Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 00:21
  #277
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jag tror du misstar dig lite. NMR visar att bara de är kritiska på riktigt mot etablissemanget. Samtidigt som det framgick att kaosvänstern och etablissemanget står på samma sida. Därmed kommer polariseringen att tillta. En nödvändig process för att så småningom kunna avsätta den nuvarande makteliten.
Det tror jag inte. NMR är en liten klick , lite sektvarning. Det som händer är att det blir en referenspunktsförskjutning ännu mer till höger. De som är kritiska anses som ännu mer kontroversiella än tidigare. Det skrämmer bort svensson och ger etablissemanget vatten på sin kvarn
Citera
2017-10-04, 00:50
  #278
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det tror jag inte. NMR är en liten klick , lite sektvarning. Det som händer är att det blir en referenspunktsförskjutning ännu mer till höger. De som är kritiska anses som ännu mer kontroversiella än tidigare. Det skrämmer bort svensson och ger etablissemanget vatten på sin kvarn


Så sa man om SD också en gång i tiden. Till saken hör ju också att det hänt en del de senaste åren som förskjutit folks uppfattning om verkligheten rejält. Milt uttryckt. Och i takt med att dystopin breder ut sig i Sverige så kommer än fler att vända etablissemanget ryggen. Det är ju inte så att folks förtroende för MSM och politiker är särskilt högt i nuläget heller. På så vis sår man fröet till revolt och när tiden är mogen vilka tror du då får skörda?
Citera
2017-10-04, 00:57
  #279
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Så sa man om SD också en gång i tiden. Till saken hör ju också att det hänt en del de senaste åren som förskjutit folks uppfattning om verkligheten rejält. Milt uttryckt. Och i takt med att dystopin breder ut sig i Sverige så kommer än fler att vända etablissemanget ryggen. Det är ju inte så att folks förtroende för MSM och politiker är särskilt högt i nuläget heller. På så vis sår man fröet till revolt och när tiden är mogen vilka tror du då får skörda?

Att du tycker så beror förmodligen på att du gillar NMR och vill att det ska bli något stort.
Men NMR kommer aldrig att bli ett SD. Tvärtom förstör de för SD.
Citera
2017-10-04, 01:15
  #280
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Att du tycker så beror förmodligen på att du gillar NMR och vill att det ska bli något stort.
Men NMR kommer aldrig att bli ett SD. Tvärtom förstör de för SD.


Jag är inte kopplad till NMR. Eller någon annan organisation för den delen. Däremot ser jag dynamiken som du helt missar. SD har inga lösningar och kommer vilket som inte att få något regeringsinflytande. De avgörande förändringarna kommer inte att ske via valurnorna.
Citera
2017-10-04, 01:20
  #281
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja skulle det vara något problem tycker du att uppge sitt riktiga namn som medlem.
Då har man ju bestämt sig. Har man kommit så långt så är väl inte det ett problem.
Det är väl vägen dit som kan vara snårig.
Jag tror att NMR skyddar sina medlemmar i högsta mån & således (hoppas jag de) undviker att lämna ut register om medlemmar samt undviker att spara register på medlemmar i deras server, då stannar de dels "underground" men även stannar de kvar som extremist-grupp istället för NS-partipolitisk org.

Tror för den delen att många "medlemmar" i NMR inte vågar visa sina föräldrar sina nazistiska sympatier eller vill ge dem xxx kr oavsett syfte, även om medlemskap känns rätt, det är ju pengar de röstar med, vad åstadkommer dessa pengar? Lite beslagtagna vimplar & en verkstad till slukhål där någon nasse snickrar ihop PVE-sköldar?
Citera
2017-10-04, 09:20
  #282
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Jag tror att NMR skyddar sina medlemmar i högsta mån & således (hoppas jag de) undviker att lämna ut register om medlemmar samt undviker att spara register på medlemmar i deras server, då stannar de dels "underground" men även stannar de kvar som extremist-grupp istället för NS-partipolitisk org.

Tror för den delen att många "medlemmar" i NMR inte vågar visa sina föräldrar sina nazistiska sympatier eller vill ge dem xxx kr oavsett syfte, även om medlemskap känns rätt, det är ju pengar de röstar med, vad åstadkommer dessa pengar? Lite beslagtagna vimplar & en verkstad till slukhål där någon nasse snickrar ihop PVE-sköldar?
Visst kan det vara så.
Just nu kostar det väl inte ett öre för NMR att bli uppmärksammade.
Det gör medier gratis åt dem.

Folk behöver inte vara så kallade " nazister" för att stödja NMR.
Det är något åsiktskorridoren vill få det till.
I det här fallet ser jag inte händelsen som en flopp för NMR.
Tvärtom.
Så mycket uppmärksamhet NMR får nu har de aldrig fått.
Människor som inte ens vet vem de är vet det nu.
Folk vet vad märket på lyckstolparna betyder mer ingående.
Ju mer människor desto mindre rädslor för att stå för sitt val.
Du själv skulle väl inte acceptera att bli hotad av någon/ något för din åsikts skuld.
Endera växer NMR, står kvar i samma eller blir mindre och försvinner.
Förbjuds de kommer de inte att försvinna om någon nu tror det.

För övrigt är det alldeles för tidigt att spekulera i om det är vinst eller förlust.
__________________
Senast redigerad av goran744 2017-10-04 kl. 09:34.
Citera
2017-10-04, 10:14
  #283
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Visst kan det vara så.
Just nu kostar det väl inte ett öre för NMR att bli uppmärksammade.
Det gör medier gratis åt dem.

Folk behöver inte vara så kallade " nazister" för att stödja NMR.
Det är något åsiktskorridoren vill få det till.
I det här fallet ser jag inte händelsen som en flopp för NMR.
Tvärtom.
Så mycket uppmärksamhet NMR får nu har de aldrig fått.
Människor som inte ens vet vem de är vet det nu.
Folk vet vad märket på lyckstolparna betyder mer ingående.
Ju mer människor desto mindre rädslor för att stå för sitt val.
Du själv skulle väl inte acceptera att bli hotad av någon/ något för din åsikts skuld.
Endera växer NMR, står kvar i samma eller blir mindre och försvinner.
Förbjuds de kommer de inte att försvinna om någon nu tror det.

För övrigt är det alldeles för tidigt att spekulera i om det är vinst eller förlust.

De måste vara extremt nöjda med uppmärksamheten. Det var inte så fasligt länge sedan media ofta rapporterade att 'nordfront' demonstrerat, beskrev symbolen som 'en pil som pekar rakt upp' eller liknande felaktiga beskrivningar.

Syftet med den extrema bevakningen måste ju vara ett man vill avancera ett förbudsförsök.

Snart kommer väl deras ledande medlemmar säkert få erbjudande om långa 'hemma hos - reportage' i svenska veckotidningar.
Citera
2017-10-04, 10:17
  #284
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
De måste vara extremt nöjda med uppmärksamheten. Det var inte så fasligt länge sedan media ofta rapporterade att 'nordfront' demonstrerat, beskrev symbolen som 'en pil som pekar rakt upp' eller liknande felaktiga beskrivningar.

Syftet med den extrema bevakningen måste ju vara ett man vill avancera ett förbudsförsök.

Snart kommer väl deras ledande medlemmar säkert få erbjudande om långa 'hemma hos - reportage' i svenska veckotidningar.
Hemma hos reportage hoppas jag verkligen att man avtackar sig.
Finns inget värre äckel än sådant, enligt mig.
Citera
2017-10-04, 23:10
  #285
Avstängd
DisSids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det tror jag inte. NMR är en liten klick , lite sektvarning. Det som händer är att det blir en referenspunktsförskjutning ännu mer till höger. De som är kritiska anses som ännu mer kontroversiella än tidigare. Det skrämmer bort svensson och ger etablissemanget vatten på sin kvarn

Ataka, Jobbik, ELAM, Gyllene Gryning, EKRE, Serbiska radikala partiet, Nationella alliansen och LSNS sågs också som små sektklickar och nu sitter de i parlamentet i Bulgarien, Ungern, Lettland, Cypern, Estland, Grekland och Slovakien.

När tiden är inne för en idé så vinner den makt oavsett hur många dess belackare är och svensson lägger sina lappar på lådan när det sociala stigmat inte längre finns.
__________________
Senast redigerad av DisSid 2017-10-04 kl. 23:15.
Citera
2017-11-13, 05:38
  #286
Medlem
EnSomKans avatar
Folk som snackar om att det är en vinst för NMR genom den mediala uppmärksamheten är ju efterblivna. Bara för att de syns och hörs mer nu betyder det inte att de faktiskt åstadkommer något. Bara fler människor som bevittnar deras handikappade idéer.

Bara bra, ju fler som känner till om deras närvaro, ju större chans att någon ser till att ta tag i saken i egna händer och göra oss kvitt med dessa Hitlerdyrkare
Citera
2017-11-13, 05:44
  #287
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Folk som snackar om att det är en vinst för NMR genom den mediala uppmärksamheten är ju efterblivna. Bara för att de syns och hörs mer nu betyder det inte att de faktiskt åstadkommer något. Bara fler människor som bevittnar deras handikappade idéer.

Bara bra, ju fler som känner till om deras närvaro, ju större chans att någon ser till att ta tag i saken i egna händer och göra oss kvitt med dessa Hitlerdyrkare

Tror ingen vågar gå på nmr
Tänk dej själv å få 10000 pers på dej en natt.

Kommer säkert någon dum tant som kommer kasta sin käpp på dem å så kommer hon få en käftsmäll så hela löständerna åker upp i hjärnan å dör på plats. Sen kommer media gå ut att alla i nmr är nazister som Ultima Thule.

Å sen intervju med Erik som forskar om vikingarock

Å sen blir det sådana där nazist snack i morgon soffan i 2-3 år.

Sen tror jag det kommer handla mer om anarki å kaos då ekonomin går åt helvete, å folk flippat åt fan. Å Bär hockeyhjälm å attackerar stängda affärer.
Citera
2017-11-13, 07:53
  #288
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Folk som snackar om att det är en vinst för NMR genom den mediala uppmärksamheten är ju efterblivna. Bara för att de syns och hörs mer nu betyder det inte att de faktiskt åstadkommer något. Bara fler människor som bevittnar deras handikappade idéer.

Bara bra, ju fler som känner till om deras närvaro, ju större chans att någon ser till att ta tag i saken i egna händer och göra oss kvitt med dessa Hitlerdyrkare


Det var inga 10000 motdemonstranter annat än i rödingars fantasi. Så klart all gratis PR gynnar NMR. Och enligt SENTIO så är stödet för NMR mycket högre än vad etablissemanget trott. Därav paniken vi ser från systemet och dess horor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback