Har kommit i kontakt med 2-3 st tjejer på Badoo och jag tror i alla fall en av dem är fejk.
Jag undrar helt enkelt om man på något sätt kan, via "visa sidkälla" eller något liknande spåra vart ifrån personen skriver eller om man på något sätt spårar bilden, förstår ni vad jag menar?
Har kommit i kontakt med 2-3 st tjejer på Badoo och jag tror i alla fall en av dem är fejk.
Jag undrar helt enkelt om man på något sätt kan, via "visa sidkälla" eller något liknande spåra vart ifrån personen skriver eller om man på något sätt spårar bilden, förstår ni vad jag menar?
Man kan ju alltid högerklicka på bilder och välja alternativet Sök på Google efter bild.
Det kanske hjälper dig lite.
Använd exempelvis fotoforensics.com för att kolla om det finns metadata eller annat i bilden som kan avslöja något. Kräver förstås då att du får sparat bilden först, för endast en skärmdump duger inte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!