Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-11-01, 23:58
  #37
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Jag har inga barn och tror inte jag kommer ha heller. När man läser här verkar det som att många killar är emot att träffa en tjej med barn. Många som skriver att de inte vill ta hand om någon annans barn och så vidare. Men ända sedan jag försökte träffa en tjej har jag tänkt att jag ville träffa någon med barn. Jag tänker att de finns tillräckligt med barn i denna världen och jag behöver inte bidra till fler. Och jag tänker att jag skulle kunna betyda mer för en tjej med barn och hennes barn. Det längsta förhållande jag haft (typ drygt 1 år) var tillsammans med en tjej med barn. Jag gillade mycket allt vi gjorde tillsammmans, både enbart vi och med hennes son (runt 5 år). Vi var på semester, och vi var på olika platser och hade kul. Och när vi var själva hade vi också mycket kul. Jag är välutbildad och tänker jag jag kan göra en hel del för att hjälpa en tjejs barn i skolan och så. Tyvärr hade inte den tjejen så bra relation med barnets far så kanske bidrog det till att det inte funkade så bra. Vad jag vill säga är att jag har inget emot att bidra ekonomiska och på andra sätt till en annan mans barn. Men det är viktigt för mig att det är en vettig tjej ändå, en smart, monogam och rolig tjej som vill ha ett långsiktigt förhållande med mig. Tyvärr är det faktiskt inte så lätt att hitta en sån tjej, vet inte var man ska leta. På t.ex. Tinder det är mest tjejer utan barn, och på andra sidor det verkar som att tjejer är inte så intresserade av mig. Kanske någon har tips på var man man kan hitta tjejer med barn som skulle vilja ha en seriös relation med en rätt ok kille?
Du vill ju uppenbarligen ha barn. Skaffa det istället för att syssla med spelat ädelmod. Alltså, jag har ingenting emot en man som träffar en kvinna han tycker är fantastisk, och därför fortsätter träffa henne och då blir plastpappa. No problemo även om det inte är min bit av kaka. Men du gillar ju hänget med kidsen. Så skaffa egna barn. Eller så är du kanske pedofil i vilket fall jag tycker tt du ska hålla dig borta från barn i allmänhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Alltså jag letar inte efter vem som helst bara för att jag vill träffa någon med barn. Tvärtom har jag nog ganska höga krav. Rökare är t.ex. helt utesutet. Sen vill jag hitta någon välutbildad och smart och rolig och hyfsat snygg/söt. Om jag fick välja skulle jag helst täffa typ en rolig och snygg läkare/jurist/civilekonom/civilingenjör med barn som har bra relation till fadern men vill ha en hyfsat "seriös" relation med en vettig kille. Är själv civilingenjör och har aldrig haft någon intresse av att bara ligga med tjejer. Min personlighetstyp är dessutom INTJ och starkt introvert vilket betyder att jag sällan saknar eller behöver andra personer, men om jag träffar någon måste det vara någon som jag finner intressant med mitt sinne.
Myers-Briggs är ovetenskapligt hittepå. Det är som ett horoskop. Går du också runt och funderar på ditt stjärntecken? Det finns seriösa, vetenskapliga personlighetstest. Använd dem istället. De är baserade på big five. NEO-PI är ett exempel.
Citera
2020-11-02, 00:12
  #38
Medlem
Uncorruptables avatar
Äsch snubben har troligen defekter som gör att han inte vill ha barn. Det är ju helt förståeligt om man har dessa defekter. Tror han vet bättre än er andra vem han är och vad han vill. TS är ingen idiot, han är civilingenjör, det är inte en random flashbackloser.
Generellt är det en usel idé att dejta singelmammor, men har man sina genomtänkta skäl så har man helt enkelt. Sedan hur? Var? Ja det går inte att svara på.

Till 99,5 % är singelmammor trash, då de allt som oftast spräckt en familj och låtit barn lida på grund av sina uppblåsta egon. Men 0,5 % är inte trash och det bara blev som det blev, och det kan vara en riktigt fin kvinna som gör betydligt mycket mer för sin man än om hon inte haft barn, eftersom hon vet att hon är loser på dejtingmarknaden.

En singelmamma som är rik och förmögenhetsskapande och som är snäll och snygg och relativt ung, ja det är väl enklare att hitta en enhörning i skogen.
Citera
2020-11-03, 11:19
  #39
Medlem
Jag är kvinna med två barn och jag är varken mentalt instabil eller har en dålig relation med barnens pappa. Jag har dessutom ett bra jobb och söker absolut ingen man som behöver bli ny ”pappa” eller nån sorts försörjare för det sköter jag och deras pappa gemensamt. Däremot vill jag träffa någon att dela mitt liv med och som kan vara ett positivt inslag även i mina barns liv. På inget sätt förväntar jag mig att han ska behöva ”uppfostra” mina barn, det jobbet är redan gjort...en mamma/pappa som blivit singel oavsett orsak förtjänar kärlek precis som alla andra.
Citera
2020-11-03, 21:07
  #40
Medlem
Traumereis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polacken88
Varför i helvete skulle man vilja uppfostra och betala för någon annans barn?

TS är en cuckoldry. Som tänder på att se sin kvinna bli påsatt och gravid med annan man, samt att försörja andra mäns avkomma.


Citera
2020-11-03, 23:27
  #41
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumerei
TS är en cuckoldry. Som tänder på att se sin kvinna bli påsatt och gravid med annan man, samt att försörja andra mäns avkomma.


Det var inte vad jag skrev. Det verkar som att du missförstår med flit och försöker vara rolig. Men om det roar dig så var så god.
Citera
2020-11-04, 19:15
  #42
Medlem
Traumereis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Det var inte vad jag skrev. Det verkar som att du missförstår med flit och försöker vara rolig. Men om det roar dig så var så god.


Försöker inte vara "rolig" jag talar bara om för dig hur du framstår i andras ögon.
Citera
2020-11-04, 20:19
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini777
Jag är kvinna med två barn och jag är varken mentalt instabil eller har en dålig relation med barnens pappa. Jag har dessutom ett bra jobb och söker absolut ingen man som behöver bli ny ”pappa” eller nån sorts försörjare för det sköter jag och deras pappa gemensamt. Däremot vill jag träffa någon att dela mitt liv med och som kan vara ett positivt inslag även i mina barns liv. På inget sätt förväntar jag mig att han ska behöva ”uppfostra” mina barn, det jobbet är redan gjort...en mamma/pappa som blivit singel oavsett orsak förtjänar kärlek precis som alla andra.

Självklart finns det bra singelmammor men de tillhör en klar minoritet. När vi diskuterar här på FB är det oftast i generella ordalag men visst finns det undantag. Med det sagt, även en bra och vettig singelmamma (som du verkar vara) tar man som man en större risk. Inte minst emotionell i mening att man kan få känslor för sina bonusbarn men skulle förhållandet med mamman ta slut, då har man ingen som helst rätt att träffa barnen vilket gör att uppbrottet blir inte bara från en partner utan även från minst en eller flera andra individer som inte har något med uppbrottet att göra. Känslomässigt kan det bli tufft, särskilt om det är mamman som gör slut.

Ovan kan även bli tvärtom. Man måste vinna inte bara en kvinnas gillande utan även hennes barns. Lyckas man inte där blir relationen inte särskilt rolig och kvinnan kommer (hoppas jag) alltid ta sina barns sida. Det är inte ovanligt att barn ogillar sin mammas nya pojkvän.

Har man inga egna barn finns det risk att barnen kommer ses som en begränsning av relationen. Lite naturligtvis beroende på barnens ålder. Tonår eller äldre är oftast inga problem men är de yngre så är barn "begränsande" och den glädje som barn ger föräldrar är inte helt kompenserande med någon annans barn.

Bara för att nämna ett par saker.
Citera
2020-11-23, 17:00
  #44
Medlem
Om man dejtar en kvinna med barn så är man definitivt en beta och cuck. Tänk att lägga tid och pengar på NÅGON ANNANS avkomma. Sen tar förhållandet slut efter några år och då sitter du där och har spenderat otroligt med tid och i värsta fall hundratusentals kronor på de här barnen. Är ju inte precis att man kan skicka en faktura på det sen, det är bara pengar ner i sjön. En man som inte är en cuck ser till all skaffa egna barn som han investerar tid och pengar i.

Om dessutom den äkta pappan är med i bilden blir det ännu värre, då blir man plötsligt en megacuck. Varje gång pappan kommer och hämtar barnen så förnedras cucken enormt. Dessutom så är det du istället för han som på det stora hela står för försörjningen. Men pappan är säkert nöjd, nu finns det ju någon stackars sate som gör hans jobb medans han springer runt och får till det med unga, barnlösa singelkvinnor. Under tiden han ligger med en fräsch 20-åring är du i full fart med att byta blöja på hans barn för 20 gången på dagen.

Det finns endast två situationer då det är acceptabelt för en man att träffa en kvinna med barn. 1) Kvinnan du dejtar är änka, dvs pappan finns inte med i bilden och cuckar dig. 2) Du har egna barn från ett tidigare förhållande, då kan man samköra familjerna.
__________________
Senast redigerad av Kandalaki 2020-11-23 kl. 17:04.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback