Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-28, 12:23
  #1009
Medlem
Han har redan suttit häktad 207 dagar så han bör vara ute igen runt mitten på november nästa år med 2/3 av straffet. Hoppas verkligen att han blir utvisad.
__________________
Senast redigerad av Kim-H 2018-08-28 kl. 12:37.
Citera
2018-08-28, 15:58
  #1010
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Spelarnas advokat berättar för Sydsvenskan att domen ska överklagas. Han menar att det inte är helt fastställt hur gammal flickan är.

– Hennes ålder är inte fullständigt utredd, så vi överklagar till Högsta Domstolen, säger Mikael Sundman till tidningen.

Tror ni att han får prövningstillstånd?
Citera
2018-08-28, 19:45
  #1011
Medlem
Bombi-Bitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror ni att han får prövningstillstånd?

Nej.

HD tar upp få fall. Typ aldrig bevisvärdering. Skälet här skulle vara åldern på flickan. Att han inte "visste" eller borde ha insett att hon var under 15.

Jag tror inte det räcker - han borde insett.
Citera
2018-08-28, 21:19
  #1012
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombi-Bitt
Nej.

HD tar upp få fall. Typ aldrig bevisvärdering. Skälet här skulle vara åldern på flickan. Att han inte "visste" eller borde ha insett att hon var under 15.

Jag tror inte det räcker - han borde insett.

Nej, diskussionen om ålder och "borde insett" är inte ny och HD kommer inte att ta upp fallet och skapa prejudikat utifrån en fotbollsspelande ghanan med smak för småbrudar.
Citera
2018-08-29, 13:38
  #1013
Medlem
Nu handlar det inte am vad Kingsley Sarfo visste eller borde ha insett angående flickans ålder utom hennes faktiska ålder.

Kingsley Sarfo påstår att hon inte alls har den ålder som uppgivits utan är äldre.

Som motbevisning har flickans "birth cerificate" födelsebevis visats upp.

Hennes mamma har också fått vittna om att hennes födelse verkligen var då.

Så nej HD kommer inte att ta upp ärendet då det i första hand rör bevisvärdering om detta plus att inga nya bevis om hennes påstådda högre ålder har dykt upp.

Sarfo får sitta av sin tid och sedan utvisas till Ghana.
Får se om han tar tillbaka sin plats i deras landslag? 😎
Citera
2018-08-29, 13:53
  #1014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar
Nu handlar det inte am vad Kingsley Sarfo visste eller borde ha insett angående flickans ålder utom hennes faktiska ålder.

Kingsley Sarfo påstår att hon inte alls har den ålder som uppgivits utan är äldre.

Som motbevisning har flickans "birth cerificate" födelsebevis visats upp.

Hennes mamma har också fått vittna om att hennes födelse verkligen var då.


Så nej HD kommer inte att ta upp ärendet då det i första hand rör bevisvärdering om detta plus att inga nya bevis om hennes påstådda högre ålder har dykt upp.

Sarfo får sitta av sin tid och sedan utvisas till Ghana.
Får se om han tar tillbaka sin plats i deras landslag? 😎

Varifrån kommer negerprimatens offer?
(nej, jag pallar inte läsa 85 sidor för att lista ut det själv)
Citera
2018-08-29, 14:05
  #1015
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Jag kan tycka att MFF har ett rätt stort eget ansvar Sarfo hade fått disciplinära åtgärder tidigare (missat träning) vilket det rapporterats om i tidningarna. Man kunde ju då slängt in en fråga i förhandligarna av typen; ”finns det några andra karaktärsdrag hos Sarfo som vi borde känna till som ni har vetskap om”. Det gjorde man inte (enligt intervju ned Sirius ordförande). Inget sådant kom upp så då tycker jag inte Sirius har något ansvar att dra upp saker som dels inte efterfrågas och dels redan (i deras tycker) redan är utagerade.
Inget seriöst lag köper väl en neger utan garantier att det inte finns något i "bagaget" som kan medföra kostnader för köparen
Citera
2018-09-26, 10:13
  #1016
Medlem
Nu är överklagan inlämnad.
Citat:
Redan när hovrättens dom kom i slutet av augusti sa hans försvarsadvokat att fallet skulle drivas vidare till högsta instans. Nu är överklagandet inlämnat till HD.

– Yrkandet är så klart att Högsta domstolen ska bevilja prövningstillstånd och att de ska ogilla åtalet i sin helhet, säger advokat Mikael Sundman.

I andra hand begär Kingsley Sarfo genom sin advokat att han ska dömas för sexuellt utnyttjande av barn och inte våldtäkt av barn. Han vill inte bli utvisad och blir han det så vill han att det blir för en kortare tid än de tio år som hovrätten beslutade om.

[...]

Försvaret menar att det finns en osäkerhet kring hur flickans ålder har fastslagits som gör att det borde bli ett prövningstillstånd i HD.

– Det är frågan om hur man bedömer ålder på en målsägande (brottsoffer) när åldern är direkt avgörande för om det är ett brott som har begåtts eller inte. Det skulle vara ett brott om hon skulle ha varit under 15 år vid gärningstillfället. Vi har argumenterat för att så inte har varit fallet, säger advokat Mikael Sundman.

– Om man ska kunna bedöma det här fallet så krävs det något annat än det som har presenterats i utredningen bakom stängda dörrar. Det är det som jag argumenterar kring.
https://www.sydsvenskan.se/2018-09-2...om-till-hogsta
Citera
2018-10-02, 12:41
  #1017
Medlem
HD tar inte upp Kingsley Sarfos fall– nu ska han i fängelse
Sydsvenskan 2 oktober
Citera
2018-10-11, 02:20
  #1018
Medlem
Hebrs avatar
Sorry för latheten, men framgår det i domen huruvida attraktionen varit ömsesidig?

Var det en babbebrud eller svensk flicka? Min magkänsla säger det förstnämnda.

Fängelsestraffet samt 10 års utvisning glädjer mig.
Citera
2019-01-03, 20:02
  #1019
Medlem
snoamers avatar
Vad hände med detta? Och vet man verkligen nu att flickan var 14 år? Visst det är olagligt, och innihelvete osmaklig ålder att ge sig på i vuxen ålder, men i min åsikt känns ordet "barn" som under 12/13 år. När jag hör ordet barn tänker jag på ett barn, inte en tonåring. Först tänkte jag "typiskt babbe beteende att våldta små barn, utvisa skiten", men nu i efterhand känns det lite lurt. Var det ens våldtäkt? Tänk om hon ljög om sin ålder tom? En annan kan ju ibland inte ens se skillnad på vissa 14 åringar och 19 åringar. Är inte så insatt i detta, ni får rätta mig om jag har fel
__________________
Senast redigerad av snoamer 2019-01-03 kl. 20:08.
Citera
2019-01-03, 23:19
  #1020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Vad hände med detta? Och vet man verkligen nu att flickan var 14 år? Visst det är olagligt, och innihelvete osmaklig ålder att ge sig på i vuxen ålder, men i min åsikt känns ordet "barn" som under 12/13 år. När jag hör ordet barn tänker jag på ett barn, inte en tonåring. Först tänkte jag "typiskt babbe beteende att våldta små barn, utvisa skiten", men nu i efterhand känns det lite lurt. Var det ens våldtäkt? Tänk om hon ljög om sin ålder tom? En annan kan ju ibland inte ens se skillnad på vissa 14 åringar och 19 åringar. Är inte så insatt i detta, ni får rätta mig om jag har fel

Se mitt inlägg på sida 72.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback