Citat:
Ursprungligen postat av
Steven.Seagal
Hej!
En fråga bara, jag beställde nya däck och Aluminiumfälgar till min Bil...Jag fick hem dessa igår.
Jag såg att balenseringsvikterna fanns, men på 3 av dessa däck så finns vikterna på framsidan och på den ena så fanns den på baksidan?
Spelar det någon roll? Oftast så ska alla vara på en och samma sida på Aluminiumfälgarna...
Många vill ha dessa på baksidan och så vidare.Men nu var det bara på ett däck balanseringsvikten var på baksidan av fälgen..
Ska slänga på däckerna sen till våren.
Tack!
Beror ju lite på ... Menar du att det sitter vikter på kanten på utsidan på tre av fälgarna men ingen på insidan av fälgen och på den sista så sitter det ingen på utsidan men på kanten på insidan?
Eller sitter de på insidan av ekrarna på den sista?
Anledningen att jag frågar är att man balanserar olika saker beroende på var man sätter vikterna, de som sitter på utsidan (kanten), men som går att sätta på insidan av ekrarna så nära utsidan som möjligt, är för dynamisk balansering av hjulet.
De som sitter på insidan är statiskt balansering, men då sitter de på fälgkanten längst in eller så nära den som möjligt om det är klistervikter.