Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-30, 22:38
  #13
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Sparar mycket tid. Appen räknar även ut totala kalorier och gram protein osv

Ja och appen är inte nödvändigtvis kalibrerad för alla livsmedel och kan därmed visa fel. Svårt att bara titta på förpackningen och väga efter det, då ser man ju direkt hur mycket allt är.
Citera
2017-09-30, 22:57
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Ja och appen är inte nödvändigtvis kalibrerad för alla livsmedel och kan därmed visa fel. Svårt att bara titta på förpackningen och väga efter det, då ser man ju direkt hur mycket allt är.

Bakåtsträvare hör jag. Finns roligare saker att lägga sin tid på.
Citera
2017-10-01, 01:31
  #15
Medlem
Fasta eller keto är din vän.
Lyssna på Dr. Jason Fung som är en av de kunnigaste i världen på området https://www.youtube.com/watch?v=v9Aw0P7GjHE
Bättre att lyssna på en expert som faktiskt är utbildad än vi här på flashback.
Citera
2017-10-01, 15:52
  #16
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Bakåtsträvare hör jag. Finns roligare saker att lägga sin tid på.

Haha bakåsträvare för att man inte använder en app, när man kan få ett bättre och mer tillförlitligt svar av att göra det själv, som inte ens tar lång tid? Om man dessutom har gjort det ett par gånger så behöver man inte längre räkna heller.
Citera
2017-10-06, 15:58
  #17
Medlem
udons avatar
kan folk bara ge fan i att skapa trådar som dom inte följer upp? Hur går det med kilona?
Citera
2017-10-07, 21:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
kan folk bara ge fan i att skapa trådar som dom inte följer upp? Hur går det med kilona?

Just nu 93.9kg.
Har dragit ner på kolhydraterna, tar mindre potatis, pasta, ris.
Äter även mindre potioner än tidigare.
Citera
2017-10-10, 17:34
  #19
Medlem
Jag har två frågor.
Hur mycket är normalt att viktpendla?

Vägde mig 15.40, 94,8kg.
Gick ut och gick 5km rask takt,
Vägde mig 16.50, 94,0kg.

Sen undrar jag om man förbränner mycket mer kalorier på att springa mot att gå i rask takt?
Citera
2017-10-10, 17:44
  #20
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Jag har två frågor.
Hur mycket är normalt att viktpendla?

Vägde mig 15.40, 94,8kg.
Gick ut och gick 5km rask takt,
Vägde mig 16.50, 94,0kg.

Sen undrar jag om man förbränner mycket mer kalorier på att springa mot att gå i rask takt?
Du kanske gick på toa också? Det där är en stor viktnedgång på en timme, men inte onormalt.


Man förbränner mer energi när man springer, men personligen tycker jag inte att det är värt det, och är du otränad på 94 kg så kommer det antagligen inte att bli det för dig heller.
Citera
2017-10-10, 17:56
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Du kanske gick på toa också? Det där är en stor viktnedgång på en timme, men inte onormalt.


Man förbränner mer energi när man springer, men personligen tycker jag inte att det är värt det, och är du otränad på 94 kg så kommer det antagligen inte att bli det för dig heller.

Nej. Bara hem, vägde mig och slängde på mig träningskläder.
Gick 5km.
Sen hem av med kläderna och vägde mig igen.


Finns det någon information på hur mycket mer man förbränner?
Jag tänkte om det var så mycket att man kanske skulle byta ut 1 pass gång på 5km mot 1 löprunda på 3-4km.
Citera
2017-10-10, 18:44
  #22
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Nej. Bara hem, vägde mig och slängde på mig träningskläder.
Gick 5km.
Sen hem av med kläderna och vägde mig igen.


Finns det någon information på hur mycket mer man förbränner?
Jag tänkte om det var så mycket att man kanske skulle byta ut 1 pass gång på 5km mot 1 löprunda på 3-4km.

Enklast är att inte räkna något på vad aktiviteter i sig förbränner. Ät samma mängd kalorier varje dag oavsett, går du ned för fort så får du justera intaget och öka något, står du still i vikt får du sänka intaget (om viktnedgång är ditt mål). Du kan givetvis byta ut promenader mot löpning om du vill det.
Citera
2017-10-16, 10:13
  #23
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Ja och appen är inte nödvändigtvis kalibrerad för alla livsmedel och kan därmed visa fel. Svårt att bara titta på förpackningen och väga efter det, då ser man ju direkt hur mycket allt är.
Ska man deffa då är det hardcore gangstashit som gäller. Att idag 2017 deffa utan en kalori-app, det är helt efterblivet. Att "räkna kalorier i huvudet" i huvudet är bara slarvigt, oseriöst, ineffektivt och för otekniska/lata människor som inte kan hantera en kalori-app.

Hur som helst rekommenderar jag TS 2-3 stycken ICA ekologisk sojamjölk (den som är osötad och endast berikad med kalcium) plus multivitamin piller. Kör du två sådana om dagen, ärdu uppe i 80 g protein och under 1000 kcal. Du kan köra tre om dagen och fortfarande ligga på ett rejält kaloriunderskott.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-10-16 kl. 10:37.
Citera
2017-10-16, 10:28
  #24
Medlem
JoeBuddens avatar
Finns 412 liknande trådar där du hittar svaret på dina frågor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback