Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 10:58
  #1
Medlem
TagetJumbos avatar
Tjena! Den 18 januari är det konsert på Pustervik och det verkar som att man inte kommer in om man är under 18 år. Detta är lite tråkigt då jag är den enda som är myndig utav vi 5 personer som tänkte dra dit.

Är det möjligt för fyra 17 åringar att komma in om jag visar mitt leg för dörrvakten och resten säger att dom har glömt legitimation? Eller bör vi kolla på fake leg?

Tack på förhand.
Citera
2017-09-27, 12:44
  #2
Medlem
Marquesos avatar
Nej, jag tvivlar på att de kommer in med förklaringen "har glömt leg". Ska till en väldigt godtrogen och slapp vakt som inte sköter sitt jobb för det. Däremot inte helt säkert att vakterna kollar, men det är en stor risk att ta. Handlar förstås också en del om hur gamla kompisarna ser ut att vara.

Bästa chansen att komma in är nog att kontakta Pustervik och höra efter. Det är inte särskilt troligt att det hjälper men det är värt ett försök.
Citera
2017-09-27, 12:55
  #3
Medlem
Det är ju pga de säljer alkohol därinne säkerligen och om de släpper in minderåriga så riskera de få sina tillstånd indragna.
Citera
2017-09-29, 12:01
  #4
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Det är ju pga de säljer alkohol därinne säkerligen och om de släpper in minderåriga så riskera de få sina tillstånd indragna.
Samtidigt har exempelvis Debaser principen att ungdomar (13+) är tillåtna i målsmans sällskap, förutom på fredagar och lördagar. Att Pustervik inte har det handlar snarare om att vilja undvika att bartendern ska behöva göra en åldersbedömning och ID-kontroller stup i kvarten. Vilket är rimligt, men ack så irriterande om man är minderårig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback