Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-28, 14:29
  #1
Avstängd
Mertillens avatar
Ni får också komma med dräpande kritik, såsom att jag förmodligen är ointelligent eller något i den stilen.

Varför kan jag inte måla? Avgränsar mig till att måla. Jag kan titta på en bild av ett hav och förstå vad jag ser. Men jag kan omöjligen kopiera. Det ser ut som att en 10-åring målat och det liknar verkligen inte levande vatten.

Vad kan man göra för att sluta vara så kass?
Citera
2017-09-28, 14:33
  #2
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ni får också komma med dräpande kritik, såsom att jag förmodligen är ointelligent eller något i den stilen.

Varför kan jag inte måla? Avgränsar mig till att måla. Jag kan titta på en bild av ett hav och förstå vad jag ser. Men jag kan omöjligen kopiera. Det ser ut som att en 10-åring målat och det liknar verkligen inte levande vatten.

Vad kan man göra för att sluta vara så kass?

Du kan exempelvis gå en kurs
Citera
2017-09-28, 14:41
  #3
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ni får också komma med dräpande kritik, såsom att jag förmodligen är ointelligent eller något i den stilen.

Varför kan jag inte måla? Avgränsar mig till att måla. Jag kan titta på en bild av ett hav och förstå vad jag ser. Men jag kan omöjligen kopiera. Det ser ut som att en 10-åring målat och det liknar verkligen inte levande vatten.

Vad kan man göra för att sluta vara så kass?

Rita och mala är precis som att spela ett instrument, det är bara att öva och öva. Du skulle ju inte ha fragat, "varför kan jag inte spela gitarr precis som Geroge Harrison, jag haller ju i en gitarr och tar ackorden som star pa notbladet ju!" Bästa är att kika pa lite youtube, läsa lite böcker, ga en kurs, men 90% är bara att fortsätta öva själv.
Citera
2017-09-28, 18:26
  #4
Medlem
alltså, ehhh...
Alla i åldern 1-10 år är "Amatör-tecknare/amatör-vattenfärgmålare"
Citera
2017-09-30, 07:01
  #5
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ni får också komma med dräpande kritik, såsom att jag förmodligen är ointelligent eller något i den stilen.

Varför kan jag inte måla? Avgränsar mig till att måla. Jag kan titta på en bild av ett hav och förstå vad jag ser. Men jag kan omöjligen kopiera. Det ser ut som att en 10-åring målat och det liknar verkligen inte levande vatten.

Vad kan man göra för att sluta vara så kass?

Amen lägg upp lite bilder nu. Naturligtvis kostar det om du vill bli bättre.
Citera
2018-11-14, 03:49
  #6
Medlem
Pungsvings avatar
Teckna med höger hjärnhalva, är en bra bok. Eller vad den nu heter på svenska. Vidare, i bokaffären finns böcker om vattenfärgsmålning också.

Man lär sig mest på att öva själv. Det mesta blir ju skit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback