Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-30, 21:27
  #1
Medlem
Dan Eliasson meddelade alltså nyss sitt tack via Polisens officiella FB-sida.

Tacket var alltså riktat mot dagens insatser.

På 3 minuter fanns det 23 kommentarer, men bara 2 gick att se 3 sekunder senare.

Moderatorerna jobbar nog extra ikväll....

Fråga: Rimligt att de deletar kritik mot vår rikspolischef?

UPDATE: Nu finns bara en post kvar, som säger "Fantastiskt väl jobbat".
Citera
2017-09-30, 21:37
  #2
Medlem
Nu finns det två kommentarer att beskåda.

Den jag nämnde samt en animerad gif där folk applåderar.



Folk är alltså nöjda? *LOL*
Citera
2017-09-30, 21:46
  #3
Medlem
Readyfreddies avatar
Vad annat är att vänta när polischefen för Nordkoreas västligaste utpost lämnar en offentlig kommentar.

Applådbilden andas ju så mycket kommunistdiktatur att man häpnar. Den är alltså en reaktion på de n store ledarens ord.
Citera
2017-09-30, 22:07
  #4
Medlem
Mupp08s avatar
De tar bort minsta lilla kritiska kommentar. Kan förstå om det skulle tas bort hotfulla kommentarer men nu tar de endast bort sådana som är kritiska. Yttrandefrihet my ass.
Citera
2017-09-30, 22:51
  #5
Medlem
UPDATE:

Nu finns massa kommentarer, samtliga positiva

Så då är allt bra eller... ?

Som sagt var, moderatorerna där jobbar nog övertid just nu.
Citera
2017-10-01, 03:43
  #6
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Dan Eliasson meddelade alltså nyss sitt tack via Polisens officiella FB-sida.

Tacket var alltså riktat mot dagens insatser.

På 3 minuter fanns det 23 kommentarer, men bara 2 gick att se 3 sekunder senare.

Moderatorerna jobbar nog extra ikväll....

Fråga: Rimligt att de deletar kritik mot vår rikspolischef?

UPDATE: Nu finns bara en post kvar, som säger "Fantastiskt väl jobbat".
Var kommentarerna OT? OT raderas ju även här.

Med all säkerhet ja, folk som bara spyr osammanhängande och irrelevant galla. Kritik mot polischefen må vara 100% motiverad, men också 100% OT just där.
__________________
Senast redigerad av UlphSvenson 2017-10-01 kl. 03:44. Anledning: förtydligande
Citera
2017-10-01, 09:36
  #7
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Dan Eliasson meddelade alltså nyss sitt tack via Polisens officiella FB-sida.

Tacket var alltså riktat mot dagens insatser.

På 3 minuter fanns det 23 kommentarer, men bara 2 gick att se 3 sekunder senare.

Moderatorerna jobbar nog extra ikväll....

Fråga: Rimligt att de deletar kritik mot vår rikspolischef?

UPDATE: Nu finns bara en post kvar, som säger "Fantastiskt väl jobbat".

Samma typ av propagandakontroll som Kina eller NK. Det är så otroligt sorgligt att se hur j*vla ruttet landet har blivit de sista 20 åren. Eftersom de styrande verkar sakna skam så måste vi nog f*n börja hänga dom från lyktstolparna.

Mvh
Citera
2017-10-01, 11:03
  #8
Medlem
Harald99s avatar
Det förvånar mig att man tillåter kommentarer ö h t till något som clownen till rikspolischef lägger ut i sociala medier!? Man vet ju att något sådant måste hårdmodereras.

Sen är ju Danne lika mycket rikspolischef som Steffe är statsminister, dvs inte alls.
Men det är en annan diskussion.
Citera
2017-10-01, 11:11
  #9
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
De tar bort minsta lilla kritiska kommentar. Kan förstå om det skulle tas bort hotfulla kommentarer men nu tar de endast bort sådana som är kritiska. Yttrandefrihet my ass.

Bedrövligt om de tar bort inlägg enbart för att de är kritiska. Däremot, är det inlägg där inläggaren verkar ha Tourettes, så är det fine om de försvinner. Är så trött på folk som har "frivillig tourettes". Juvenilt beteende.
Citera
2017-10-02, 12:50
  #10
Moderator
Pentyls avatar
OT om Rikspolischefen ur alla möjliga aspekter utom trådämnet har raderats.

Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2017-10-04, 19:10
  #11
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag upprepar kollegans uppmaning: Tråden handlar om den här facebook-tråden och ev censur bland kommentarerna.

Det kan nog bli svårt att bevisa, om ingen tar skärmdumpar t ex.

Om jag förstått trådskaparen rätt så är det den här tråden det handlar om:

https://sv-se.facebook.com/polisen/p...36176326443850


Ironiskt nog har jag alltså fått radera inlägg även i den här tråden. Dan Eliassons sexualvanor, partitillhörighet eller dylikt tillhör INTE ämnet.

/Mod
Citera
2017-10-04, 19:39
  #12
Medlem
trumpenskutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald99
Det förvånar mig att man tillåter kommentarer ö h t till något som clownen till rikspolischef lägger ut i sociala medier!? Man vet ju att något sådant måste hårdmodereras.

Sen är ju Danne lika mycket rikspolischef som Steffe är statsminister, dvs inte alls.
Men det är en annan diskussion.

Du har nog inte alla hemma, visst är Dan Eliasson Rikspolischef och Stefan Löfven Sveriges statsminister.
Jag tycket inläggen i https://sv-se.facebook.com/polisen/p...36176326443850
var rättvisande, och det är ju inte fel av Eliasson att tycka att polisen gjorde ett utmärkt jobb med att stoppa NMR.
Det är ju också den allmänna uppfattningen bland de normala svenska medborgarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback