Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-26, 14:01
  #1
Medlem
Hej.

Jag undrar vad en iPhone 6s plus 64 GB som inte är bunden kan tänkas kosta om den är två år gammal men fullt fungerande.

Hur mycket drar man generellt bort för mindre repor i kantramen och avsaknad av kartonger och tillbehör?

Jag vill byta till android och det smidigaste för mig skulle vara att hitta någon modell där inga mellanskillnader behövs.
Någon Samsung galaxy modell är väll likvärdig?

Tack i förhand!
Citera
2017-09-26, 14:20
  #2
Medlem
PPEs avatar
Det är väl inte svarare än att du tar en kik på t.e.x blocket vad andra säljare är villiga att sälja dem för?
Citera
2017-09-26, 14:21
  #3
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimzero
Hej.

Jag undrar vad en iPhone 6s plus 64 GB som inte är bunden kan tänkas kosta om den är två år gammal men fullt fungerande.

Hur mycket drar man generellt bort för mindre repor i kantramen och avsaknad av kartonger och tillbehör?

Jag vill byta till android och det smidigaste för mig skulle vara att hitta någon modell där inga mellanskillnader behövs.
Någon Samsung galaxy modell är väll likvärdig?

Tack i förhand!


Jag kollade nyss mitt värde på Tele2 och det var 300 kronor för min Iphone 6a med lite sprucken skärm, haha!
Du kan kolla ditt värde på deras hemsida, fanns en enkel funktion. Sen vad den är värd om du säljer den till en privatperson vetefan.
Citera
2017-09-26, 14:29
  #4
Medlem
Ja alltså enligt blocket varierar det mellan, det jag har noterat mellan 3500-5500. Det är ändå ganska stort spann därimellan så det var därför jag blev fundersam.
Citera
2017-09-26, 14:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Jag kollade nyss mitt värde på Tele2 och det var 300 kronor för min Iphone 6a med lite sprucken skärm, haha!
Du kan kolla ditt värde på deras hemsida, fanns en enkel funktion. Sen vad den är värd om du säljer den till en privatperson vetefan.

Jag har kollat upp det också men det varierade mellan 2300 och 3500 beroende på företag och hur skalorna av synliga skador.
Citera
2017-09-26, 15:14
  #6
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimzero
Ja alltså enligt blocket varierar det mellan, det jag har noterat mellan 3500-5500. Det är ändå ganska stort spann därimellan så det var därför jag blev fundersam.
Runt 4k skulle jag säga, sen givetvis utgå ifrån skick/tillbehör.
Citera
2017-09-26, 15:20
  #7
Medlem
Var inne på det priset också, men det enklaste för mig skulle vara att hitta någon att byta med. Helst en galaxy 7. Borde gå rätt ut typ.
Citera
2017-09-26, 16:16
  #8
Medlem
Friheters avatar
jag hade personligen inte betalat över 3000, jag har för övrigt en likadan mobil :> lycka till
Citera
2017-09-26, 19:03
  #9
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friheter
jag hade personligen inte betalat över 3000, jag har för övrigt en likadan mobil :> lycka till
Tyvärr har iPhone ett högt andrahandsvärde på både gott och ont.
Inte nog med tanke på hur folk behandlar sina mobiler med, trasiga skärmar å dylik och försöker ta hutlösa priser ändå.

Jag sålde för övrigt en 6s (ej plus) för 3k här om dan, så 4k för plus modell är inte helt orimligt ändå.
__________________
Senast redigerad av kl4sseKock 2017-09-26 kl. 19:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback