Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-30, 13:26
  #1
Medlem
Tjena!

Jag har lite java och matte bakom mig sedan tidigare, men det var några år sedan nu.
(Även C men det är väldigt minimalt). Har redan börjat repetera java, och än så länge så känner jag igen det mesta. Läste tidigare en grundkurs och en kurs i algoritmer och datastrukturer inom Java.

Tänkt ta en onlinekurs inom apputveckling eftersom jag på senare år blivit intresserad av att skapa appar själv och skulle gärna bilja jobba inom det i framtiden.

Har en fråga angående studier för detta, till er som själva läser till det eller som jobbar inom det:
Jag förstår att allt är viktigt att lära sig under resan, men är det vissa delar som är extra viktiga att kunna bra om man vill kunna blir en duktig utvecklare och jobba inom området?

(Jag förstår även att många kurser inte alltid täcker allt så bra, så jag är beredd på att läsa in mer efteråt där jag märker att jag saknar det där lilla extra.)

Mycket tacksam för svar!
Citera
2017-09-30, 13:37
  #2
Medlem
Du behöver kunna APIet, men främst vara smart. Det kommer jämt nya saker innom mjukvaruutveckling och det är inte försvarbart att säga ”men jag kan bara det här”.

Om du kan Android utveckling så skall det t.ex. inte ta dig mer än 3-månader att komma up-to-speed med utveckling för iphone.

Det handlar om att ha förståelse för koncept, som web-services, event driven programming, dispatchköer, grafiska koncept som segues osv.

Det handlar lite om inställning. Att vilja ta till sig saker som är nya och svåra och inte undvika utmaningar.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2017-09-30 kl. 13:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback