2017-09-30, 04:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Är det uppbyggt som ett slags pyramidbolag att man får det billiga erbjudandet men att man ska värva ett något antal medlemmar efter det? De vill inte presentera någon skriftlig offert som man får granska utan man ska tacka ja till att antingen de tar över ens befintliga avtal på stört, eller att de budar in sig när ens befintliga avtal går ut om man har bundet på x antal år.
De verkar heller inte ha ett register på vilka de redan har ringt till FLERA JÄVLA GÅNGER UNDER ETT PAR MÅNADERS TID OCH STÄLLER SAMMA FRÅGOR OM OCH OM IGEN. Vanligtvis när man lyfter luren så är det liksom som att försäljarna tar sats och hasplar ur sig frågorna och erbjudandet utan att vilja göra en ansats till att ens höra när man artigt svarar "nej tack".
Hur förtroendeingivande tror de att det verkar egentligen, när de ringer typ fyra gånger på tre månader och frågar om man hört talas om dem? Det är ju nästan att man undrar om det är alzheimer föreningen eller dövas riksförbund som fått ett sunkigt avtal om att sälja in något obskyrt företag på provisionsbasis?
Citera
2017-09-30, 06:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är det uppbyggt som ett slags pyramidbolag att man får det billiga erbjudandet men att man ska värva ett något antal medlemmar efter det? De vill inte presentera någon skriftlig offert som man får granska utan man ska tacka ja till att antingen de tar över ens befintliga avtal på stört, eller att de budar in sig när ens befintliga avtal går ut om man har bundet på x antal år.
De verkar heller inte ha ett register på vilka de redan har ringt till FLERA JÄVLA GÅNGER UNDER ETT PAR MÅNADERS TID OCH STÄLLER SAMMA FRÅGOR OM OCH OM IGEN. Vanligtvis när man lyfter luren så är det liksom som att försäljarna tar sats och hasplar ur sig frågorna och erbjudandet utan att vilja göra en ansats till att ens höra när man artigt svarar "nej tack".
Hur förtroendeingivande tror de att det verkar egentligen, när de ringer typ fyra gånger på tre månader och frågar om man hört talas om dem? Det är ju nästan att man undrar om det är alzheimer föreningen eller dövas riksförbund som fått ett sunkigt avtal om att sälja in något obskyrt företag på provisionsbasis?

1. Du kan spärra numret.
2. Du kan slänga på luren.
Citera
2017-09-30, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
1. Du kan spärra numret.
2. Du kan slänga på luren.

Fast det är olika nummer och olika försäljare, men jag brukar trycka av om de inte rundar av och avslutar efter att jag sagt att jag tackar nej men att de kan skicka en skriftlig offert om de vill.
Det jag funderar över är om de anlitar något callcenter, eller om det är medlemmarna/kunderna som ska ringa och sälja in det, oavsett vilket tänker jag att något register väl borde finnas som de har tillgång till så de slipper rinna till samma personer som tidigare tackat nej flera gånger? Oavsett om det är callcenter eller medlemmarna som ringer och uppgiften bara är at ringa X antal samtal borde det väl vara mer poäng på något sätt om man lyckas få till något avtal, och chansen till det ökar väl inte om man ringer till samma kund fyra gånger per kvartal med "Hej jag ringer från Kundkraft, har du hört talas om oss?"
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-09-30 kl. 07:51.
Citera
2017-09-30, 09:41
Medlem
Jag rekommenderar inte Kundkraft.

(FB) Kundkraft El - Vilseledande marknadsföring, bluff, lurendrejeri
Citera
2017-09-30, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphene
Jag rekommenderar inte Kundkraft.

(FB) Kundkraft El - Vilseledande marknadsföring, bluff, lurendrejeri

Jasså det fanns en tråd. Nej jag har inte ens tänkt byta till dem, jag är lite misstänksam mot "medlemsägt" där. Och försäljarna jiddrar fram och tillbaka om avgifterna
Men det var därför jag undrade om någon vet hur de organiserar försäljningen/kampanjerna, för det verkar inte vettigt, vare sig sett till hur de gör eller säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in