Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-10-03, 10:10
  #97
Medlem
angelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
https://youtu.be/PN8m9KAQJ0c

Använd denna metod TS. Kallas Sous Vide, du värmer köttet i vatten, i en vakumförpackade påse och du får tydligen perfekt resultat. Inte testat dock.


ts har redan fått rätt svar .
omöjligt att misslyckas .
titta på :
(FB) Vi som lagar mat sous vide
Citera
2017-10-03, 11:53
  #98
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, jag tror det spelar roll. Djuren stressas något otroligt på slakteriet och det påverkar köttet. Glömmer aldrig mitt studiebesök på ett av Sveriges slakteri. En av mina värsta upplevelser i livet. Men jag antar att de som jobbar där härdas.
Om man inte vet fattar hur slakt går till, så kan ett besök på ett slakteri vara en brutalt uppvaknande.
Sen låter det mer som du som var för stressad.
Citera
2017-10-07, 02:33
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Högsta värme tills smöret är riktigt varmt sen in med biffen tills den har en fin stekyta, är det nötkött så gör jag nästan alltid så och det kan inte gå fel, kolla bara ofta så du inte bränner köttet, du kan vända på det ofta första gången så det inte händer om det inte är en tjockare bit som måste in i ugnen en stund med, då kör man bara med en köttermometer för att få det perfekt.
Krydda med peppar efter stekningen, lite salt innan.

Blir väldigt blodigt när man steker så men det finns inget annat sätt att äta nötkött på vill du ha det genomstekt så får du prata me någon annan.

Detta är bra tips, och man kryddar EFTER steken är stekt så att säga. Jag måste testa ditt tips.
Citera
2017-10-07, 13:14
  #100
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Detta är bra tips, och man kryddar EFTER steken är stekt så att säga. Jag måste testa ditt tips.
Hade du svarat på frågor, så hade du nu vetat exakt hur du skulle göra.
Citera
2017-10-07, 17:25
  #101
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Här går man och köper dyrt kött för att ha en trevlig kväll med en maträtt plus brud, åsså går det åt
skogen totalt, segt o tråkigt o felkryddat. Att bjuda hem en brud är uteslutet innan jag vet hur man steker en köttbit.
Jag vill ha experthjälp hur man steker en köttbit på bästa sätt. Kan du också hur man gör såser så är jag
grymt tacksam.

Svar till "Solovår"

Du kan inte bara referera till "En Köttbit".
Vilken typ av kött köpte du?
Citera
2017-10-07, 22:46
  #102
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Stek inte föt länge. Blodigt blir mindre segt.

jo, för blodigt griskött vill man ju ha..
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback