Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-26, 20:25
  #1
Medlem
chaqs avatar
Hej!

Jag har laddat ner den nya tjänsten nVidia Geforce Now, en streaming tjänst som ger Mac-användare tillgång till PC spel - streamat. Servrarna som streamar är dock i USA, och det medför en latency på ~100 ms med mitt svenska 150-250 MB fiber bredband.

Finns det något sätt att förbättra nätverket mellan mitt bredband och servers i USA?

Tack på förhand
Citera
2017-09-26, 20:32
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaq
Finns det något sätt att förbättra nätverket mellan mitt bredband och servers i USA?

Tack på förhand

Som Privatperson? Nej. (Visst, någon leverantör kanske har lite bättre löptid än andra, men det är lite ”man får vad man betalar för”.

Som företag? Javisst, det är bara att betala så kan du få ungefär ur låg löptid som du önskar och har råd med.
Citera
2017-09-26, 20:37
  #3
Medlem
chaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Som Privatperson? Nej. (Visst, någon leverantör kanske har lite bättre löptid än andra, men det är lite ”man får vad man betalar för”.

Som företag? Javisst, det är bara att betala så kan du få ungefär ur låg löptid som du önskar och har råd med.

Efter lite googlingar kom jag in på pingzapper och diverse metoder för att förbättra ens internet och få lägre ping, men antar att dessa inte gör någon märkbar skillnad när det är connection mellan servers i USA och mitt bredband det gäller?
Citera
2017-09-26, 20:38
  #4
Medlem
studioxswes avatar
Nej det går inte, chaq är ute och cyklar.

Det handlar om ljusets hastighet och den lagen går inte att gå runt.

Betan är ju heller inte tillgänglig för personer utanför USA så va klagar du på?
__________________
Senast redigerad av studioxswe 2017-09-26 kl. 20:41.
Citera
2017-09-26, 20:38
  #5
Medlem
En signal från andra sidan atlanten tar ca en tiondels sekund att komma hit och det är svårt att göra det snabbare än så. Det begränsas av ljusets hastighet i fiberkablar.
Citera
2017-09-26, 20:54
  #6
Medlem
chaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Nej det går inte, chaq är ute och cyklar.

Det handlar om ljusets hastighet och den lagen går inte att gå runt.

Betan är ju heller inte tillgänglig för personer utanför USA så va klagar du på?

Klagar mest på svårigheten att aima med mouse-lag, menmen. Sjukt kul att kunna köra PUBG på Mac iallafall. Om du är intresserad är det bara att använda en VPN-tjänst med amerikanskt IP när man redeemar sin kod för nvidia geforce now.
Citera
2017-09-26, 21:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faxer
En signal från andra sidan atlanten tar ca en tiondels sekund att komma hit och det är svårt att göra det snabbare än så. Det begränsas av ljusets hastighet i fiberkablar.

Snarare att det begränsas av utrustningen i fiberns ändar, ingen vet än vart fiberkablarnas begränsning går.

Man har ju inte direkt en fiber dragen från sitt hem direkt till servern i USA
Citera
2017-09-27, 18:43
  #8
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teqi-
Snarare att det begränsas av utrustningen i fiberns ändar, ingen vet än vart fiberkablarnas begränsning går.

Man har ju inte direkt en fiber dragen från sitt hem direkt till servern i USA

Nej fast den komponent som genererar mest latency är just avståndet till usa, så är det bara.
Citera
2017-09-27, 18:44
  #9
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaq
Klagar mest på svårigheten att aima med mouse-lag, menmen. Sjukt kul att kunna köra PUBG på Mac iallafall. Om du är intresserad är det bara att använda en VPN-tjänst med amerikanskt IP när man redeemar sin kod för nvidia geforce now.

Jag har väntat på att kunna köra LiquidSky (som har servrar i europa) men ännu inte släppt sin mac klient. Att köra mot en server i USA är inte tänkbart för de spel jag lirar, då dualbootar jag hellre eller kör Wine då det går
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback