Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 15:06
  #1
Avstängd
Sovtutans avatar
• Cannabis har "alltid" funnits, kommer "alltid finnas"
• Självklart kommer jag kunna införskaffa samt bruka cannabis "senare"

Med dom självklara svaren ur vägen så vill jag ändå fråga: Vad tror ni prognosen blir? Är det fina tider att bruka cannabis just nu, med tanke på att det är i princip riskfritt att införskaffa samt bruka om man är diskret? Eller kommer det se likadant ut så länge det är olagligt?

Tänker då främst på såna som mig som helst beställer över internet från legitima försäljare på kända marknadsplatser som t.ex. FS. En dag kommer ju FS försvinna. Om vi låtsas att FS är borta när jag vill börja bruka igen, 10 år från nu, tror ni då det är garanterat att en efterträdare har dykt upp och jag kan beställa i lugn och ro?

Eller tror ni att inom 10 år så har regeringen både lyckats hålla drogen olaglig, och polisen har så pass bra koll att man inte kan beställa lika riskfritt längre?

Några tankar bara... Ingen egentlig mening med tråden. Ska dock ta ett uppehåll nu snart men absolut inte 10 år. 6-12 månader kanske. Mvh
Citera
2017-09-29, 15:11
  #2
Medlem
Lysepinnes avatar
Så länge de finns en efterfrågan så kommer det finnas en tillgång. Nätmarknader har visat sig vara oerhört populära och med SR:s fall blev det uppenbart att de beter sig som en hydra och när en sida faller tar flera nya dess plats.

Ska mycket till för att kunna få stopp på tåget med Tor-nätverk och kryptovalutor, i princip omöjligt vid det här laget.

Utgå istället från dig själv, är nu en bra stund för dig? Eller är det om 10 år? Eller inte alls?
Citera
2017-09-29, 15:12
  #3
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Sverige vill gärna vara neutralt och individualistiskt gentemot andra nationer/stater, rent historiskt. Dock har Sverige bra rykte om sig i världen. Nu när världen legaliserar cannabis så vill Sverige stå på egna ben och hålla kvar sin restriktiva politik men när andra länder börjar trycka på Sverige kommer idén om ett cannabisfritt samhälle kollapsa. Vi tål inte så mycket kritik att vi börjar isolera oss. Vi vill vara med i 10 000 meters loppet även om vi förlorar ett och annat 100 meters lopp, då och då, på gott och ont.

Jag gissar att vi får köpa, sälja och röka relativt fritt om 16 år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback