Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-28, 11:11
  #1
Medlem
Chenews avatar
Halloj!
En okänd människas tyngd blev i går för mycket för min stackars (drygt ett år gamla) Asus X550JX-DM266T. Skärmen sprack. Undrar om det är möjligt att reparera någonstans och var ni rekommenderar i så fall? Har ingen försäkring som täcker skadan.
Citera
2017-09-28, 11:21
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenew
Halloj!
En okänd människas tyngd blev i går för mycket för min stackars (drygt ett år gamla) Asus X550JX-DM266T. Skärmen sprack. Undrar om det är möjligt att reparera någonstans och var ni rekommenderar i så fall? Har ingen försäkring som täcker skadan.

Generellt sett är det antagligen billigare att bara köpa en ny dator. Måste du komma åt filerna på datorn (skaffa backup människa!.....) så kan du testa att koppla i en extern skärm och se om inte bilden poppar upp där. Alternativt kan du plocka ur hårddisken och köra in den i en annan dator (finns adaptrar som gör om en laptophårddisk till en extern USB-hårddisk).

Men ja, det är möjligt att reparera skärmen. Kontakta företaget där du köpte skärmen, alternativt nån datorreparatör i staden du bor i. Utan att veta var du bor är det rätt svårt att ge några bättre tips
Citera
2017-09-28, 11:21
  #3
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenew
Halloj!
En okänd människas tyngd blev i går för mycket för min stackars (drygt ett år gamla) Asus X550JX-DM266T. Skärmen sprack. Undrar om det är möjligt att reparera någonstans och var ni rekommenderar i så fall? Har ingen försäkring som täcker skadan.
Skuva loss lcd'n och kolla vad det står för serienummer på den, leta på e-bay och beställ en likadan kostar strax under 700 lappen om du har en HD skärm... Om skärmen trycktes sönder är det väl också troligt att andra saker i locket skadades så kolla efter det med när du ändå plockat isär datorn.
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2017-09-28 kl. 11:24.
Citera
2017-09-29, 04:33
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback