Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 18:45
  #1
Medlem
FiffelMonas avatar
Kanske en konstig fråga, men vill inte göra nåt dumt. Jag har en samsung tab s2 surfplatta som jag verkligen tycker om. Jag har haft den i drygt ett halvår och nu de senaste dagarna så har en klisterlapp, placerad under Samsung-texten på baksidan börjat åka av. Det står "SM-T713" högst upp, undrr det S/N: en-jävla-massa-bokstäver+siffror+ 32gb och längst ned är en streckkod.

Jag gissar att det bara är namnet på modellen eller nåt sånt, men jag vill inte göra något som kan sabba garanti eller annat.. Så kan jag ta bort den i lugn och ro eller ska jag låta den sitta fast? kanske en löjlig fråga men jag vill vara säker som sagt
Citera
2017-09-28, 03:05
  #2
Medlem
Det är enbart surfplattans serienummer i streckkoden vilket underlättar om du ska lämna in den på service. -> lättare att matcha mot ditt kvitto.
För att svara på din fråga, ta bort det ser ju bara hemskt ut.
Citera
2017-09-28, 12:08
  #3
Medlem
kimdah2002s avatar
Ta en bild på etiketten med mobilen ifall du behöver serienumret vid ett senare tillfälle. Ta bort etiketten med något som inte skadar ytan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback