Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 16:28
  #1
Medlem
dstructs avatar
Varför verkar judarna alltid för en liberal politik i alla länder förutom i Israel där de är som värsta nazistfaschisterna?

Det är som att jag drar till Brasilien och mutar alla och är för nekrofili och invandring tills det inte längre finns några brazilianare kvar i landet. Bara jag kan suga ut landet ekonomiskt som en vampyr så är jag nöjd.

Börja analysera vilka personer som är bakom all skum politik som extremfemism och frågor om könsidentitet och att i 30 år byta ut Svenskarna mot araber och annat skit, sedan kolla med dem om de har samma åsikter när det gäller Israel.
Citera
2017-09-27, 16:46
  #2
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Varför verkar judarna alltid för en liberal politik i alla länder förutom i Israel där de är som värsta nazistfaschisterna?

Det är som att jag drar till Brasilien och mutar alla och är för nekrofili och invandring tills det inte längre finns några brazilianare kvar i landet. Bara jag kan suga ut landet ekonomiskt som en vampyr så är jag nöjd.

Börja analysera vilka personer som är bakom all skum politik som extremfemism och frågor om könsidentitet och att i 30 år byta ut Svenskarna mot araber och annat skit, sedan kolla med dem om de har samma åsikter när det gäller Israel.
Min fetning.

När jag gör den analysen, visar det sig att de flesta vänstersinnade är för feminism, HBTQ-frågor och en generös asylpolitik. Och de är för Palestina, mot Israel.

Hur förklarar du det?
Citera
2017-09-27, 17:15
  #3
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Min fetning.

När jag gör den analysen, visar det sig att de flesta vänstersinnade är för feminism, HBTQ-frågor och en generös asylpolitik. Och de är för Palestina, mot Israel.

Hur förklarar du det?

De tjänar väl på samma politik de också.. Palestinierna alltså. Bryr sig mer om vad som händer i deras hemländer och vill skapa stora Israel.
Citera
2017-09-27, 17:30
  #4
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
De tjänar väl på samma politik de också.. Palestinierna alltså. Bryr sig mer om vad som händer i deras hemländer och vill skapa stora Israel.

Gör dig själv en tjänst och läs på om Israel Palestinakonflikten. Palestinier är muslimer och israeler är judar.
Citera
2017-09-27, 17:37
  #5
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Gör dig själv en tjänst och läs på om Israel Palestinakonflikten. Palestinier är muslimer och israeler är judar.

Jag gissar på att jag vet mer en vad du vet om den konflikten.. Men du kanske missförstod vad jag sade.
Många palestinier är egentligen mer judar en "judar" men det är en annan debatt.
Citera
2017-09-27, 17:49
  #6
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Jag gissar på att jag vet mer en vad du vet om den konflikten.. Men du kanske missförstod vad jag sade.
Många palestinier är egentligen mer judar en "judar" men det är en annan debatt.

Det vore intressant att höra mer om. Någon länk så man kan läsa lite, vill alltid ha ny information.
Citera
2017-09-27, 18:30
  #7
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Jag gissar på att jag vet mer en vad du vet om den konflikten.. Men du kanske missförstod vad jag sade.
Många palestinier är egentligen mer judar en "judar" men det är en annan debatt.
Så din TS handlar alltså inte specifikt om hur judarna agerar, utan du vill påstå att några/många/alla nationaliteter agerar för mångkultur när de är utomlands, men för monokultur när de är i sitt hemland?
Citera
2017-09-27, 19:00
  #8
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Så din TS handlar alltså inte specifikt om hur judarna agerar, utan du vill påstå att några/många/alla nationaliteter agerar för mångkultur när de är utomlands, men för monokultur när de är i sitt hemland?

Har du svårt att läsa? Jag undrar hur det kan komma sig att judar nästan alltid är liberala och då menar jag inte att de bara röstar på Liberalerna, utan har liberala åsikter. Men när det kommer till Israel så har de inte lika liberala åsikter. De kan alltså tycka att nekrofili och extremfeminism är väldigt bra i Sverige men inte i Israel. Där är de mer konservativa och åt fascist hållet.
Citera
2017-09-27, 19:07
  #9
Moderator
Tinuviels avatar
Vi prövar här:

Politik: inrikes --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2017-09-28, 08:29
  #10
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Har du svårt att läsa? Jag undrar hur det kan komma sig att judar nästan alltid är liberala och då menar jag inte att de bara röstar på Liberalerna, utan har liberala åsikter. Men när det kommer till Israel så har de inte lika liberala åsikter. De kan alltså tycka att nekrofili och extremfeminism är väldigt bra i Sverige men inte i Israel. Där är de mer konservativa och åt fascist hållet.
Du skrev:

Citat:
Börja analysera vilka personer som är bakom all skum politik som extremfemism och frågor om könsidentitet och att i 30 år byta ut Svenskarna mot araber och annat skit, sedan kolla med dem om de har samma åsikter när det gäller Israel.


När jag analyserar vilka personer som ligger bakom mycket av den politik du nämner, finner jag massor av vänstersinnade personer. Som är för Palestina och mycket emot Israel. Dvs de är inte alls judar utan snarare deras fiender. Du har alltså fel på den här punkten.

Då skriver du:

Citat:
De tjänar väl på samma politik de också.. Palestinierna alltså. Bryr sig mer om vad som händer i deras hemländer och vill skapa stora Israel.


Så nu menar du alltså att det finns fler folk som agerar som judarna gör. Dvs de verkar för en liberal ordning utomlands men samtidigt en konservativ i hemlandet.

Då skriver du:

Citat:
Har du svårt att läsa?

och återkommer till judetjatet.

Så ja, jag har lite svårt att följa din argumentation.
Citera
2017-09-28, 08:40
  #11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Har du svårt att läsa? Jag undrar hur det kan komma sig att judar nästan alltid är liberala och då menar jag inte att de bara röstar på Liberalerna, utan har liberala åsikter. Men när det kommer till Israel så har de inte lika liberala åsikter. De kan alltså tycka att nekrofili och extremfeminism är väldigt bra i Sverige men inte i Israel. Där är de mer konservativa och åt fascist hållet.

Usch det låter hemskt - exakt vilka judar har sagt att nekrofili är väldigt bra i Sverige? Är det väldigt vanligt? Märkligt att man missat detta i media...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback