Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 18:18
  #1
Medlem
Fick för drygt 10 dagar sen hem Dell Inspiron 15 7000 och den har sedan första uppstart fungerat som en klocka. Dock har den ett konstigt klickljud som händer i tid och otid, jag har lyckats spela in ljudet:
https://vocaroo.com/i/s0SKkpxEuw1O (kan behöva höja ljudet på datorn då det spelades in på min mobil och blev rätt lågt) mellan sekund 3-4 så hörs ljudet, låter inte helt olikt en tangent från ett mekaniskt tangentbord som trycks ned. Bör jag oroa mig för detta? Kan det vara en fläkt eller moderkortet som levererats defekt eller kan det vara läsarmen från hårddisken som man hör?

Utöver klickljudet så har jag även fått ett felmeddelande om att windows inte laddats korrekt när datorn var på idle med ett par program öppna, det har bara skett en gång för efter meddelandet installerade jag om windows helt och hållet.

Hade varit jätte tacksamt ifall jag skulle kunna få någon annans öra/åsikt på situationen och om klickljudet & felmeddelandet hör ihop?
__________________
Senast redigerad av Vanhorn 2017-09-27 kl. 18:31.
Citera
2017-09-27, 18:54
  #2
Medlem
Nasiphes avatar
Lämna tillbaka. Problem solved.
Citera
2017-09-27, 18:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasiphe
Lämna tillbaka. Problem solved.

Ja, går lite i val och kval ifall man ska göra't, hade nog för höga tankar om dell...
Citera
2017-09-27, 22:19
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Låter som en mekanisk disk, de låter sådär ibland.
Men ska den inte ha SSD?
Citera
2017-09-28, 00:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Låter som en mekanisk disk, de låter sådär ibland.
Men ska den inte ha SSD?

Jo den har ssd på ca 250 gig men även en mekanisk som jag lagrar steam och spel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback