Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-27, 15:30
  #1
Medlem
Flickpojkens avatar
Forumet svämmar över av infantila män/pojkar som skriver ironiska inlägg. Kollar man i trådarna möter man sexism, kvinnoförakt infantila skämt på kvinnors bekostnad osv. Ändå hänger kvinnor här och av allt att döma vuxna kvinnor! Har dom/ni verkligen inget bättre för er. Är kvinnor så beroende av män att dom måste hänga på såna här forum? de måste ju va som att bada i förakt och ta del av de smutsigare i mäns psyke lite som att läsa en manlig Amelia.

Detta har jag funderat på ärligt talat vet jag inte vad motsvarigheten skulle vara för mej som kille att hänga på Fi:s och feministpakets forum (om nu finns några)?

Edit: Jag pratar främst om relationsforumet och forumet för erotik och sexualitet men också feminist delen av forumet.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2017-09-27 kl. 16:15.
Citera
2017-09-27, 15:31
  #2
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Forumet svämmar över av infantila män/pojkar som skriver ironiska inlägg. Kollar man i trådarna möter man sexism, kvinnoförakt infantila skämt osv. Ändå hänger kvinnor här och av allt att döma vuxna kvinnor! Har dom/ni verkligen inget bättre för er. är kvinnor så beroende av män att dom måste hänga på såna här forum? de måste ju va som att bada i förakt lite som att läsa en manlig Amelia.

Detta har jag funderat på ärligt talat vet jag inte vad motsvarigheten skulle vara för mej som kille att hänga på Fi:s och feministpakets forum (om nu finns några)?

Du får väl ge flashback lite mer kred än så, det finns gott om seriösa forumdelar dit trollen och barnen inte hittar...
Citera
2017-09-27, 15:32
  #3
Medlem
Antivalents avatar
Sveriges största forum och du undrar varför tjejer hänger här?

Ptja, här diskuteras saker som inte får diskuteras på andra ställen. Typ rasbiologi och annat som är icke PK. Det grävs och det skvallras. Sluta vara så kollektevistisk i ditt tänk att "på fb hänger rassar, fi'are är si och så".
Citera
2017-09-27, 15:34
  #4
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Du får väl ge flashback lite mer kred än så, det finns gott om seriösa forumdelar dit trollen och barnen inte hittar...

De sant jag redigerad precis trådstarten. Jag tycker ju inte den här forumdelen är direkt dålig heller faktiskt har den ett underhållningsvärde men va som gör att kvinnor intresserar sej för den är ofattbart!
Citera
2017-09-27, 15:35
  #5
Medlem
Katzyns avatar
Tja, det föreligger ju helt klart en ironi i att höra pojkarna här gnälla på om att kvinnor är konsensusinriktade och bara följer strömmen, inte vågar ta en diskussion eller möta några andra åsikter än de egna. Samtidigt som de sitter här och aldrig skulle våga sätta en fot eller ta en ton på ett forum eller i ett sammanhang där opinionen går emot dem. Det är ju sånt man kan fundera över ibland. Det där med feghet och ständigt behov av ryggdunk.

Men du har säkert rätt i att det är något fel med mig som inte skiter på mig av tanken på sammanhang där inte alla håller med mig eller smeker mig medhårs hela tiden.
Citera
2017-09-27, 15:36
  #6
Medlem
Som jag säger, kvinnors enda varumärke är relationer och sex. Oavsett hur mycket hat som finns så måste de hänga i dessa delar då det enda de har att komma med är relationer och sex.

Vad ska de annars göra?

Hänga i rasbiologi sjrev nån... Ja men det enda de kan är att skrika "men guuu' vikken jasist du e".
Citera
2017-09-27, 15:40
  #7
Medlem
jenny1990s avatar
Jag tycker det är väldigt intressant att läsa dom här svaren från män. Det är inte alltid ett inlägg som jag håller med om men det är intressant att se hur de tänker? Ibland kan det vara väldigt arga och det förstår jag inte men det är något intressant med att läsa det. Som att läsa en bok fylld med kvinnohat det är också något intressant i det, bara att se hur det är. Sen kan man säga att det är roligt att skriva in sina egna svar här också så alla behöver inte vara en man som är taskig. Så dög de som svar?
Citera
2017-09-27, 15:47
  #8
Medlem
Ducadreams avatar
Det är svårt att vara kvinna här. Jag kommer inte dra raskortet för då är man en rasist. Har lämnat FB flera gånger, men kommer alltid tillbaks av många olika skäl. Intellektuellt stimulerande är inte en av dem beroende på vilken forumdel.

Jag gillar att folk är öppna här. Även om det innebär att de använder ordet neger.
__________________
Senast redigerad av Ducadream 2017-09-27 kl. 15:50.
Citera
2017-09-27, 15:50
  #9
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag menar inte att de borde finnas tjejer här eller att någon skulle vilja att de fann några många värkar ju ha roligt just för att ni finns här. De är bara de att de är helt ofattbart att ett sådant forum kan upplevas intressant för er.
Citera
2017-09-27, 15:50
  #10
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, det föreligger ju helt klart en ironi i att höra pojkarna här gnälla på om att kvinnor är konsensusinriktade och bara följer strömmen, inte vågar ta en diskussion eller möta några andra åsikter än de egna. Samtidigt som de sitter här och aldrig skulle våga sätta en fot eller ta en ton på ett forum eller i ett sammanhang där opinionen går emot dem. Det är ju sånt man kan fundera över ibland. Det där med feghet och ständigt behov av ryggdunk.

Men du har säkert rätt i att det är något fel med mig som inte skiter på mig av tanken på sammanhang där inte alla håller med mig eller smeker mig medhårs hela tiden.

Vad är det för samhälle som dessa har vuxit upp i då?

Det trygga svenska där rättvisan finns på din sida och är redo och stötta och hjälpa dig när någon vill vrida anden ur dig för tid och evighet och social utfrysning används i uppfostrande syfte?

Jo. Det fina trygga gamla Sverige ...
__________________
Senast redigerad av BewilderedHulder 2017-09-27 kl. 15:53.
Citera
2017-09-27, 15:53
  #11
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Forumet svämmar över av infantila män/pojkar som skriver ironiska inlägg. Kollar man i trådarna möter man sexism, kvinnoförakt infantila skämt på kvinnors bekostnad osv. Ändå hänger kvinnor här och av allt att döma vuxna kvinnor! Har dom/ni verkligen inget bättre för er. Är kvinnor så beroende av män att dom måste hänga på såna här forum? de måste ju va som att bada i förakt och ta del av de smutsigare i mäns psyke lite som att läsa en manlig Amelia.

Detta har jag funderat på ärligt talat vet jag inte vad motsvarigheten skulle vara för mej som kille att hänga på Fi:s och feministpakets forum (om nu finns några)?

Edit: Jag pratar främst om relationsforumet och forumet för erotik och sexualitet.

Jo ofta ser logik ut som sexism för kvinnor.

Sedan är ju landskapet skevt idag, så självklart att män klagar.
I slutet av 2015 låg köns ration på 123 pojkar för 100 flickor i ålder 16-17.

Inte konstigt att det blir sexuellt frustrerande för alla pojkar.
Lite som att ta sina 5 barn till glassbilen för att sedan köpa glass till 4 av dem.
Citera
2017-09-27, 16:03
  #12
Medlem
Tycker det är intressant att läsa om problem och funderingar som diskuteras när alla parter är anonyma. Allt tas med en nypa salt, och inget tas personligt Man lär sig ganska snabbt vilka som är seriösa och vilka som är småpojkar.

Tillägger att jag främst hänger i andra delar av forumet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback