Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-28, 12:28
  #1
Medlem
Hörde från en vän igår som är insatt i kryptovaluta att många valutor kommer försvinna allt mer från nästa år. Bara de absolut mest kända och största kommer leva kvar som bitcoin, Etherum, Dash och några till

Stämmer det som han snackar om då verkar lite skitsnack då jag investerat i några andra valutor som ligger lågt just nu.
Citera
2017-09-28, 14:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Hörde från en vän igår som är insatt i kryptovaluta att många valutor kommer försvinna allt mer från nästa år. Bara de absolut mest kända och största kommer leva kvar som bitcoin, Etherum, Dash och några till

Stämmer det som han snackar om då verkar lite skitsnack då jag investerat i några andra valutor som ligger lågt just nu.

Svårt att säga när men ja minst 90% av alla valutor som finns idag kommer säkert försvinna inom några år.

Varför?

För att de är helt värdelösa scams.
Citera
2017-09-28, 15:47
  #3
Medlem
minponnys avatar
tror det kommer ligga kvar , såg nån sida där banken ville göra en internet valuta . och då ligger bitcoin bra till .
Citera
2017-09-28, 17:54
  #4
Medlem
Trillskes avatar
En av få saker Satoshi missförstod är att dessa enheter tenderar att inte går ner på 0 (antagligen klassikern att han glömde aggregerad irrationalitet). Undantaget är förstås Onecoin och dylikt där folk antagligen inte får ut en krona ur deras (*host*) SQL-databas.

Däremot kommer nog många saker, även legitima, tappa 99% av värdet. Det beror till största delen på att de suger, folket som utvecklar dem suger och folket som köpt enheterna suger.

Rimligen kommer även rätt många projekt som inte suger misslyckas. Så är det med entreprenörskap.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2017-09-28 kl. 17:57.
Citera
2017-10-01, 11:53
  #5
Medlem
Sqeptisks avatar
"Det är svårt att sia.......speciellt om framtiden" som någon vis person lär ha sagt ;-)

Just i det här fallet behöver man ju inte precis vara mensakandidat för att inse att det inte är en fråga OM kryptokrascherna kommer, utan NÄR.

Det skall väl dock in lite mer riktiga pengar i krypto"valuta"-systemet innan det går upp för var och en att "kejsaren inte hade några kläder på sig" den här gången heller ;-)
Citera
2017-10-02, 02:47
  #6
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Hörde från en vän igår som är insatt i kryptovaluta att många valutor kommer försvinna allt mer från nästa år. Bara de absolut mest kända och största kommer leva kvar som bitcoin, Etherum, Dash och några till

Stämmer det som han snackar om då verkar lite skitsnack då jag investerat i några andra valutor som ligger lågt just nu.

Det din vän säger stämmer i sak. Sedan kan man ju spekulera i hur omfattande stålbad vi kommer att få se. Vet man inte vad man håller på med så ska man inte spekulera i massa småvalutor. Bitcoin och Ethereum håller nog de flesta med om att de inte kommer försvinna i första taget. Dash tror jag däremot inte har någon framtid. För mycket fulbygge där och frågetecken vad som egentligen pågått under tiden det gick under namnet Darkcoin.
Citera
2017-10-02, 08:34
  #7
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
"Det är svårt att sia.......speciellt om framtiden" som någon vis person lär ha sagt ;-)

Just i det här fallet behöver man ju inte precis vara mensakandidat för att inse att det inte är en fråga OM kryptokrascherna kommer, utan NÄR.

Det skall väl dock in lite mer riktiga pengar i krypto"valuta"-systemet innan det går upp för var och en att "kejsaren inte hade några kläder på sig" den här gången heller ;-)
Den har en massa kläder på sig, precis som Internet hade. Det är mer att den kanske inte bär en jacka om det 42 grader ute, kanske inte bär kjol om det är en man och kanske inte har på sig tofflor och kängor samtidigt.
Citera
2017-10-12, 13:13
  #8
Medlem
Sikkans avatar
Med tanke på hur in i helvete populärt det blivit och pengar som investerats på olika sätt..nej, krypto kommer inte att försvinna..snarare tvärtom eftersom det gått från något extremt okänt till en multimiljard-cirkus!
Citera
2018-01-09, 15:38
  #9
Medlem
Troligtvis inte. T o m Jamie Dimon, VD, som gjorde en Uusmann och kallat bitcoin för bedrägeri har nu pudlat.

https://www.aktiespararna.se/nyheter...coin-bedrageri
Citera
2018-01-09, 15:59
  #10
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Hörde från en vän igår som är insatt i kryptovaluta att många valutor kommer försvinna allt mer från nästa år. Bara de absolut mest kända och största kommer leva kvar som bitcoin, Etherum, Dash och några till

Stämmer det som han snackar om då verkar lite skitsnack då jag investerat i några andra valutor som ligger lågt just nu.

Det stämmer att måna okända valutor är scam. Det sägs att 90%95% kommer försvinna. Finns inget för tillfället som hindrar dig från att swingtrada med dessa så kallade scamvalutor. Jag personligen håller mig för tillfället bara till dom större valutorna som litecoin och bitcoin. Ether intresserar mig också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback