Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-26, 23:01
  #1
Medlem
escobaress avatar
Som titeln lyder:
På vilka klubbar/barer hänger ungdomar i Sthlm?
Fyller själv snart 18 och är rätt intresserad utav att veta.
Gracias om du vet
Citera
2017-09-26, 23:20
  #2
Avstängd
56Kmodems avatar
Spyan.
Citera
2017-09-27, 00:00
  #3
Medlem
Det är 18-årsgräns på Flashback så du bara vet.

Men vad jag har upplevt hänger de flesta på solidaritet, folk i 18 års åldern har enklare att fixa lista där fråga mig inte varför. Har för mig att sommargården är detsamma.
Citera
2017-09-27, 00:25
  #4
Medlem
Andersdamaans avatar
Nivå 22 vid Fridhemsplan är mer eller mindre en ungdomsgård med alkoholrättigheter, så du kan ju testa där.
Citera
2017-09-27, 01:49
  #5
Medlem
Min följdfråga blir:
Går ungdomar ens ut nuförtiden?
Kanske är gammal, men får känslan av att västerländska ungdomar inte längre går ut som man gjorde för 10 år sen?
Citera
2017-09-27, 02:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Min följdfråga blir:
Går ungdomar ens ut nuförtiden?
Kanske är gammal, men får känslan av att västerländska ungdomar inte längre går ut som man gjorde för 10 år sen?

Varför tror du det? Jag har inte märkt av någon skillnad i varje fall.
Citera
2017-09-27, 02:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan90
Varför tror du det? Jag har inte märkt av någon skillnad i varje fall.

Jag tänker på nätet som mötesplats... spel och sociala medier, samt att weedet tagit över från alkoholen.
Citera
2017-09-27, 02:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Jag tänker på nätet som mötesplats... spel och sociala medier, samt att weedet tagit över från alkoholen.

De allra flesta har gått över från Facebook till andra sociala medier som t.ex. Instagram och andra plattformar. Ute på krogarna ser jag ingen brist på yngre folk även om ungdomar i allmänhet klagar på dålig ekonomi. Nu generaliserar jag en aning
Citera
2017-09-27, 09:32
  #9
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escobares
Som titeln lyder:
På vilka klubbar/barer hänger ungdomar i Sthlm?
Fyller själv snart 18 och är rätt intresserad utav att veta.
Gracias om du vet

Ladda ner keyflow, har blivit väldigt populär i stockholm och alla (?) ställen använder den.

Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Min följdfråga blir:
Går ungdomar ens ut nuförtiden?
Kanske är gammal, men får känslan av att västerländska ungdomar inte längre går ut som man gjorde för 10 år sen?

Ja & nej, under 20, speciellt om du är kille eller ännu värre babbe är det svårt att komma in. Finns väl några ställen, varav flera av de som släppt in 18åringar är rätt ökända. Tex marquise som dock la ner nyligen.

Många i min ålder 25ish har börjar skippa att gå på nattklubbar även om man kommer in om det inte är event och kör barer + hemmafester. Gillar att röja lös men man blir så jävla dåligt behandlad i stockholms uteliv, på barer visas det lite respekt iaf. Stor del av Stockholm och Uppsalas vaktkår hade platsat bra som fångvaktare på auschwitz, nuförtiden får man ju fan inte ens gå på toan som kille utan att någon vakt misstänker att man snortar. För att inte tala om alla jävla civilare, har två kompisar som aldrig ens rört droger som blivit gripna på nattklubb för de misstänkt att de sålt e
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback