Citera
2017-09-30, 22:05
  #3
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetogethealthy
Kan börja med att säga att jag inte vet om denna fråga ligger i rätt kategori.

Men min fråga är alltså, går man ner fortare om man har mer övervikt? Tänker på biggest looser, där deltagarna äter nyttigt och tränar mycket. De går ner ca 2.5 i veckan. Medan jag kan äta lite och nyttigt, träna mycket och ändå inte gå ner speciellt mycket? Jag har då ungefär 10 kilos övervikt

Det är extrema fetton i de där serierna. Väger man 150 kg och aldrig rört på sig, bara ätit skit kommer det hända en del om man lägger om till en mer hälsosam livsstil. De har kanske 80 kg övervikt, du har i det närmaste normalvikt.
Citera
2017-09-30, 22:05
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
Ja, det går fortare om man redan är ordentligt överviktig (ditt biggest loser exempel).
Citera
2017-09-30, 23:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timetogethealthy
Kan börja med att säga att jag inte vet om denna fråga ligger i rätt kategori.

Men min fråga är alltså, går man ner fortare om man har mer övervikt? Tänker på biggest looser, där deltagarna äter nyttigt och tränar mycket. De går ner ca 2.5 i veckan. Medan jag kan äta lite och nyttigt, träna mycket och ändå inte gå ner speciellt mycket? Jag har då ungefär 10 kilos övervikt

Snabbt svar: Delvis, men ändå inte.
Men du tror att de i Biggest Loser äter si och så, och tränar si och så. Dina uppskattningar är fel. Sen kommer: "Jag äter nyttigt och tränar och tappar lite i vikt blablabla". Snick snack från någon som inte är insatt i ämnet skulle jag säga. Det är inte så att de har någon fördel bara för de väger mycket som du får det till. Du kan också dra ner på kalorierna lika mycket i % som de gör så ska du se att du också gå ner i vikt snabbt.
Citera
2017-10-03, 01:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Snabbt svar: Delvis, men ändå inte.
Men du tror att de i Biggest Loser äter si och så, och tränar si och så. Dina uppskattningar är fel. Sen kommer: "Jag äter nyttigt och tränar och tappar lite i vikt blablabla". Snick snack från någon som inte är insatt i ämnet skulle jag säga. Det är inte så att de har någon fördel bara för de väger mycket som du får det till. Du kan också dra ner på kalorierna lika mycket i % som de gör så ska du se att du också gå ner i vikt snabbt.

Förstår din poäng, men jag konstaterar ingenting som du påstår. Det var som jag sa en fråga. För att jag inte vet.
Citera
2017-10-03, 06:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timetogethealthy
Förstår din poäng, men jag konstaterar ingenting som du påstår. Det var som jag sa en fråga. För att jag inte vet.

Ah okey! =) Ledsen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback