Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-07, 00:46
  #25
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Jag förmodar att man vänder sig till svenska kunder sen med. Jag tror det ligger mig i fatet att jag inte är jättebra på att prata engelska. Jag kan engelska, förstår engelska, kan skriva skitbra på engelska men prata är inte min starka sida


Precis jag skulle gissa på att 80% av din arbete är på svenska. Det stod att man behöver endast standard excellent English.

Jag har en väldigt okej skriv samt prat i engelska det är bara grammatiken som fuckas upp ibland.
Citera
2017-10-07, 10:13
  #26
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Har kollat runt lite majoriteten av människorna skriver att lönen är hög på Bet365. Hur ska man visa framfötterna? Har aldrig fattat det hur ska jag liksom kunna visa dom att jag är grym på att betta? Vad ligger skatten på i Stoke? Tror du att jag kan få ut 20k i lön efter skatt?

Har intervju om några veckor vet du när efter intervjun man blir tillsatt på jobbet? Hur är det med att ansöka om ledighet brukar man bli beviljad ledighet om man ska på ett viktigt ärende i Sverige?

Det handlar väl mest om att visa att du "kan" betting och förstår hur man sätter rätt odds och så. Alltså kundtjänstjobb handlar ju mest om att svara på frågor om typ bortglömda lösenord, uttag som inte gått igenom och andra rent administrativa saker, snarare om oddssättningen. Alltså saker som vem som helst kan göra, utan att ens vara intresserad av betting öht. Du kommer ha en manager, som väl är rätt person att börja försöka övertyga om att du har ett intresse och kunskaper som går djupare än att bara sitta och rutinsvara på en massa kundtjänstfrågor hela dagarna, och kommer mest troligt att ha någon form av utvecklingssamtal med jämna mellanrum där du får möjlighet att prata om dina karriärplaner.

Ang. lön är det väl klart att du kan få upp den till 20k, beroende på hur bra du jobbar och hur länge du jobbar, men så är det ju överallt oavsett bransch, att stannar du med företaget och gör ett bra jobb så kommer företaget att vilja ha dig kvar, och då är ju lönen det främsta verktyget man använder. Samma sak med ledighet, du har ju ett antal semesterdagar per år som du får ta ut precis hur fan du vill, så länge du ansöker i god tid så det inte fuckar upp bemanningen i övrigt på kontoret under dom dagarna. Spelbolag förhåller sig till precis samma lagar och regler kring anställningar och semesterrätt och sånt som vilket företag som helst, så du behöver inte oroa dig över att du ska hamna i ett slags slavläger bara för att det råkar vara den fruktansvärda spelbranschen du ger dig in i.

Däremot finns det gott om jävla muppar som söker sig till spelbranschen för att den är så enkel att komma in i, så företagen brukar vara rätt snabba på att gallra ut folk som bara är där för att lalla runt ett tag. Börjar du sjukskriva dig ofta, komma sent, eller missa jobb pga en massa tramsiga hitte på-orsaker lär du få sparken förr eller senare.
Citera
2017-10-07, 14:24
  #27
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Det handlar väl mest om att visa att du "kan" betting och förstår hur man sätter rätt odds och så. Alltså kundtjänstjobb handlar ju mest om att svara på frågor om typ bortglömda lösenord, uttag som inte gått igenom och andra rent administrativa saker, snarare om oddssättningen. Alltså saker som vem som helst kan göra, utan att ens vara intresserad av betting öht. Du kommer ha en manager, som väl är rätt person att börja försöka övertyga om att du har ett intresse och kunskaper som går djupare än att bara sitta och rutinsvara på en massa kundtjänstfrågor hela dagarna, och kommer mest troligt att ha någon form av utvecklingssamtal med jämna mellanrum där du får möjlighet att prata om dina karriärplaner.

Ang. lön är det väl klart att du kan få upp den till 20k, beroende på hur bra du jobbar och hur länge du jobbar, men så är det ju överallt oavsett bransch, att stannar du med företaget och gör ett bra jobb så kommer företaget att vilja ha dig kvar, och då är ju lönen det främsta verktyget man använder. Samma sak med ledighet, du har ju ett antal semesterdagar per år som du får ta ut precis hur fan du vill, så länge du ansöker i god tid så det inte fuckar upp bemanningen i övrigt på kontoret under dom dagarna. Spelbolag förhåller sig till precis samma lagar och regler kring anställningar och semesterrätt och sånt som vilket företag som helst, så du behöver inte oroa dig över att du ska hamna i ett slags slavläger bara för att det råkar vara den fruktansvärda spelbranschen du ger dig in i.

Däremot finns det gott om jävla muppar som söker sig till spelbranschen för att den är så enkel att komma in i, så företagen brukar vara rätt snabba på att gallra ut folk som bara är där för att lalla runt ett tag. Börjar du sjukskriva dig ofta, komma sent, eller missa jobb pga en massa tramsiga hitte på-orsaker lär du få sparken förr eller senare.


Vad menar du med "hur bra du jobbar" ? Det är väll inte någån prestationskontrakt man skriver på? Dessa bonusar det snackas om vad är det för bonusar?
Citera
2017-10-08, 09:23
  #28
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vad menar du med "hur bra du jobbar" ? Det är väll inte någån prestationskontrakt man skriver på? Dessa bonusar det snackas om vad är det för bonusar?

Va? Jag menar att ju bättre du jobbar, desto högre är dina chanser att höja lönen, och få chans till andra tjänster osv. Eller tror du att det räcker med att man får ett jobb, sen är man garanterad nån slags fast löneökning, oavsett hur man presterar? Har du haft jobb tidigare? Det känns lite som att du inte vet hur jobb överhuvudtaget fungerar.

Bonuspaketen varierar lite mellan företagen, men brukar i regel bestå av en del som baseras på din prestation (ja, hur bra du jobbar helt enkelt), och en annan del som baseras på företagets prestation (typ "innan årets slut ska vi ha nått fem miljoner betalande kunder"), och brukar betalas ut en eller två gånger per år, i form av en % av din totala årslön eller nåt.
Citera
2017-10-08, 17:31
  #29
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vill ju egentligen jobba på Malta men har haft sån otur med jobb. Har börjat kontakta bemanningsföretag där som håller på o hjälpa mig är det något du rekommenderar?

Kontakta Maria P på Spoton Connections - hon kan säkert hjälpa dig att skaffa ett jobb här på Malta.

https://www.spotonconnections.com/

Stoke är annars en ganska trevlig stad, vet dock ingenting om företaget du ska börja jobba på.
Citera
2017-10-08, 21:30
  #30
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Va? Jag menar att ju bättre du jobbar, desto högre är dina chanser att höja lönen, och få chans till andra tjänster osv. Eller tror du att det räcker med att man får ett jobb, sen är man garanterad nån slags fast löneökning, oavsett hur man presterar? Har du haft jobb tidigare? Det känns lite som att du inte vet hur jobb överhuvudtaget fungerar.

Bonuspaketen varierar lite mellan företagen, men brukar i regel bestå av en del som baseras på din prestation (ja, hur bra du jobbar helt enkelt), och en annan del som baseras på företagets prestation (typ "innan årets slut ska vi ha nått fem miljoner betalande kunder"), och brukar betalas ut en eller två gånger per år, i form av en % av din totala årslön eller nåt.


Jaha okej då förstår jag. Nej jag har inte jobbat förut detta är mitt första jobb. Efter att jag genomfört intervjun med dom hur långt tror du det tar tills jag åker tillbaka till England igen och börjar jobba för dom?
Citera
2017-10-12, 17:56
  #31
Medlem
AlbusPercivals avatar
Var på intervju för 2 dagar sedan. Allt gick som det skulle dock så är jag tveksam till om jag får jobbet.
Citera
2017-11-03, 18:57
  #32
Medlem
king_ozzelotts avatar
Jag kan berätta lite mer för er som är intresserade.

Jag var där, kom just hem faktiskt.

Riktigt bra intervju, trevliga intervjuare och team-manager.

De bjuder på flyg och taxi samt hotell om du vill stanna över natten.

Stoke-on-Trent eller egentligen Hanley som det är faktiskt ligger 45 minuter med bil från MAN.
Man kan även flyga frål LPL och eller BHX.

Man kan få shared living i upp till ett år samt bra lön.

Enkelt att faktiskt köpa sin en bostad i Stoke (Fem småstäder sammankopplade)
Huvudmålet är annars Hanley.

Ruggigt fina omgivningar om man tar sig ut från Stoke en bit mot Biddulph eller Cheshire.

Lång och gedigen utbildning lovas. Vi får se om jag får ett erbjudande.

Ps. Intervjun varade en timme + ett par tester som var datorbaserade.

Ny och fräsh lokal och sjukt stort "golv" där man jobbar.

Ha det så fint!,


//Ozzelott
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2876441

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback