Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 10:23
  #1
Medlem
MadBalts avatar
Jag läste en artikel i DN om Marcus Follin (The Golden One) och har kollat en del på hans filmer. Han framstår som en lite udda person med stort driv.


Han verkar bygga sin karriär på att kombinera fascistisk ideologi med bögporrestetik.


Känner någon till hans bakgrund ? Vad har han för utbildning ? Är han bög på riktigt. Hur mycket drar han in på detta.
Citera
2017-09-29, 10:41
  #2
Medlem
Han är asagudarnas utvalde till att dra oss ur dekadens och visa vägen till en gyllene framtid.

Han må ha sina brister men han är klipsk. Jag vet att han har en universitetetsexamen i ekonomi och att han tjänar mest pengar på online-coachning med försäljning av träningskläder av eget märke.

Huruvida maskuliniteten och narcissismen hos honom reflekterar homosexualitet håller jag inte med om. Det han gör är att inspirera män som följer honom till att bli de bästa versionerna av sig själva i sann nationalistisk anda (aka "The glorious pill").
Citera
2017-09-29, 10:57
  #3
Medlem
MadBalts avatar
Han verkar dela en etta med en annan man i Uppsala
https://www.merinfo.se/person/Uppsal...89/bubsb-47z5p

Jag gissar att han är bög.

Jag skulle veta hur han var när han växte upp

Är själv nyvaken nationellt intresserad men jag äcklas rätt mycket av hans bögutstrålning. Jag tror inte den nordiska rasen gagnas av det. Själv har jag fyra blonda barn, att skaffa barn tror jag gör mer nytta än att gå på gym och ängna sig åt grooming - det är något jag associerar till slemmiga araber.
Citera
2017-09-29, 11:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Han verkar dela en etta med en annan man i Uppsala
https://www.merinfo.se/person/Uppsal...89/bubsb-47z5p

Jag gissar att han är bög.

Jag skulle veta hur han var när han växte upp

Är själv nyvaken nationellt intresserad men jag äcklas rätt mycket av hans bögutstrålning. Jag tror inte den nordiska rasen gagnas av det. Själv har jag fyra blonda barn, att skaffa barn tror jag gör mer nytta än att gå på gym och ängna sig åt grooming - det är något jag associerar till slemmiga araber.

Han hade en flickvän från Irland fram tills runt årsskiftet. Kollar man på hans videos förstår man att han inte är homosexuell.

Vad är det ni menar med "bögutstrålning"? Jag ser en stark maskulinitet hos Marcus, det attraherar mig bara till den grad att jag inspireras till att också bli en Alphahane fylld med testosteron. Om ni drar bögparallellen så lätt bör ni granska er egna sexualitet.
Citera
2017-09-29, 11:32
  #5
Medlem
Det råder ingen tvekan om att denna gosse tar den i tvåan. Han är förövrigt mycket förtjust i allt vad judar och Israel heter.
Citera
2017-09-29, 11:36
  #6
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekland
Han hade en flickvän från Irland fram tills runt årsskiftet. Kollar man på hans videos förstår man att han inte är homosexuell.

Vad är det ni menar med "bögutstrålning"? Jag ser en stark maskulinitet hos Marcus, det attraherar mig bara till den grad att jag inspireras till att också bli en Alphahane fylld med testosteron. Om ni drar bögparallellen så lätt bör ni granska er egna sexualitet.

Jag bara får den sorten vibbar när jag kollar på hans filmer det känns som om han njuter av att visa upp sig för andra män. För mig utstrålar detta ett feministiskt homosexuellt beteende. Något jag även upplever att arabiska män signalerar.



Du och jag har nog olika bakgrund jag är gift familjefar och fyra barn. Hur många har du ? Hur mycket har du och (Marcus) bidragit till rasens fortlevnad? Jag är tacksam för att ni i rörelsen fått upp mina ögon för de anledningar vi har till problemen i Sverige men ju mer jag försöker förstå de som tänker som jag slås jag av vilka udda excistenser en del av dem är. Men det kommer ändras ju fler vi blir.
Citera
2017-09-29, 11:56
  #7
Medlem
MadBalts avatar
Marcus verkar inte så duktig på det där med internet säkerhet. Det är lätt att följa hans digitala spår

Här kan man se hans teknik kunnande

https://m.sweclockers.com/medlem/tarkus

Han verkar vara en dela av killarna som sitter i källaren och spelar spel rörelsen.
Citera
2017-09-29, 11:58
  #8
Medlem
Han är som Styx och Lauren Southern, kommer säga vad som helst det du/ni vill höra för era hårt inarbetade shekels. Han är en självutnämnd YT-profet som på något jävla sätt anser att ökenreligionen kristendom har lika mycket här och göra som våra gamla gudar, de som faktiskt tillhörde vårt folk, vår kultur, vår historia.

Hade han varit den fantastiska ariska snubben han påstår sig vara, hade han haft en kvinna och två, tre barn vid det här laget. Men det har han inte. För han är uppenbarligen full av skit.
Citera
2017-09-29, 12:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Jag bara får den sorten vibbar när jag kollar på hans filmer det känns som om han njuter av att visa upp sig för andra män. För mig utstrålar detta ett feministiskt homosexuellt beteende. Något jag även upplever att arabiska män signalerar.



Du och jag har nog olika bakgrund jag är gift familjefar och fyra barn. Hur många har du ? Hur mycket har du och (Marcus) bidragit till rasens fortlevnad? Jag är tacksam för att ni i rörelsen fått upp mina ögon för de anledningar vi har till problemen i Sverige men ju mer jag försöker förstå de som tänker som jag slås jag av vilka udda excistenser en del av dem är. Men det kommer ändras ju fler vi blir.

Jag ser din poäng men märk väl att det du beskriver som fåfänga, och i Marcus fall ett starkt inslag av narcissism, även är drag som funnits i flertalet kulturer och historieepoker. Den maskulina estetiken har varit en stark maktsymbol i även de mest härdade krigarkulturer, även hos våra kära vikingaförfäder. Att visa sin egna storhet i form av muskelestetik behöver alltså inte betyda homosexualitet, det kan som sagt även vara en maktfaktor.

Sant är att vi lever under olika omständigheter, jag är i mitt tycke fortfarande för ung för att anförskaffa mig barn, men då utbildningen är färdig och då jag stadigt står på egna ben kommer jag att sträva efter att finna en gedigen partner. Däremot verkar vi vara på samma plan, i stort, till det ideologiska och det glädjer mig.
Citera
2017-09-29, 12:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekland
Jag ser din poäng men märk väl att det du beskriver som fåfänga, och i Marcus fall ett starkt inslag av narcissism, även är drag som funnits i flertalet kulturer och historieepoker. Den maskulina estetiken har varit en stark maktsymbol i även de mest härdade krigarkulturer, även hos våra kära vikingaförfäder. Att visa sin egna storhet i form av muskelestetik behöver alltså inte betyda homosexualitet, det kan som sagt även vara en maktfaktor.

Sant är att vi lever under olika omständigheter, jag är i mitt tycke fortfarande för ung för att anförskaffa mig barn, men då utbildningen är färdig och då jag stadigt står på egna ben kommer jag att sträva efter att finna en gedigen partner. Däremot verkar vi vara på samma plan, i stort, till det ideologiska och det glädjer mig.

Är du lite förälskad i Marcus?
Citera
2017-09-29, 13:28
  #11
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekland
Jag ser din poäng men märk väl att det du beskriver som fåfänga, och i Marcus fall ett starkt inslag av narcissism, även är drag som funnits i flertalet kulturer och historieepoker. Den maskulina estetiken har varit en stark maktsymbol i även de mest härdade krigarkulturer, även hos våra kära vikingaförfäder. Att visa sin egna storhet i form av muskelestetik behöver alltså inte betyda homosexualitet, det kan som sagt även vara en maktfaktor.

Sant är att vi lever under olika omständigheter, jag är i mitt tycke fortfarande för ung för att anförskaffa mig barn, men då utbildningen är färdig och då jag stadigt står på egna ben kommer jag att sträva efter att finna en gedigen partner. Däremot verkar vi vara på samma plan, i stort, till det ideologiska och det glädjer mig.
Du förstår att du skriver till vuxna män, va?

Det blir ganska pinsamt när du så ivrigt försöker framstå som mogen och bildad när du skriver. Samtidigt försvarar du The Golden One likt en tonårsflicka försvarar sina pojkbandsidoler. Faktum är att den här killen sitter halvnaken och talar till tonårskillar som dig, samtidigt som han i tid och otid spänner armen eller bröstet för att imponera på sina följare. Det är inte maktfaktor, det är ett metrosexuellt och ytligt beteende som inte klär en vuxen man. Och av just den anledningen tvivlar jag starkt på att vuxna män ens följer honom. Han tilltalar nog snarare killar under 18 som fortfarande bor hemma, spelar datorspel och har vett nog att bära nationalistiska tankar och ideal.

Det är helt rätt att vi ska vara vältränade och ta hand om vår hygien. Men att göda sin narcissism genom att sitta i bar överkropp och spänna sig inför ett gäng (antar jag) datorspelande småkillar känns jävligt sorgligt och barnsligt. Det går alldeles utmärkt att visa sig stark och manlig utan att blotta sig för barn.

Sättet du skriver på och hur ivrigt du försvarar honom visar ju på att du är en tonåring som är lättinfluerad. Du bör inte idolisera en annan man så här, framförallt inte en metrosexuell rollspelsfanatiker. Han har många goda idéer och ideal, det förnekar jag inte, men samtidigt ska man inte blunda för hans osköna brister.

Om du vill att folk ska ta dig på allvar, sluta höja andra män till skyn genom att idolisera dem som om du vore Hanna 12 år och han vore Justin Bieber. Det är omöjligt för oss vuxna att ta dig på allvar så länge du uppvisar sådan omognad.
Citera
2017-09-29, 13:29
  #12
Medlem
Har sett lite av detta. Gillar hans råd angående livsstil och hälsa, de håller jag med honom om. Lite väl extrema åsikter dock.

Vad jobbar han med? Han lär väl knappast få någon inkomst från sin youtube-kanal eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback