• 41 046 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 990 478 inlägg
  • 1
  • 2
2017-09-27, 11:01
Avstängd
Sovtutans avatar
Nu är det såhär att min flickvän vill ha barn, och det vill förvisso jag också. Jag tror att många av er förstår mig när jag gör hela detta problem till politik; Jag vågar inte skaffa barn när Sverige ser ut som det gör. Man köper in burkinis till skolbarn, det finns utanförskapsområden/ghetton i vartannat kvarter, och tanken på att min sambo ska bli vän med alla barnens föräldrar som förmodligen är muslimer till 50/50 eller ännu värre gör mig mörkrädd.

Hur i helvete ska man göra? Jag vill ha barn, men jag vågar inte skaffa barn i dagens Sverige, där antagligen ungen kommer bli kriminell, min sambo blir våldtagen och jag blir ihjälslagen. Samtidigt så står nog förhållandet på spel om jag ska berätta hur jag tänker, eftersom jag är så otroligt rasistisk.

Självklart sätter jag barnet i första hand, barnet kommer inte bli till för att rädda förhållandet med en omotiverad pappa på köpet, jag riskerar hellre förhållandet än att få barn när jag är såhär osäker.

Problematiken är alltså att jag är SD och påstår att Sverige inte är säkert, och att vi måste få bukt med våldsideologin Islam innan jag kan känna mig redo att skaffa barn. Min sambo däremot är halvt blåst när det kommer till politik. SD är dåligt eftersom att några representanter har gjort bort sig, och Sossarna är jättebra eftersom så många röstar på dom.

Så ja, bolla med mig...
Citera
2017-09-27, 11:14
Medlem
torkel2s avatar
Alla kvinnor är feminister mer eller mindre! Oavsett hur mörkt det ser ut, så har det ändå varit åtskilligt värre i historien och folk har ändå valt att skaffa barn. Med resonemanget att man inte vill skaffa barn pga läget inte känns så lysande, så hade mänskligheten varit utdöd på stenåldern.
Citera
2017-09-27, 11:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Nu är det såhär att min flickvän vill ha barn, och det vill förvisso jag också. Jag tror att många av er förstår mig när jag gör hela detta problem till politik; Jag vågar inte skaffa barn när Sverige ser ut som det gör. Man köper in burkinis till skolbarn, det finns utanförskapsområden/ghetton i vartannat kvarter, och tanken på att min sambo ska bli vän med alla barnens föräldrar som förmodligen är muslimer till 50/50 eller ännu värre gör mig mörkrädd.

Hur i helvete ska man göra? Jag vill ha barn, men jag vågar inte skaffa barn i dagens Sverige, där antagligen ungen kommer bli kriminell, min sambo blir våldtagen och jag blir ihjälslagen. Samtidigt så står nog förhållandet på spel om jag ska berätta hur jag tänker, eftersom jag är så otroligt rasistisk.

Självklart sätter jag barnet i första hand, barnet kommer inte bli till för att rädda förhållandet med en omotiverad pappa på köpet, jag riskerar hellre förhållandet än att få barn när jag är såhär osäker.

Problematiken är alltså att jag är SD och påstår att Sverige inte är säkert, och att vi måste få bukt med våldsideologin Islam innan jag kan känna mig redo att skaffa barn. Min sambo däremot är halvt blåst när det kommer till politik. SD är dåligt eftersom att några representanter har gjort bort sig, och Sossarna är jättebra eftersom så många röstar på dom.

Så ja, bolla med mig...

Är ni två unga, friska, arbetsföra människor? I så fall: emigrera! Kanada? Finland? Island? Dessa länder är om inte fria från MENA så i alla fall inte nedlusade med dem som vi är.

En annan tanke: står du ut med den här kvinnan i längden, om hon är så där blåst?
Citera
2017-09-27, 11:15
Medlem
Elrosss avatar
Jag gillar att du tycker att din sambo är blåst för att hon inte delar din politiska uppfattning, uttrycker du dig så till henne? Du känns lagom seriös men nej, om du känner så ska du inte skaffa barn. Med tanke på att det inte kommer komma till någon radikal förändring så bör du säga detta åt din flickvän så hon kan ta ställning om det är viktigt att ha barn i framtiden och i så fall hitta någon annan.
Citera
2017-09-27, 11:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Den största saken i detta, är att du och din partner har så extremt olika syn på poltiken.
Och detta komma att skapa friktion, som leder till bråk och som leder till separation. Vilket gör barnet till skilsmässobarn.
Citera
2017-09-27, 11:21
Medlem
Mupp08s avatar
SD är socialkonservativt, inte nationalistiskt.
Men iallafall, låt inte rädslan ta över. Skaffa barn om det är rätt tjej.
Citera
2017-09-27, 11:30
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:

Så ja, bolla med mig...

Jag hade pratat med sambon det tog mig mycket övertygande innan jag vände min tjej från sosse till SD. Säg som det är visa henne filmer om hur dom ljuger och äcklar sig visa henne FB hur de beter sig, om inte det funkar så skulle jag gjort slut för om ni är för oliktänkande vet jag inte hur det ska funka.
men ge inte upp för fort om du älskar din tjej är det värt att kämpa för!!
Sär inte rakt ut som det är att de är parasiter som bra kommer hit för att få bidrag och ljuger om sin ålder, att de ljuger om sin ålder för bidrag är ok men håll dig till ämnet.
Oavsett om du bryr dig om henne skulle jag beställt hem lite extra stark tårgas till henne. Sen när din dotter växer upp tror jag vi kommer ha ett ganska så övervakat samhälle på gott och ont. finns även vapen som inte är olagliga att beställa som knivar och batonger. PRATA MED HENNE!
Visa hur våldtäkter har gått upp med statistik från polisens hemsida youtube en arg blatte talar är bra.
min tjej tål visserligen inte jusst en arg blatte talar lika lite som milo
Citera
2017-09-27, 11:34
Medlem
Adelaides avatar
Shit va du överdriver. "Jag vill ha barn, men jag vågar inte skaffa barn i dagens Sverige, där antagligen ungen kommer bli kriminell, min sambo blir våldtagen och jag blir ihjälslagen".
Citera
2017-09-27, 11:43
Avstängd
Sovtutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Jag hade pratat med sambon det tog mig mycket övertygande innan jag vände min tjej från sosse till SD. Säg som det är visa henne filmer om hur dom ljuger och äcklar sig visa henne FB hur de beter sig, om inte det funkar så skulle jag gjort slut för om ni är för oliktänkande vet jag inte hur det ska funka.
men ge inte upp för fort om du älskar din tjej är det värt att kämpa för!!
Sär inte rakt ut som det är att de är parasiter som bra kommer hit för att få bidrag och ljuger om sin ålder, att de ljuger om sin ålder för bidrag är ok men håll dig till ämnet.
Oavsett om du bryr dig om henne skulle jag beställt hem lite extra stark tårgas till henne. Sen när din dotter växer upp tror jag vi kommer ha ett ganska så övervakat samhälle på gott och ont. finns även vapen som inte är olagliga att beställa som knivar och batonger. PRATA MED HENNE!
Visa hur våldtäkter har gått upp med statistik från polisens hemsida youtube en arg blatte talar är bra.
min tjej tål visserligen inte jusst en arg blatte talar lika lite som milo
Alltså vi är inte så oliktänkande. Vi båda hatar Islam och massinvandringen, vi båda vet att våldtäkter är importerade. Hon tror dock på påhittat skit som "Löneskillnader" osv, och påstår att SD inte vill göra något åt dom. (I verkligheten så är det för att löneskillnader inte finns, men hon vägrar lyssna)

Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Shit va du överdriver. "Jag vill ha barn, men jag vågar inte skaffa barn i dagens Sverige, där antagligen ungen kommer bli kriminell, min sambo blir våldtagen och jag blir ihjälslagen".
Eh, fattar du inte att kontentan av det hela är att jag vill att barnet ska växa upp i den trygghet som vi har vuxit upp? Och inte i denna misär.
Citera
2017-09-27, 11:53
Medlem
Elrosss avatar
Citat:
Alltså vi är inte så oliktänkande. Vi båda hatar Islam och massinvandringen, vi båda vet att våldtäkter är importerade. Hon tror dock på påhittat skit som "Löneskillnader" osv, och påstår att SD inte vill göra något åt dom. (I verkligheten så är det för att löneskillnader inte finns, men hon vägrar lyssna)

Eh, fattar du inte att kontentan av det hela är att jag vill att barnet ska växa upp i den trygghet som vi har vuxit upp? Och inte i denna misär.

Är du beredd att flytta finns det många byar där det är lugnt och stilla
Citera
2017-09-27, 12:10
Medlem
YP4XQs avatar
Ditt barn kommer att få din kämparglöd att brinna igen, tro mig. Det är då du kommer att inse du slåss för och våga stå upp med ditt riktiga namn rakryggad och alla kan dra åt helvete som vill ditt barn illa genom massinvandring, hbtq och annan jävla järntvätt.

Anekdot: Det kan vara därför landet går åt helvete för de väljer politiker utan barn. De skiter i vilket.
Citera
2017-09-27, 12:19
Moderator
tobess avatar
Om man har den världsåskådningen du har så borde det väl snarare vara prioritet att skaffa så många barn som möjligt, med tanke på att utomeuropeiska invandrare i allmänhet skaffar fler barn än infödda svenskar

PS. Det går att flytta. Du har ingen annan än dig själv att skylla om du bor i ett sunkigt område där du känner dig otrygg.
Citera
  • 1
  • 2