Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 12:33
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du har rätt, jag mindes det helt fel men det sjuka är att nascar verkar gå så långt med att förbjuda yttrandefrihet att de åtminstone hotar att spraka de som protesterar medan nationalsången pågår.

Varför är folk så förbannat rädda över att folk yttrar sin åsikt?
Nationalsången är ju ett speciellt ögonblick.
Citera
2018-05-27, 12:37
  #242
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nationalsången är ju ett speciellt ögonblick.

Jo men så länge ingen skadas eller blir avbruten från att sjunga eller lyssna på den så ser inte jag något problem med att folk antingen går ner på knä eller vägrar att ta del av firandet i form av en fredlig demonstration mot saker den inte tycker om.

Jag anser personligen att det ingår i de rättigheter som man får genom yttrandefriheten men även demonstrationsfriheten, det spelar ingen roll hur eller vilka man sympatiserar med, så länge du inte förstör eller skadar så är det inte ett problem
Citera
2018-05-27, 12:53
  #243
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jo men så länge ingen skadas eller blir avbruten från att sjunga eller lyssna på den så ser inte jag något problem med att folk antingen går ner på knä eller vägrar att ta del av firandet i form av en fredlig demonstration mot saker den inte tycker om.

Jag anser personligen att det ingår i de rättigheter som man får genom yttrandefriheten men även demonstrationsfriheten, det spelar ingen roll hur eller vilka man sympatiserar med, så länge du inte förstör eller skadar så är det inte ett problem

Det blir problem om man demonstrerar på arbetstid. Även för dig som mig.., när man är på jobbet så jobbar man.., inte sant ?

Skulle han ha skött sitt "sociala arbete" på fritiden så skulle det inte vart problem. Sedan så blir man en splittrande faktor i omklädningsrummet. Finns ju många i ligan som har släkt i armen.., hur tror du de tog Kaep`s budskap ?



Sedan hade han även sockor på sig med grisar som såg ut som poliser, detta även på arbetstid : https://eu.usatoday.com/story/sports...aepernick-pig-
socks-san-francisco/89715672/

Allt detta ifrån Kaep.., började när han blev ihop med sina nya kvinna, en aktivist. Innan detta så hade han stötit på en medspelares dame.., som du begriper var inte det populärt i omklädningsrummet.

Han är en cancer i omklädningsrummet som splittrar, istället för att vara "limmet".
Citera
2018-05-27, 13:00
  #244
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag får inget svar på en sökning "nfl economic 17/18" så jag vet inte. Kanske säsongen inte är ekonomiskt färdigställd ännu?
Okey, inget då.
Citera
2018-05-27, 13:58
  #245
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det blir problem om man demonstrerar på arbetstid. Även för dig som mig.., när man är på jobbet så jobbar man.., inte sant ?

Skulle han ha skött sitt "sociala arbete" på fritiden så skulle det inte vart problem. Sedan så blir man en splittrande faktor i omklädningsrummet. Finns ju många i ligan som har släkt i armen.., hur tror du de tog Kaep`s budskap ?



Sedan hade han även sockor på sig med grisar som såg ut som poliser, detta även på arbetstid : https://eu.usatoday.com/story/sports...aepernick-pig-
socks-san-francisco/89715672/

Allt detta ifrån Kaep.., började när han blev ihop med sina nya kvinna, en aktivist. Innan detta så hade han stötit på en medspelares dame.., som du begriper var inte det populärt i omklädningsrummet.

Han är en cancer i omklädningsrummet som splittrar, istället för att vara "limmet".

Fast jag ser inte ett enda problem med att protestera i form av att gå ner på knä istället för att stå när man ändå inte ska göra mer än att synas, oavsett om det är på arbetstid eller inte, rörande släktskap i armén så är det många veteraner och aktiva soldater både i armén, flottan och flygvapnet som aktivt har sagt att de har slagits och aktivt slåss för att de amerikanska medborgarna skall ha rätten att få gå ner på knä under nationalsången.

Citat:
“He is exercising his constitutional right, and I’m glad that he’s doing it,” Benjamin Starks, a veteran of both the Navy and the Army Reserve, told Business Insider in September 2016.

https://taskandpurpose.com/troops-ka...-anthem-trump/

Citat:
An open letter from American military veterans in support of Colin Kaepernick

https://theundefeated.com/features/a...in-kaepernick/

Så att påstå att det skulle vara hycklande mot de amerikanska trupperna är bara rent trams, det är en ren rättighet som soldaterna aktivt försvarar.
Citera
2018-05-27, 14:32
  #246
Medlem
Tja någon orsak har NFL funnit till att följa det Trump förespråkat. Att stå upp under nationalsången.
Om beslutet tagits av ekonomiska eller moraliska principer kan jag inte svara på.

Men NFL har bestämt att spelarna blir tvungna stanna utanför planen, om dom inte står upp under nationalsången.
Precis som POTUS Trump ville ha det.
Citera
2018-06-12, 16:54
  #247
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Blev ju ännu ett nederlag för Trump om man ser till idrottsvärldens reaktion på hans övertramp.
Trump är sig aldrig vad som är sunt förhandlingsläge och hur man utnyttjar det för att få respekt. Han vill bara dominera och som presient så blir det ju bar så fel så fel.
Han är uträknad och hånad och har blivit kallad idiot av flera av ligorna i USA, han samlar på ovänner verkar det som.
Nu lär vilket som Trumps babbel inte påverka spelarna mer än marginellt eftersom politiks spel och idrottsligt spel oftast är oförenliga. Så Trump får gläfsa på, några bryr sig men dom flesta skakar på huvudet åt hans tokigheter och bryr sig inte. Trots alltså är det ligornas ekonomin, inte politikerna, som avgör utfallet.
Trumps falska patriotism förlorar vilket som slaget mot den äkta patriotism många spelare står upp för när dom vill göra USA mer jämligt.
Ja verkar som ännu ett nederlag för den evige förloraren Trump. Ännu en fadäs nu i dagarna när Trump misslyckas att bjuda in vinnarna av super bowl philadelphia eagles för att dom inte lyder hans imbecilla fascism. Det bevisar ju än mer att vi nu snarare kan se en fragil och egoman bananpresident än en verklig patriot, när Trump visar sig rädd för att bjuda in gäster som tar avstånd från hans primitiva förakt för den afroamerikanska kulturen. Det hade ju varit ett passande tillfälle annars att försöka reparera relationerna med det amerikanska folket och försöka visa sig mer diplomatisk. Men visst, idrott och politik är ju sällan ihop i det verkligt patriotiska USA så den som gapar efter mycket brukar ju ofta mista stycket.
Citera
2018-06-12, 17:20
  #248
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Tja någon orsak har NFL funnit till att följa det Trump förespråkat. Att stå upp under nationalsången.
Om beslutet tagits av ekonomiska eller moraliska principer kan jag inte svara på.

Men NFL har bestämt att spelarna blir tvungna stanna utanför planen, om dom inte står upp under nationalsången.
Precis som POTUS Trump ville ha det.


Trump vann återigen... Vilka var det som sa att Trump skulle förlora? #MAGA
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback