Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 08:31
  #1
Medlem
När jag var liten åt jag ofta ett bröd hemma hos min bosniska kompis, ett platt bröd som jag tror var friterat på nått sätt. Påminde väldigt mycket om Langos, men vi åt det utan att ha något på.

Var i Makedonien i somras och åt samma bröd då, tror det hette någonting på M.

Någon som vet vad det är för bröd, eller är det rent av samma bröd som Langos?
Citera
2017-09-29, 09:05
  #2
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_law
När jag var liten åt jag ofta ett bröd hemma hos min bosniska kompis, ett platt bröd som jag tror var friterat på nått sätt. Påminde väldigt mycket om Langos, men vi åt det utan att ha något på.

Var i Makedonien i somras och åt samma bröd då, tror det hette någonting på M.

Någon som vet vad det är för bröd, eller är det rent av samma bröd som Langos?

Jag är ganska säker på att du menar Petulla. Det är dock inte det bosniska ordet för det men de är det man äter i Balkan. Man friterar det i en stekpanna och smaken påminner mer av pannkaka eller nåt åt det hållet.

De behöver inte vara platta utan kan komma i olika former beroende på hur de formas i stekpannan. Vissa är mer runda andra är platta etc.
Citera
2017-09-29, 12:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag är ganska säker på att du menar Petulla. Det är dock inte det bosniska ordet för det men de är det man äter i Balkan. Man friterar det i en stekpanna och smaken påminner mer av pannkaka eller nåt åt det hållet.

De behöver inte vara platta utan kan komma i olika former beroende på hur de formas i stekpannan. Vissa är mer runda andra är platta etc.

http://www.kuzhinashqiptare.com/rece...ulla-te-medha/

Yes verkar vara den tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback